Vés al contingut

La disneyització del futbol

Lectures en conversa

La disneyització del futbol / Xavier Ginesta

ACTIVITAT ANUL·LADA

19 de maig de 2022 de 13:30h a 15:00h
Masia de la Torre dels Frares
Inscripcions del 19 d'abril al 18 de maig (biblioteca@uvic.cat)

La propera sessió de Lectures en conversa comentarem el llibre La disneyització del futbol de Xavier Ginesta, professor de màrqueting esportiu de la Facultat d’Empresa i Comunicació de la UVic-UCC i investigador del grup de recerca TRACTE. A la sessió hi participaran el mateix autor i Albert Juncà, professor del Departament Ciències de l'Activitat Física i l'Esport de la UVic-UCC i Vicerector de Professorat.

El llibre publicat per Eumo editorial analitza el paper de Disney en el món del futbol. En l’univers Disney, el vincle emocional a uns personatges serveix per crear un producte d’entreteniment d’èxit mundial. Es pot fer el mateix en l’esport professional? Hi ha qui pensa que Messi va ser el Mickey Mouse del Barça, i Beckham, el del Real Madrid. Per què els clubs de futbol s’han transformat en grans productors de continguts? Per què volen construir parcs temàtics? Quin impacte té el model de negoci d’Amazon en la indústria del futbol? I com hi influeix la Super Bowl?

Per fer-ho parteix d’una investigació qualitativa amb entrevistes a diversos dirigents de la indústria de l’esport i dels mitjans de comunicació, i revisa l’evolució de la indústria del futbol en les darreres dècades i com ha anat integrant característiques històricament associades a The Walt Disney Company.

“No podem ser ingenus. Seria necessari assumir que avui la lògica capitalista és la principal constant que determina bona part de les decisions que emmarquen el dia a dia d’una organització esportiva professional. I, per tant, també podríem qüestionar-nos que la paraula disneyització podria representar prou bé la manera com l’esport professional s’ha adaptat al segle xxi: més enllà dels valors, que cada organització té els seus i els gestiona com més li convé, parlar de disneyització ens permet qüestionar l’embolcall d’entreteniment que s’ha acabat donant a la pràctica esportiva, fins a reduir-la a un actiu més del conjunt d’ofertes que un aficionat a l’esport troba quan s’apropa a l’estadi o al pavelló o, fins i tot, quan consumeix l’esport pels mitjans de comunicació."

Xavier Ginesta

 

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte