Els professors Baranchuk i García exposen els avenços de l’electrocardiografia del s. XXI

El dijous 11 d’abril va tenir lloc la conferència “L’electrocardiografia al s. XXI” a la Facultat de Medicina de la UVic-UCC, a la qual van assistir estudiants de Medicina, d’Infermeria i professionals sanitaris. La conferència va ser a càrrec dels professors Adrian Baranchuk, de Queen’s University (Canadà) i de Javier García Niebla, de la Universitat de la Laguna (Tenerife).

El degà de la Facultat, Dr. Ramon Pujol, i el Dr. Bayés de Luna van fer la introducció i van donar la benvinguda als dos experts. El professor García va començar explicant el paper dels infermers i infermeres en l’electrocardiografia, que requereix una gran responsabilitat per part dels professionals. Va exposar diversos casos i possibles errors que es poden cometre, i va proporcionar les dades necessàries per poder-los identificar.

Després, el professor Baranchuk va destacar l’important paper que té l’electrocardiograma, ja que és una eina fàcil, barata i accessible per a tothom. Hi ha pocs objectes en la medicina que permetin fer un diagnòstic, un pronòstic i un seguiment del pacient i és per això que no hi ha cap mètode que hagi estat capaç de substituïr-lo. La majoria l’integren, però cap d’ells ha aconseguit substituir-lo, ja que no són tan accessibles.

Finalment, la conferència va finalitzar amb el professor Baranchuk exposant les millores i els avenços de l’electrocardiografia durant aquests últims 100 anys, així com el que encara està pendent de millorar.