Instruction is in English for this subject. Consult course details in English.
Titulació
Mestre d'Educació Primària
Assignatura
Teaching English
Tipologia
Obligatoris (OB)
Curs
2
Crèdits
6,0
Semestre
2n
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G11, presencial, matí | anglès | Ángel Custodio Raluy Alonso |
Irene Solanich Sanglas |
Objectius
Aquesta assignatura pretén introduir l'alumnat en els conceptes clau de l'ensenyament de l'anglès per als joves aprenents de primària. En tractar-se d'un mòdul obligatori per a tots els mestres en formació, l'abast de l'assignatura va més enllà de proporcionar recursos o estratègies a l'alumnat a l'aula d'anglès com a llengua estrangera (EFL), i intenta fomentar actituds positives envers les llengües estrangeres en els futurs educadors per tal de promoure el plurilingüisme i el sentit de ciutadania europea. Els objectius específics del programa són que els estudiants adquireixin una comprensió professional de:
- Com es contextualitzen les llengües estrangeres a l'escola.
- Com els joves aprenents adquireixen les llengües estrangeres.
- Com es crea l'entorn d'aula més adequat per a l'adquisició de llengües estrangeres per part dels joves aprenents.
- Com es dissenyen i creen materials per a l'aula de joves aprenents.
- Com l'anglès pot esdevenir una eina clau per a la comunicació intercultural.
- Com la participació activa pot donar lloc a un aprenentatge d'idiomes més eficaç.
Resultats d'aprenentatge
- Analitza les variants més importants de les situacions d'aprenentatge de la llengua anglesa. (RA3)
- Planteja objectius i estratègies d'aprenentatge a partir de l'anàlisi de les situacions concretes. (RA2)
- Coneix l'estructura general i els objectius del currículum de la llengua estrangera a l'etapa de primària. (RA2)
- Dissenya i planifica situacions d'aprenentatge en coherència amb l'ordenació curricular de l'àrea de llengua i literatura. (RA6)
- Coneix els processos d'aprenentatge lingüístic (oral i escrit) de l'alumne de primària. (RA3)
- Analitza l'expressió oral i escrita i la comprensió oral i lectora de l'alumne de primària. (RA3)
- Coneix els enfocaments didàctics, els materials, la tipologia d'activitats d'aprenentatge i d'avaluació i el treball per projectes i les propostes més aplicables a l'àrea de llengua de primària. (RA5)
- Dissenya i planifica activitats d'aprenentatge i avaluació a partir d'aquest coneixement. (RA2, RA5)
- Actua amb compromís i responsabilitat en les situacions habituals i aquelles que són pròpies de la professió. (RA7)
Competències
Específiques
- Dissenyar, planificar i avaluar propostes didàctiques pròpies de les difererents àrees del currículum en coherència amb les teories de l'aprenentatge que fomentin el treball cooperatiu.
- Elaborar, desenvolupar i adaptar recursos educatius adequats a les diferents finalitats curriculars tot utilitzant les tecnologies de la informació i la comunicació com a instruments fonamentals de l'aprenentatge.
- Organitzar i gestionar espais d'aprenentatge en contextos de diversitat i inclusió que tinguin en consideració les necessitats derivades dels diferents trastorns o dificultats d'aprenentatge amb l'objectiu d'establir les pautes d'intervenció més adequades en col·laboració amb els diferents serveis, amb els professionals i amb les famílies.
- Promoure el desenvolupament de la competència comunicativa global en contextos multilingües mitjançant l'ús de diferents estratègies i recursos lingüístics i literaris.
Transversals
- Actuar amb esperit i reflexió crítics davant el coneixement en totes les seves dimensions. Mostrar inquietud intel·lectual, cultural i científica i compromís cap al rigor i la qualitat en l'exigència professional.
Continguts
- Ensenyament de l'anglès en l’educació primària
- El currículum d'anglès com a llengua estrangera (EFL) a primària. Característiques i desenvolupament del llenguatge
- Anglès com a llengua estrangera (EFL)
- Aprenentatge integrat de continguts i llengües (AICLE/CLIL)
- Projectes d'innovació i programes europeus (eTwinning)
- Com els nens i nenes aprenen una llengua estrangera
- Principis bàsics de l'adquisició de llengües estrangeres
- Com ensenyar anglès en l'educació primària
- Escoltar i llegir
- Escriure i parlar
- Llibres de text, material didàctic i recursos de l'aula
- Planificació de la classe
Avaluació
L'avaluació és contínua. L'alumnat fa unes tasques orals i escrites, tant individualment com en grup, que s'avaluen segons el pla de treball. Alguns recordatoris importants:
- La nota mínima per aprovar és un 5 per a totes les tasques. L'alumnat només pot aprovar l'assignatura si obté un 5 de totes les parts d'aquesta assignatura.
- Cal complir els terminis. No es concedeixen pròrrogues excepte en cas de malaltia greu.
Sistema de qualificació
La nota final és el resultat de la suma dels percentatges següents:
- Prova escrita: 35 % (nota individual)
- Projecte escrit: 20 % (nota del grup)
- Presentació oral: 20 % (nota individual)
- Portfolio: 25 % (nota individual)
L'assistència és obligatòria en totes les activitats relacionades amb l'assignatura.
Els estudiants NOMÉS poden repetir les tasques o exàmens suspesos durant la setmana d'exàmens.
Metodologia
Aquest mòdul és una introducció a l'ensenyament de llengües estrangeres en l'educació primària, i l'objectiu de la metodologia és fomentar la participació activa individual i la interacció grupal a l'aula. És molt important que els estudiants assisteixin a classe amb regularitat i acabin els treballs a temps. L'assignatura s'estructura al voltant de 4 elements principals:
- Sessions amb el grup sencer: es presenten i analitzen els continguts
- Sessions amb un grup reduït: són classes pràctiques
- Tutories: individuals i en grup
- Treballs per fer a casa: són obligatoris i s'han de completar segons les indicacions del professor
Aquesta assignatura s'imparteix íntegrament en anglès i es recomana als estudiants que l'utilitzin en tot moment.
Bibliografia
Bàsica
- Cameron, Lynne (2001). Teaching languages to young learners. Cambridge University Press.
- Enever, J. (2015). The advantages and disadvantages of English as a foreign language with young learners. Bloomsbury Academic, 13-29.
- Lightbown, P. and Spada, N. M. (2013). How languages are learned (4 ed.). Oxford University Press.
- Lobo, M.J. (2012). When I grow up I want to be a teacher. APAC Quarterly Magazine, 74, 32-38.
- Pinter, Annamaria (2017). Teaching young language learners. Oxford University Press.
Complementària
El professorat facilitarà les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria al llarg del desenvolupament de l'assignatura i a través del Campus Virtual.