On es pot publicar

Per a l'avaluació de la producció científica d'un autor, d'una institució o d'un país es té més en compte el mitjà de difusió on es publiquen els resultats de la recerca que no pas els treballs en si. En aquesta pàgina us guiem per identificar el mitjà més adequat per obtenir millor reconeixement de la recerca.

Les revistes científiques i tècniques tenen diferents objectius. Algunes publiquen les novetats i les investigacions inèdites, amb gran rigorositat científica i sometent els articles a processos de revisió per parells, i altres es dirigeixen a una audiència més àmplia per tal de difondre coneixements d'una manera més pedagògica i amena i amb una actitud més permissiva a l'hora de contrastar afirmacions o informacions.

Si es publiquen articles en revistes del primer grup s'obtindrà un millor reconeixement de la recerca, tant entre la comunitat investigadora, com a l'hora d'acreditar la publicació científica en els processos dels organismes avaluadors. És recomanable, també, visitar els apartats que les mateixes revistes ofereixen a les seves pàgines web dirigides als autors.

Per identificar les revistes científiques i tècniques d'aquest primer grup és útil consultar els recursos següents:

Revistes amb factor d'impacte

El factor d’impacte o Impact Factor (IF) d’una revista és l’indicador que mesura la freqüència amb la qual han estat citats, de mitjana, els articles d’una revista en un any concret.

L' Impact Factor (IF) és subministrat per l'empresa Thomson Reuters a través de l'eina Journal Citation Reports de la plataforma Web of Science (R).

On es pot consultar:

Revistes amb altres indicadors

• SCimago Journal Rank (SJR)

El SCImago Journal & Country Rank (SJR) expressa el nombre mitjà ponderat de les citacions rebudes un any determinat pels documents publicats a la revista seleccionada durant els tres anys anteriors.

Es pot consultar directament a la plataforma SCImago Journal and Country Rank (SJR) i a la base de dades SCOPUS.

• CARHUS+ (Valoració A, B, C, D)

CARHUS Plus+ és un sistema de classificació de revistes científiques dels àmbits de les Ciències Socials i Humanitats que es publiquen a nivell local, nacional i internacional. Aquest projecte, desenvolupat per l’AGAUR a proposta de la Direcció General de Recerca, es presenta amb la finalitat de contribuir a l’avaluació de la recerca que es duu a terme en el sistema científic i universitari català amb la màxima objectivitat.

• Revistes de ciències socials i humanes seleccionades per AERES (Agence d'Evaluation de la Recherche et de l'Enseignement Supérieur-França)
  • IPP (SCOPUS)

IPP mesura la relació de cites per articles publicats a la revista. Amb aquesta mètrica addicional es pot comparar i avaluar les revistes, per així ajudar a saber on publicar. Encara que no és una mètrica normalitzada, dóna una estimació del nombre de cites probable per a un article publicat en una revista en concret.

• SPI: scholarly publishers indicators: books in humanities and social sciences

L'objectiu d'aquest projecte és concretar el grau de prestigi de les editorials que publiquen llibres científics en les àrees de les humanitats i de les ciècies socials. Està desenvolupat pel grup de recerca ECUP (Grupo de Investigación de Evaluación de Publicaciones Científicas), pertanyent a l'Instituto de Estudios Documentales sobre Ciencia y Tecnología (IEDCYT), del Centro de Ciencias Humanas y Sociales (CCHS) que forma part del Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC).

Si tens algun dubte, tenim la resposta