Vés al contingut

Sessions d'economia i empresa

Sessions d'economia i empresa impartides per professorat expert de la UVic. Duració aproximada: 35-40 minuts més un debat i preguntes dels alumnes.

Títol Contingut de la sessió Professor/a
Les dones, l'economia i l'empresa La participació de les dones al mercat de treball s'ha generalitzat en les darreres dècades i també han augmentat el nombre d'empresàries. Aquest fet ha comportat que les dones hagin sortit majoritàriament de l'àmbit privat -on les feines que duien a terme no eren remunerades- i participin del públic. Amb tot, les desigualtats econòmiques entre sexes es mantenen. En aquesta xerrada farem l'exercici de posar-nos les ulleres de gènere en l'observació de l'economia i l'empresa. Un viatge divertit, interessant i que no té marxa enrere.  Dra. Anna Pérez Quintana. Professora de la UVic-UCC
Estudi de cas: LIQUATS VEGETALS, S.A. Explicar el creixement empresarial de l'empresa Liquats Vegetals, S.A. a partir d'una sèrie d'indicadors financers, posant de relleu la vocació internacional i innovadora que ha tingut aquesta empresa al llarg de la seva trajectòria empresarial.  Dra. Núria Arimany Serrat. Professora de la UVic-UCC
El bitcoin, les criptomonedes i el blockchain Explicar el Bitcoin i altres criptomonedes. El Bitcoin és una moneda digital que ha sorgit recentment. Com és que hi ha tanta fluctuació? També aprofitarem per explicar la tecnologia en què es basa el Bitcoin: el blockchain. Com està transformant i transformarà la societat? Dr. Albert Armisen. Professor de la UVic-UCC
Models de negoci La societat està canviant constantment i els models de negoci també evolucionen. Aquesta presentació explica els models de negoci que serveixen per entendre com funcionen les noves empreses i com transformar empreses existents.  Dr. Albert Armisen. Professor de la UVic-UCC
Per a què serveixen les dades comptables?  La presa de decisions empresarials es basa en una informació sòlida sobre la situació econòmica i financera d'una empresa. Saber interpretar de forma correcta les dades comptables és imprescindible per assegurar la continuïtat d'una empresa. L'aplicació de la tècnica de ràtios i percentatges a empreses reals (Mercadona, F.C. Barcelona, Zara...) permet demostrar la quantitat d'informació que es pot obtenir d'una empresa.  Dra. Carme Viladecans. Professora de la UVic-UCC
Creativitat i innovació per al desenvolupament d'una idea de negoci L'objectiu és, a través de casos reals, sensibilitzar els participants de la importància d'innovar i aplicar el pensament creatiu com a mitjà per a la diferenciació. També es pretén despertar el potencial creatiu a través de l'aplicació de diverses dinàmiques i, finalment, aplicar aquest potencial creatiu al desenvolupament del producte o servei amb el qual es vol emprendre.  Dra. Elisenda Tarrats. Professora de la UVic-UCC
Presentacions eficaces amb Elevator Pitch Elevator Pitch és una presentació ràpida de qui ets i què busques. Amb aquest taller es pretén sensibilitzar de la importància que rep un bon Elevator Pitch com a via de captació de clients, socis o possibles inversors; així com adquirir i desenvolupar les competències i habilitats necessàries per elaborar un Elevator Pitch persuasiu i interessant; per acabar elaborant el propi Elevator Pitch com a eina de venta personal.  Dra. Elisenda Tarrats. Profesora de la UVic-UCC
La gestió empresarial dels clubs de futbol Els clubs de futbol professionals s'han convertit en organitzacions empresarials regides per criteris d'eficiència i eficàcia. Avui, al costat d'aquells qui produeixen l'espectacle esportiu (els jugadors, les estrelles), existeixen un conjunt de professionals que s'encarreguen de posicionar el club en diversos mercats, atraure noves fonts d'ingressos i promoure la competitivitat de la seva organització. Aquesta xerrada vol presentar les línies bàsiques de gestió dels grans clubs de futbol, prenent com a exemple el Manchester United, el FC Barcelona o el Reial Madrid.  Dr. Xavier Ginesta. Professora de la UVic-UCC i col·laborador del diari L'Esportiu
La crisi econòmica iniciada el 2007, sortida i el seu perllongament en el temps Recorregut per les fases de la crisi des del seu inici i situar l'entorn actual de les empreses en els propers anys.  Dr. Ferran G. Jaén Coll. Professora de la UVic-UCC
La crisi del món rural: evolució socioeconòmica del darrer segle i perspectives de desenvolupament Explicar el procés de transformació del medi rural al llarg del segle XX, reflexionar sobre l'impacte del model de creixement que es va difondre amb la revolució verda de mitjan segle, avaluar el procés d'urbanització del món rural, apuntar noves estratègies per a un desenvolupament més sostenible.  Dr. Santi Ponce. Professor de la UVic-UCC
La negociació: una capacitat necessària per resoldre conflictes i arribar a acords Negociació és la comunicació entre dues o més parts per acordar com resoldre conjuntament un assumpte. Oportunitats de negociar sorgeixen per tot arreu: a la feina, a casa i al carrer. A les empreses, situacions negociadores es presenten entre i dins les diverses àrees funcionals, entre iguals i diferents nivells directius, als diversos sectors econòmics... L'objectiu de la xerrada és que els participants considerin el fet que la vida quotidiana ofereix múltiples oportunitats de negociar, i que mitjançant la pràctica i la teoria poden perfeccionar la seva capacitat d'aconseguir allò que volen.  Dr. José Antonio Corral. Professor de la UVic-UCC
Intel·ligència artificial? Recentment, hi ha moltes notícies sobre intel·ligència artificial. En aquesta sessió s'explica què és i com està canviant el món empresarial.  Dr. Albert Armisen. Professor de la UVic-UCC
Introducció a la guerra econòmica Amb la introducció a l'estudi de les guerres econòmiques pretenem donar a conèixer un nou camp d'anàlisi que va més enllà del que han estat les guerres militars, les quals han quedat reduïdes a enfrontaments en territoris de països subdesenvolupats, mentre occident, els països rics s'enfronten amb altra "armament", amb lleis proteccionistes, amb atacs als avenços tecnològics a multinacionals d'altres països, etc. Aquesta introducció pretén donar a conèixer la manera en què s'estudia això a l'escola de guerra econòmica a França, que, curiosament pertany al grup empresarial d'origen espanyol Planeta, mitjançant casos reals, que presentarem a títol d'exemples.  Dr. Ferran G. Jaén Coll. Professor de la UVic-UCC

 

<< Tornar al llistat de tallers i classes virtuals

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte