Dr. Josep Eladi Baños Díez

El rector dirigeix la Universitat, la representa i n'ostenta la més elevada responsabilitat de govern i de gestió. Ha estat nomenat pel Patronat de la Fundació Universitària Balmes, entitat titular de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya, per un període de quatre anys, renovable per quatre anys més.

Són funcions del rector:

• Exercir la representació de la UVic-UCC davant de persones o d’entitats, tant públiques com privades.
  • Proposar al Patronat de la Fundació Universitària Balmes / Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya el nomenament dels vicerectors, el secretari general, els degans i directors de centres i els directors dels instituts i els centres d'investigació.
  • Donar el parer al Patronat de la Fundació Universitària Balmes / Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya sobre el nomenament del gerent.
  • Nomenar els membres del Consell de Direcció dels centres docents.
  • Nomenar el personal acadèmic que assumeixi la direcció de serveis universitaris.
  • Convocar i presidir la Junta de Rectorat, el Consell de Direcció de la Universitat, la Junta de Coordinació de la Universitat i el Claustre de la Universitat, així com els altres òrgans col·legiats als quals assisteixi.
  • Fer complir els criteris generals establerts pel Patronat de la Fundació Universitària Balmes / Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya per a la contractació del personal de la UVic-UCC.
  • Contractar el personal acadèmic de la UVic-UCC.
  • Nomenar els professors honoraris de la Universitat a iniciativa pròpia o a proposta dels centres docents.
  • Crear les comissions delegades i els òrgans d’assessorament o de consulta que contempli la llei i els que es considerin necessaris.
  • Signar els convenis de recerca i de col·laboració acadèmica amb altres institucions.
  • Expedir títols universitaris.
  • Presentar al Patronat de la Fundació Universitària Balmes / Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya el projecte de pressupost i els plans d’inversions.
  • Presentar al Patronat de la Fundació Universitària Balmes / Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya la proposta de Normes d'Organització i Funcionament de la UVic-UCC i les seves modificacions.
  • Elevar al Patronat de la Fundació Universitària Balmes / Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya la proposta de creació, fusió o supressió de centres, departaments, instituts i centres d'investigació, serveis universitaris, i la implantació o supressió d'ensenyaments homologats.
  • Designar les persones representants de la UVic-UCC a instàncies externes a proposta del Consell de Direcció d'Universitat i d'acord amb els criteris que aquest mateix òrgan determini.Altres funcions que derivin del seu càrrec i afectin el bon funcionament de la Universitat.
  • Altres funcions que derivin del seu càrrec i afectin el bon funcionament de la Universitat.

Delelgat del rector per a la Formació Contínua

• Josep Ayats Bansells

Rectorat

C. Doctor Junyent, 1 - 08500 Vic