Vés al contingut

Teaching English

Titulació

Mestre d'Educació Primària

Assignatura

Teaching English

Tipologia

Obligatoris (OB)

Curs

2

Crèdits

6,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G11, presencial, matíanglèsÁngel Custodio Raluy Alonso
Irene Solanich Sanglas

Objectius

Aquesta assignatura pretén introduir l'alumnat en els conceptes clau de l'ensenyament de l'anglès per als joves aprenents de primària. En tractar-se d'un mòdul obligatori per a tots els mestres en formació, l'abast de l'assignatura va més enllà de proporcionar recursos o estratègies a l'alumnat a l'aula d'anglès com a llengua estrangera (EFL), i intenta fomentar actituds positives envers les llengües estrangeres en els futurs educadors per tal de promoure el plurilingüisme i el sentit de ciutadania europea. Els objectius específics del programa són que els estudiants adquireixin una comprensió professional de:

  • Com es contextualitzen les llengües estrangeres a l'escola.
  • Com els joves aprenents adquireixen les llengües estrangeres.
  • Com es crea l'entorn d'aula més adequat per a l'adquisició de llengües estrangeres per part dels joves aprenents.
  • Com es dissenyen i creen materials per a l'aula de joves aprenents.
  • Com l'anglès pot esdevenir una eina clau per a la comunicació intercultural.
  • Com la participació activa pot donar lloc a un aprenentatge d'idiomes més eficaç.

Resultats d'aprenentatge

  • Analitza les variants més importants de les situacions d'aprenentatge de la llengua anglesa. (RA3)
  • Planteja objectius i estratègies d'aprenentatge a partir de l'anàlisi de les situacions concretes. (RA2)
  • Coneix l'estructura general i els objectius del currículum de la llengua estrangera a l'etapa de primària. (RA2)
  • Dissenya i planifica situacions d'aprenentatge en coherència amb l'ordenació curricular de l'àrea de llengua i literatura. (RA6)
  • Coneix els processos d'aprenentatge lingüístic (oral i escrit) de l'alumne de primària. (RA3)
  • Analitza l'expressió oral i escrita i la comprensió oral i lectora de l'alumne de primària. (RA3)
  • Coneix els enfocaments didàctics, els materials, la tipologia d'activitats d'aprenentatge i d'avaluació i el treball per projectes i les propostes més aplicables a l'àrea de llengua de primària. (RA5)
  • Dissenya i planifica activitats d'aprenentatge i avaluació a partir d'aquest coneixement. (RA2, RA5)
  • Actua amb compromís i responsabilitat en les situacions habituals i aquelles que són pròpies de la professió. (RA7)

Competències

Específiques

  • Dissenyar, planificar i avaluar propostes didàctiques pròpies de les difererents àrees del currículum en coherència amb les teories de l'aprenentatge que fomentin el treball cooperatiu.
  • Elaborar, desenvolupar i adaptar recursos educatius adequats a les diferents finalitats curriculars tot utilitzant les tecnologies de la informació i la comunicació com a instruments fonamentals de l'aprenentatge.
  • Organitzar i gestionar espais d'aprenentatge en contextos de diversitat i inclusió que tinguin en consideració les necessitats derivades dels diferents trastorns o dificultats d'aprenentatge amb l'objectiu d'establir les pautes d'intervenció més adequades en col·laboració amb els diferents serveis, amb els professionals i amb les famílies.
  • Promoure el desenvolupament de la competència comunicativa global en contextos multilingües mitjançant l'ús de diferents estratègies i recursos lingüístics i literaris.

Transversals

  • Actuar amb esperit i reflexió crítics davant el coneixement en totes les seves dimensions. Mostrar inquietud intel·lectual, cultural i científica i compromís cap al rigor i la qualitat en l'exigència professional.

Continguts

  1. Ensenyament de l'anglès en l’educació primària
    1. El currículum d'anglès com a llengua estrangera (EFL) a primària. Característiques i desenvolupament del llenguatge
    2. Anglès com a llengua estrangera (EFL)
    3. Aprenentatge integrat de continguts i llengües (AICLE/CLIL)
    4. Projectes d'innovació i programes europeus (eTwinning)
  2. Com els nens i nenes aprenen una llengua estrangera
    1. Principis bàsics de l'adquisició de llengües estrangeres
  3. Com ensenyar anglès en l'educació primària
    1. Escoltar i llegir
    2. Escriure i parlar
    3. Llibres de text, material didàctic i recursos de l'aula
    4. Planificació de la classe

Avaluació

L'avaluació és contínua. L'alumnat fa unes tasques orals i escrites, tant individualment com en grup, que s'avaluen segons el pla de treball. Alguns recordatoris importants:

  • La nota mínima per aprovar és un 5 per a totes les tasques. L'alumnat només pot aprovar l'assignatura si obté un 5 de totes les parts d'aquesta assignatura.
  • Cal complir els terminis. No es concedeixen pròrrogues excepte en cas de malaltia greu.

Sistema de qualificació

La nota final és el resultat de la suma dels percentatges següents:

  • Prova escrita: 35 % (nota individual)
  • Projecte escrit: 20 % (nota del grup)
  • Presentació oral: 20 % (nota individual)
  • Portfolio: 25 % (nota individual)

L'assistència és obligatòria en totes les activitats relacionades amb l'assignatura.

Els estudiants NOMÉS poden repetir les tasques o exàmens suspesos durant la setmana d'exàmens.

Metodologia

Aquest mòdul és una introducció a l'ensenyament de llengües estrangeres en l'educació primària, i l'objectiu de la metodologia és fomentar la participació activa individual i la interacció grupal a l'aula. És molt important que els estudiants assisteixin a classe amb regularitat i acabin els treballs a temps. L'assignatura s'estructura al voltant de 4 elements principals:

  • Sessions amb el grup sencer: es presenten i analitzen els continguts
  • Sessions amb un grup reduït: són classes pràctiques
  • Tutories: individuals i en grup
  • Treballs per fer a casa: són obligatoris i s'han de completar segons les indicacions del professor

Aquesta assignatura s'imparteix íntegrament en anglès i es recomana als estudiants que l'utilitzin en tot moment.

Bibliografia

Bàsica

  • Cameron, Lynne (2001). Teaching languages to young learners. Cambridge University Press.
  • Enever, J. (2015). The advantages and disadvantages of English as a foreign language with young learners. Bloomsbury Academic, 13-29.
  • Lightbown, P. and Spada, N. M. (2013). How languages are learned (4 ed.). Oxford University Press.
  • Lobo, M.J. (2012). When I grow up I want to be a teacher. APAC Quarterly Magazine, 74, 32-38.
  • Pinter, Annamaria (2017). Teaching young language learners. Oxford University Press.

Complementària

El professorat facilitarà les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria al llarg del desenvolupament de l'assignatura i a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte