Aquesta formació sorgeix de la necessitat d’incorporar al sistema educatiu públic personal interí en el seu primer any de docència.
Té com a finalitat que el professorat novell se senti acompanyat i tutoritzat per involucrar-lo en la vida del centre, i potenciar la seva capacitat de reflexió per tal que adquireixi nous elements de comprensió del fet docent.
Es pretén que a partir de la interrelació amb el professorat més experimentat, els novells coneguin i incorporin diferents models d’organització de centre, estratègies de gestió d’aula, de relació amb l’alumnat, amb el professorat, amb les famílies i amb les institucions que intervenen en els centres educatius.
Iniciar-se com a docent comporta un procés de confrontació entre el que ja està definit en un centre i les pròpies inseguretats per afrontar la realitat escolar. Tot això requereix una cura especial perquè la incorporació és faci en les millors condicions.
Aquesta formació consta de:
- Seminari: Quatre sessions de 2 hores i 30 minuts cada una. Total: 10 hores presencials.
- Tallers: Quatre tallers de dues sessions cada un de 2 hores i 30 minuts. Total: 20 hores presencials.
- Dinàmica d’aula i resolució de conflictes
- Tutoria, relacions amb la família i serveis externs
- Educació socioemocional i salut docent
- Diversitat i interculturalitat
- Treball personal: reflexió sobre la pròpia experiència i la pràctica docent. Total: 15 hores no presencials.