El TRACTE participa en la creació de la marca territorial del Pla de l’Estany
El grup de recerca Traducció Audiovisual, Comunicació i Territori (TRACTE) de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) ha participat en l’elaboració de la nova marca territorial de la comarca del Pla de l’Estany per encàrrec del seu Consell Comarcal i que es va presentar aquest dilluns a Banyoles.
Aquest projecte es va posar en marxa durant el 2016 i es va dividir en dues parts. La primera va ser la fase de conceptualització de la marca, de la qual se’n va ocupar el grup TRACTE a través de l’investigador de la UVic-UCC Jordi de San Eugenio. Aquesta fase va comportar la posada en marxa de tres tècniques bàsiques de la recerca: realitzar grups focals de treball en diversos àmbits, fer entrevistes en profunditat a persones representatives de la comarca i crear una enquesta ciutadana. Aquest tipus de recerca es coneix com a triangulació metòdica i busca la màxima implicació ciutadana.
La segona fase va ser la creació gràfica de la marca, que va anar a càrrec de l’empresa Creative Corner Agency de Banyoles, que ha donat com a resultat un imagotip amb l'eslògan: "Comarca que batega". L’imagotip representa les arrels de la terra, els aqüífers subterranis i la forma geomètrica del cor fent referència a les venes i al sistema circulatori. Tot això amb una tècnica de sobreposició i diferents formes geomètriques que defineix perfectament els tres elements clau del Pla de l’Estany: l’aigua, la natura i les muntanyes. També s’ha creat el segon eslògan “Municipi que batega”, adreçat als municipis de la comarca perquè puguin utilitzar-lo, juntament amb l’imagotip, i donar així una imatge homogènia de la comarca.
A més d’aquesta marca territorial, el TRACTE n’ha desenvolupat més, com poden ser la de Vic, la de l’Empordà o la dels Boscos de Bruixes i Bandolers. Actualment participa en la creació de la marca territorial del Vendrell, projecte que està a punt d’acabar.