Alumnes de la UVic organitzen el 1r campionat de futbol interpenitenciari amb interns de Brians II i Lledoners

Els alumnes del grau de Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport (CAFE) i d’Educació Social de la UVic han organitzat el primer torneig interpenitenciari de futbol en el qual van participar interns de les presons de Lledoners i Brians II. L’activitat que va tenir lloc ahir al pavelló de Sant Julià de Vilatorta, s’emmarcava dins l’assignatura “L’activitat física com a recurs socioeducatiu” que comparteixen els estudiants dels dos graus.

Durant el primer trimestre els estudiants van dedicar diverses sessions de classe a planificar l’esdeveniment, organitzant-se en diferents comissions per poder treballar els àmbits esportiu, institucional i comunicatiu. Prèviament, van rebre una xerrada sobre organització d’esdeveniments i van tenir l’oportunitat de visitar els dos centres penitenciaris. També van conèixer de la mà del tècnic d’Esports de Lledoners, Miguel Olmos, com es desenvolupa l’activitat física a les presons,  i van participar en una taula rodona amb cinc presos de Lledoners i altres professionals per arribar a acords relacionats amb l’organització del torneig.

Per al torneig, que va començar a les 3 de la tarda i es va acabar a les 6,  es van fer quatre equips aleatoris formats per estudiants i interns dels dos centres, els quals van competir en dues rondes de partits de 10 minuts cadascun. La jornada, que havia començat amb una visita a la ciutat de Vic durant el matí, de la mà del professor Llorenç Soldevila, va acabar amb un berenar on interns, estudiants i educadors van posar en comú com havien viscut l’experiència.

Per al professor coordinador del projecte Marià Pasarello, “l’objectiu d’aquesta iniciativa respon a  la voluntat de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes, d’implicar-se en el territori i portar la realitat a les aules”. I va afegir que  “activitats com aquestes són molt positives, ja que l’alumnat pot veure com s’aplica la teoria en un entorn real”.