Vés al contingut

Titulació

Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes

Tipologia

Optativa (OP)

Crèdits

3,0

Objectius

Diversos són els reptes educatius als que s'enfronta l'educació secundària i dels quals l'EF no en queda al marge. Dos d'ells són els que afronta aquesta assignatura: Per una banda volem fer front a la digitalització constant que canvia els paradigmes de relació entre persones i dels contextos educatius mitjançant el coneixement, l'anàlisi i debat de les implicacions d'aquesta realitat. Per l'altra, també volem fer front al canvi constant de les necessitats de l'alumnat dels últims anys lligades a les incerteses del futur, tan estudiada ja, i que modifica també els reptes docents als que ha de fer front el professorat de secundària, mitjançant la implementació d'estratègies docents obertes i promotores de l'intercanvi i la col·laboració. 

Objectius

  • Enfortir l'alfabetització digital de l'alumnat per tal de promoure el seu empoderament professional present i futur.
  • Descobrir recursos digitals específics que promoguin la innovació en les metodologies docents en l'àrea d'educació física d'Educació Secundària.
  • Implementar i analitzar propostes o exemples específiques d'inclusió dels entorns i eines de comunicació digitals en l'àrea de l'Educació física a Secundària

L’assoliment d’aquests objectius es vehicularà a través del desenvolupament de la Competència Digital Docent (CDD) dels estudiants, d’acord amb la proposta definida per la Generalitat de Catalunya. De les 5 dimensions descrites en la CDD, l’assignatura avaluarà explícitament el desenvolupament de tres d’elles (Dimensions 1, 3 i 5), segons uns criteris d'avaluació propis que es definiran el primer dia de classe.

 

Resultats d'aprenentatge

RA1. Planifica, desenvolupa i avalua l'activitat docent de l'àrea d'Educació Física emprant diferents recursos digitals.

RA2. Utilitza plataformes digitals de difusió i xarxes socials digitals per a relacionar-se amb nou coneixement, per formar-se constantment i relacionar-se amb altres professionals de l'Educació Física.

RA3. Reflexiona entorn les capacitats personals i professionals pròpies en relació als diferents àmbits de la pràctica professional

RA4. Reconeix el valor i les problemàtiques de les xarxes socials en l'etapa d'educació Secundària tot utilitzant-les com a estratègia didàctica de suport en l'àrea d'Educació Física.

RA5. Utilitza estratègies digitals i xarxes socials per a relacionar-se educativament amb l'alumnat i és capaç, a través d'aquest ús, d'acompanyar a l'alumnat de Secundària a utilitzar-les de manera positiva.

Continguts

  1. Informació i cultura digital
  2. Reptes educatius del segle XXI i competència digital
  3. Bases didàctiques d'inclusió de les TIC
  4. Xarxes socials, intercanvi i cooperació

Avaluació

Les evidències d'assoliment dels resultats d'aprenentatge (RA) son avaluades per mitjà de rúbriques que es coneixeran a principi de curs.  La distribució en percentatges d'aquestes evidències, la dimensió de la CDD que avalua cada evidència i la seva relació amb els RA és aquest: 

  • Evidència 1. 30% - Projecte educatiu. Sobre la Dimensió 1 de la CDD (RA1, RA4 i RA5).
  • Evidència 2. 30% - Xarxes socials digitals. Dimensió 3 (RA2, RA4 i RA5).
  • Evidència 3. 30% - Relat personal-profssional. Dimensió 5 (RA2 i RA3).
  • Evidència 4. 10% - Informe de seguiment. Dimensió 2 i 4 (RA3 i RA5).

Consideració 1. Pel caràcter vivencial de l'assignatura, per aprovar és criteri indispensable haver assistit al 80% de les classes de l'assignatura.

Consideració 2. Per contra, per aprovar l’assignatura no és criteri indispensable aprovar totes les evidències d’aprenentatge. Tan sols cal que la mitjana ponderada de les evidències sigui igual o superior a 5.

Consideració 3. Pel seu caràcter finalista de les Evidència 1 i 2, en cas que se suspengui l’assignatura, es podrà millorar les tasques en els terminis que s’indiquin. En aquest cas però, només es podrà obtenir 3 dels 4 punts que es podran concedir. Per contra, per la naturalesa processual de les Evidències 2 i 3, les notes obtingudes són no son millorables.

Metodologia

La metodologia de l'assignatura es basa en la idea learning by doing. I és per això que si l'assignatura promou l'alfabetització digital o el descobriment d'estratègies metodològiques mitjançant entorns i estratègies de gestió docent digitals. Per tant, la digitalització de l'activitat de l'assignatura serà necessària i explícita al mateix temps que les metodologies que s'implementaran implicaran la digitalització, la col·laboració i l'intercanvi constant de saber entre el mateix alumnat. És per aquestes dues raons que les sessions tindran un caràcter actiu i digital en detriment del desenvolupament magistral i analògic de conceptes. L'assignatura anima a l'alumnat a incorporar els dispositius digitals (tauletes, ordinadors o telèfons) en el dia a dia de l'aula.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte