La Facultat de Medicina imparteix tallers de dissecció anatòmica virtual del cos humà a estudiants de secundària

Alumnes de secundària de l’IES Vic i l’Institut Antoni Pous i Argila de Manlleu, han pogut assistir al taller de dissecció anatòmica virtual del cos humà de la Facultat de Medicina de la UVic-UCC al llarg del mes de gener.

Aquests tallers estan formats per sessions teoricopràctiques, establertes dins del Programa de Tallers de Secundària que ofereix la Universitat. Concretament en el taller de dissecció anatòmica virtual, s’exposen les possibilitats de les eines de visualització en 3D a partir de les imatges mèdiques diagnòstiques del cos humà, amb l’objectiu d’explicar, de manera intuïtiva i senzilla, com funciona la plataforma.

Les sessions, dirigides per la Dra. Marian Lorente, Laia Nogué i Kenya Martín, directora, tècnica i becària del Laboratori d’Anatomia respectivament, s’han dividit en tres parts: en la primera es realitza un taller de visualització d’estructures anatòmiques reals a la sala de dissecció, en la segona s’ensenyen i es mostren els ossos, que els alumnes poden veure i tocar, i finalment, en la tercera part els alumnes poden veure l’anatomia virtual del cos humà a través de la plataforma SECTRA.