Agenda 2030. Objectius de desenvolupament sostenible

Objectius de desenvolupament sostenible a la Biblioteca de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya

Logotip ODS UVIC-UCC“Al segle XXI tenim molts reptes per abordar per tal de millorar el món en què vivim. En aquest sentit, el setembre de 2015 l’Assemblea General de Nacions Unides va aprovar l’agenda 2030 de Desenvolupament Sostenible per promoure un creixement econòmic sostingut, adoptar mesures urgents contra el canvi climàtic, posar fi a la pobresa i aconseguir la igualtat de gènere, entre d’altres aspectes. Aquesta agenda 2030 planteja 17 objectius de desenvolupament sostenible (ODS) integrats, que abasten en global els àmbits econòmic, social i mediambiental. Actualment, la pandèmia de la COVID-19 ens ha fet reflexionar sobre alguns efectes locals de la globalització. És una crisi que afecta tots els àmbits de la societat i que, segurament, ens ha d’ajudar a promoure i comprometre’ns amb els ODS. Així doncs, ens pot fer pensar, entre d’altres qüestions, en la importància de la salut pública, la inversió en investigació i la millora de l’educació inclusiva, així com la promoció d’un model de societat més sostenible, aspectes que queden reflectits en els ODS de salut i benestar, d’educació de qualitat, de ciutats i comunitats sostenibles, i de promoció i consum responsables. Tots i totes som necessaris per aconseguir aquests objectius. Tot i que els governs els puguin promoure, som les persones les qui els hem de portar a terme per aconseguir un món més humanista i sostenible. D’aquesta manera, tots els actes que es portaran a terme durant el període d’octubre a desembre en el marc del programa d’activitats de la UVic-UCC ens han d’ajudar a tenir una visió crítica de la nostra societat per tal de contribuir a la seva millora.”

Des de la Biblioteca volem contribuir a donar a conèixer els ODS. És des del coneixement que cadascú i des de tots els àmbits és agent de canvi. Hem fet una campanya de dinamitzacio a Twitter i a Instagram.

Aquesta campanya s'ha dut a terme en paral·lel amb la Biblioteca Joan Triadú de Vic i la Biblioteca Municipal de Manlleu BBVA que van crear conjuntament la guia de lectura "Cap a un futur millor: Objectius de Desenvolupament Sostenible"

Selecció bibliogràfica

Enllaços d'interès

Si tens algun dubte, tenim la resposta