Pasar al contenido principal

Congrés d'Educació Infantil. La professió d'educar

LA PROFESSIÓ D'EDUCAR.
REPTES, EXPERIÈNCIES I PERSPECTIVES DE L’EDUCACIÓ INFANTIL AVUI.

1r congrés d'educació infantil adreçat a l'alumnat del CFGS en Educació Infantil.

Data: Dimarts, 5 d'abril de 2022 de 15 h a 20 h del vespre.

 

La UVic organitza el 1r congrés vinculat a la investigació en educació infantil anomenat "Professió: Educar" i dirigit exclusivament a l'alumnat del CFGS en Tècnic en Educació Infantil. Un congrés que parteix de la voluntat de generar un punt de trobada entre professorat i estudiants, on compartir aprenentatges, inquietuds, intercanviar coneixements i, en definitiva, reflexionar entorn la nostra professió: la tasta d'educar les noves generacions.

Aquest congrés és gratuït i al final de l'acte cada estudiant rebrà un certificat d'assistència

Programa de la Jornada 

15.00-15.30h: Acreditacions i lliurament de la documentació  

15.30-16.00h: Benvinguda a càrrec de Francesca Davoli, coordinadora dels estudis de Mestres en Educació Infantil de la UVIC-UCC i del Deganat de la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia de la UVIC-UCC. 

16.00-17.00h: Ponència L’INFANT AL CENTRE DE L’ACCIÓ EDUCATIVA. L’EXPERIÈNCIA DE LES ESCOLES BRESSOL MUNICIPALS DE VIC I LA FORMACIÓ INICIAL I CONTINUADA DELS I DE LES PROFESSIONALS DE LA PRIMERA ETAPA EDUCATIVA. 

A càrrec de Glòria Olmos Martínez,  directora de les Escoles Bressol Municipal de Vic. 

17.00-17.30h: Pausa cafè. Agrupaments en petits grups per desplaçar-se a les instal·lacions de la UVIC per a la proposta de tallers/workshops. 

17.30-19.30h: WORKSHOPS simultanis i rotatoris (17.30-18.30 i 18.30-19.30) 

(Cal apuntar-se prèviament a 2 dels 10 tallers que s’ofereixen simultàniament. Cada workshop està pensat per un nombre de participants reduït per garantir una dinàmica participativa). 

19.30-20.00h: Aula Magna. Tancament de la Jornada i lliurament dels certificats de participació a càrrec del CIFE (Centre d’Innovació i Formació en Educació) de la UVIC-UCC. Agraïments i comiat.

Per realitzar la inscripció, heu d'enviar un correu a universitatdevic@uvic.cat indicant el nom del centre formatiu, el nombre d'estudiants participants i el curs actual. Nosaltres ens posarem en contacte per procedir a fer-vos la inscripció als workshops. 

 

A continuació podeu consultar tota l'oferta de workshops. 

1. Taller Dinamització de la Bebeteca: proposta literària a l’Aula Teresa Buscart (Laboratori de Recerca i Formació en Educació Infantil). Els/les participants amb aquest taller s’immergiran en un espai especialment dedicat al món literari a través d’un ritual que acompanyarà una narració per als infants, en una mena de simulació que té en compte les característiques dels infants, els espais, els temps i el material.

2. Taller Material Montessori a l’etapa 0-3: conèixer l’ambient preparat montessorià i la importància dels materials en el mètode Montessori.
En un ambient preparat amb aquesta finalitat, els i les participants tindran l’oportunitat de descobrir la pedagogia montessoriana adreçada als més petits i a través de la presentació pràctica dels materials Montessori podran apropar-se a l’essència de la filosofia educativa de la pedagoga italiana.

3. Taller Material Montessori a l’etapa 3-6: conèixer l’ambient preparat montessorià i la importància dels materials en el mètode Montessori.
En un segon ambient preparat amb aquesta finalitat, els i les participants podran aprofundir amb el material Montessori, pensat, dissenyat i realitzat segons les indicacions rigoroses de la dottoressa el segle passat, i així conèixer el fonament de l’educació cap a l’autonomia i l’autoregulació en l’aprenentatge de l’infant d’aquesta etapa.

4. Taller Els Llenguatges Expressius i Manipulatiu a l’etapa infantil.
Pensat per donar a conèixer un dels cent llenguatges de la infància, com afirmava el pedagog Loris Malaguzzi en la seva famosa metàfora sobre les potencialitats dels infants, aquest taller permet pensar amb les mans, oferint una pràctica que desperti la creativitat que cada persona posseeix, retrobant o redescobrint els processos creatius que fan servir els infants.

5. Taller L’Expressió Corporal a les primeres edats.
El cos, el moviment, la dramatització són llenguatges familiars per als infants que els adults han anat perdent al llarg de la seva socialització (escolarització): aquest taller permet redescobrir aquesta manera d’expressar-se que ens fa connectar amb els nens i les nenes i amb nosaltres mateixos/es. 

6. Taller Les Matemàtiques a l’etapa 0-3.
La matemàtica informal i a la vida quotidiana és un element primordial en el desenvolupament cognitiu, relacional, espacial de l’ésser humà i el taller ens permet prendre consciència de la importància d’aquests aspectes i estimula de manera pràctica la preparació de contextos d’aprenentatge reals per als infants.

7. Taller Les Matemàtiques a l’etapa 3-6.
La progressió del desenvolupament de la ment matemàtica acompanya l’evolució del pensament de l’infant i la nostra mirada, juntament amb la nostra acció, ha de poder promoure escenaris suficientment rics, variats i estimulants per no decebre les expectatives d’aprenentatge dels infants: el taller ens permetrà avançar i reconèixer les potencialitats del nens i les nenes de la segona etapa educativa en l’aprenentatge de les matemàtiques.

8Taller Les Ciències a l’etapa infantil.
Les ciències com a manera d’interpretar i conèixer el món que ens envolta, com a font de curiositat, sorpresa i desig d’aprendre, és una de les maneres de donar a l’infant la dignitat com a aprenent. Què vol dir fer ciència a l’educació infantil? Quins coneixements i quines actituds ha de tenir l’adult-que-educa? El taller proposa acció i reflexió, passant pel procés d’investigació que cada infant posa en marxa des del seu naixement.

9Taller L’Educació Musical a l’etapa d’EI.
Com introduir el llenguatge musical a les primeres etapes, quines possibilitats d’expressió i de comunicació amb els infants ens ofereixen, quina preparació han de tenir els i les professionals de l’educació? El taller focalitza sobre tots aquests aspectes, recreant escenaris possibles i desitjables per l’etapa de 0 a 6 anys 

10.Taller L’ús creatiu de les TIC a 0-6.
Tema particularment actual, el taller permetrà  veure més enllà de les TIC afinant la mirada de manera crítica per qüestionar-nos de quina forma és possible fer dialogar els infants i les noves tecnologies, pensant amb espai de creativitat i no de reproducció, tenint en compte els riscos de l’abús que avui dia es fan en els entorns tant domèstics com socials, fins i tot a les escoles.

Contacta con nosotros

Si tienes alguna duda, tenemos la respuesta

Contacto