L'art de la paraula. Sant Jordi 2021

L'art de la paraula

Biblioteca del Campus de Miramarges (Abril-Maig 2021)

Les activitats organitzades per al Sant Jordi 2021 s’han emmarcat amb el títol “L’art de parlar”. Sota aquest pretext la biblioteca ha creat l'exposició "L'art de la paraula", una selecció de documents sobre l’art de parlar en públic i l’oratòria. Com defensa Mariona Casas, professora de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes, i investigadora del Grup de Recerca en Educació, llenguatge i literatura (GRELL), de parlar en públic en pot aprendre tothom.

“Perquè avui dia parlar bé en públic no és un luxe, sinó un requisit, una necessitat. Trobaríem molt poques professions o oficis en els quals no ens calgués comunicar-nos oralment amb els nostres col·legues, i el mateix passa en l’àmbit personal, familiar o social. Som éssers socials i la comunicació forma part del nostre ADN. Com deia abans, saber-se expressar no és un art elitista, sinó una competència bàsica, que ens iguala com a ciutadans i ciutadanes. La comunicació oral no ha de ser monopoli de ningú”.

Mariona Casas, UDivulga.

Tant en aquesta exposició com al catàleg de la biblioteca trobareu documents que us serviran per reflexionar i desenvolupar aquesta habilitat.

Selecció bibliogràfica de l'exposició

Des de la biblioteca també es van fer altres accions com recomanacions lectores, punts de llibre o la sessió de Lectures en conversa amb l'autor de Sis nits d'agost i exalumne de la UVic-UCC, Jordi Lara. Podeu veure'n un resum a la pàgina de Sant Jordi a la Biblioteca de la UVic-UCC.

Si tens algun dubte, tenim la resposta