I Jornada-Col·loqui Miquel Martí i Pol de Literatura i Educació

Les entitats organitzadores —Fundació Miquel Martí i Pol, Associació Amics de Miquel Martí i Pol, Grup de Recerca en Textos Literaris Contemporanis: Estudi, Edició i Traducció (TEXLICO), Grup de Recerca en Educació, Llenguatge i Literatura (GRELL), Departament de Filologia i Didàctica de la Llengua i la Literatura de la UVic-UCC— convoquen, sota el lema de «Literatura i Educació», la I Jornada-Col·loqui Miquel Martí i Pol.

Aquesta primera edició pretén donar eines i recursos a professionals i a estudiants en l’àmbit de la literatura, la cultura i l’educació perquè puguin aplicar-los dins i fora dels centres escolars. Entenent el paraigües del poeta nacional Miquel Martí i Pol com un referent, alhora que també motiu d’estudi, aquesta Jornada-Col·loqui presenta un programa que té la «poesia per a infantil i primària» com a tema central.

Divendres 24
18:00 – 18:30 h Presentació i benvinguda
18:30 – 19:30 h Poesia per a infants? A càrrec de Miquel Desclot.
19:30 – 20:00 h L’aplicació «L’univers poètic de Miquel Martí i Pol». A càrrec de Roger Canadell (FMMP, UOC) i Montse Caralt (FMMP, UVic-UCC).

Dissabte 25
09:30 – 10:30 h Un recorregut pels llibres de poesia per a infants en llengua catalana publicats la segona dècada del segle XXI. A càrrec de Margarida Prats (UB)
10:30 – 11:00 h Presentació de novetats editorials
11:00 – 11:30 h Pausa-cafè
11:30 – 12:30 h Aproximació a la poesia a través del joc. Una experiència d'ahir per a l'escola d'avui? A càrrec de Ramon Besora (AAMMP)
12:30 – 13:30 h Mestratges i aprenentatges. Quan la literatura parla de l’escola. A càrrec d’Antoni Tort (Grup de Recerca Educativa GREUV de la UVic-UCC)
13:30 – 14:00 h Premi Emili Teixidor a un projecte de didàctica de la literatura 2017
14:00 – 16:00 h Dinar lliure
16:00 – 17:00 h La rueda de las horas. A càrrec de Juan Kruz Igerabide Sarasola (UPB)
17:00 – 18:00 h El valor de la literatura en la societat. Taula rodona amb la intervenció de Francesc Codina (Textos Literaris Contemporanis: Estudi, Edició i Traducció (TEXLICO) i Vanesa Amat Grup de Recerca en Educació, Llenguatge i Literatura GRELL de la UVic-UCC, Glòria Bordons i Lola Casas. Modera Carme Rubio, professora col·laboradora del Departament de Filologia i Didàctica de la Llengua i la Literatura de la UVic-UCC.
18:00 – 18:30 h Torn obert i conclusions

Programa pdf

Lloc de realització:
Ateneu Barcelonès. Carrer Canuda, núm. 6. Barcelona.
Sala Jacint Verdaguer. Planta baixa.

Comitè organitzador: Vanesa Amat (GRELL UVic-UCC) , Ramon Besora (AAMMP), Roger Canadell (FMMP, UOC), Montse Caralt (FMMP, UVic-UCC), Jordi Chumillas (TEXLICO UVic-UCC), Mia Güell (TEXLICO UVic-UCC), Mireia Munmany (FMMP), M. Àngels Verdaguer (Càtedra Verdaguer d'Estudis Literaris UVic-UCC).

Secretaria tècnica: Montse Caralt (FMMP, UVic-UCC), Mireia Munmany (FMMP) i Jordi Chumillas (TEXLICO UVic-UCC).

Organitza: Fundació Miquel Martí i Pol / Associació Amics de Miquel Martí i Pol, Grup de Recerca Textos literaris contemporanis: estudi, edició i traducció (TEXLICO), Grup de Recerca en Educació, Llenguatge i Literatura (GRELL) i Departament de Filologia i Didàctica de la Llengua i la Literatura (UVic-UCC).

Amb el suport de: Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Diputació de Barcelona, Societat Catalana de Llengua i Literatura, Vicerectorat de Recerca i Transferència de Coneixement i, Centre d'Innovació i Formació en Educació (CIFE) de la UVic-UCC.

Amb la col·laboració de: Ateneu Barcelonès, Escola d’Escriptura de l’Ateneu Barcelonès, Càtedra Verdaguer d’Estudis Literaris (UVic-UCC), Endrets. Geografia Literària dels Països Catalans, Associació d’Escriptors en Llengua Catalana, Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil, Associació de Mestres Rosa Sensat i Espais Escrits-Xarxa del Patrimoni Literari Català.

Informació general

Certificació: els assistents rebran un certificat d'assistència. Activitat reconeguda pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya a través del Centre d’Innovació i Formació en Educació (CIFE) i de la UVic-UCC.

Inscripcions: del 15 de setembre al 23 de novembre de 2017.

Formulari d'inscripció

Preus:

Assistents generals 15 €

Estudiants 10 €

Inscripció gratuïta per a socis de l’AAMMP i de l’Ateneu Barcelonès (hauràn d'acreditar adjuntant al formulari d'inscripció document que acrediti que són membres d'aquestes entitats).

Observació: en cas que la inscripció la pagui la institució a la qual pertany s'haurà de fer constar en el formulari d'inscripció en l'opció habilitada per a tal efecte.

Per a més informació: fundacio@miquelmartiipol.cat

Si tens algun dubte, tenim la resposta