Vés al contingut

Comunicació i Imatge Corporativa

Titulació

Màrqueting i Comunicació Empresarial

Assignatura

Comunicació i Imatge Corporativa

Tipologia

Obligatoris (OB)

Curs

3

Crèdits

6,0

Semestre

1r

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, tardaespanyolJulio Manuel Panizo Alonso

Objectius

L'assignatura és una introducció a la comunicació corporativa a les organitzacions (empreses, institucions públiques i organitzacions no governamentals). S'introdueixen els conceptes teòrics que emmarquen la comunicació en l'estructura de direcció i gestió de les organitzacions, per passar a introduir l'estructura d'un departament de comunicació, la figura del Dircom i els documents fonamentals de planificació estratègica de la comunicació.


Coneixements (saber)

  • Conèixer els conceptes bàsics que es manegen en la comunicació corporativa
  • Comprendre les necessitats de comunicació que tenen les organitzacions
  • Prendre a estudiar la situació de l'organització, diagnosticar aquesta situació i aplicar l'estratègia adequada per comunicar-se.

Habilitats (saber fer)

  • Saber desenvolupar un pla de comunicació corporativa
  • Saber aplicar les eines per a la situació de lorganització
  • Saber treballar en equip per analitzar i posar en pràctica les accions més adequades.

Resultats d'aprenentatge

Gestiona un pla de comunicació amb una visió 360 º integrat
Coneix en profunditat tots els processos i les eines que s'utilitzen en els plans de comunicació i la seva integració en els plans de màrqueting.
Identifica la RSC i sostenibilitat com a element diferenciador i de posicionament.
Utilitza el llenguatge audiovisual i els diferents recursos, per expressar i presentar continguts vinculats al coneixement específic de l'àmbit.

Competències

Generals

  • Desenvolupar habilitats per a la innovació i la creació d'empreses.
  • Posseir capacitat per a la comunicació oral i escrita a les llengües pròpies de la comunitat.
  • Tenir aptitud crítica i autocrítica.
  • Tenir capacitat d'anàlisi i de síntesi.
  • Tenir capacitat d'organització i planificació.
  • Tenir capacitat per a realitzar exposicions raonades i coherents.
  • Tenir capacitat per posar els coneixements bàsics de la professió a la pràctica.
  • Tenir destresa amb l'ús de les TIC: ser autònoms i competents per a ser capaç de funcionar en diferents entorns tecnològics amb programari específic.
  • Tenir habilitat en l'ús de la informació: buscar, analitzar, seleccionar, organitzar i utilitzar la informació eficaçment.
  • Tenir sensibilitat ambiental i social a les actuacions professionals.
  • Tenir un compromís ètic a les actuacions professionals, respectant els principis i valors democràtics.

Específiques

  • Posseir habilitat pel disseny i la implementació de plans integrals de comunicació corporativa.
  • Saber comprendre i ser capaç de transmetre la importància de que l'empresa/organització s'orienti al mercat i a la relació amb el client.
  • Saber dissenyar i implementar iniciatives de negoci adequades pels mercats globals.
  • Ser capaç de liderar i gestionar els processos de canvi de les empreses i organitzacions i especialment els que estan relacionats amb situacions d'innovació i/o crisis.
  • Tenir capacitat per analitzar i comprendre el funcionament del mercat i la seva influència a les activitats de l'empresa.
  • Tenir capacitat per aplicar els coneixements teòrics, les habilitats i els instruments de comunicació per establir una estratègia integral de comunicació de l'empresa o organització.
  • Tenir capacitat per la direcció i gestió de la comunicació empresarial i corporativa.
  • Tenir capacitat per valorar críticament diferents situacions empresarials i per gestionar amb eficàcia i eficiència una empresa o organització.
  • Tenir habilitat per definir i implementar estratègies i models de negoci amb un ús intensiu de les TIC, i particularment d'internet, les xarxes socials i els sistemes d'e-business.

Bàsiques

  • Demostrar posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, que se sol trobar en un nivell que, si bé se sustenta en llibres de text avançats, també inclou alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del camp d'estudi propi.
  • Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un grau alt d'autonomia.
  • Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.
  • Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.

Transversals

  • Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.

Continguts

Tema 1: Introducció a la comunicació a les organitzacions

Tema 2: Identitat i imatge

Tema 3: El pla de comunicació

Tema 4: Tècniques de comunicació externa

Tema 5: Tècniques de màrqueting

Tema 6: Les relacions institucionals.

 

Avaluació

L'avaluació es farà mitjançant tres elements:

  • Pràctiques de classe que suposaran un 30% de la nota final de lassignatura
  • Prova d'avaluació teòrica, que suposarà un 30% de la nota final de lassignatura
  • Treball final, que suposarà un 40% de la nota final de lassignatura.

Si la nota mitjana final és inferior a 5, només es podrà recuperar o el treball final o la prova d'avaluació teòrica i la màxima qualificació que es pot obtenir en aquesta recuperació és un 5.

Metodologia

L'assignatura alterna les classes de contingut teòric amb les classes on s'elaboren treballs pràctics vinculats als continguts teòrics.

Aquests treballs pràctics es presentaran a classe com si fossin presentacions davant un possible client.

Bibliografia

Bàsica

  • Benavides, Juan (2001). Dirección de comunicación empresarial e institucional. Gestión 2000.
  • Merino Bobillo, María (2020). Comunicación corporativa: estrategia e innovación. Síntesis.
  • Romero Rodríguez, Luis M. (2020). Manual de gestión de la comunicación corporativa. Tecnos.

Complementària

El professorat facilitarà les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria al llarg del desenvolupament de l'assignatura i a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte