Vés al contingut

Protocol Empresarial

Titulació

Publicitat i Relacions Públiques

Assignatura

Protocol Empresarial

Tipologia

Obligatoris (OB)

Curs

3

Crèdits

3,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, tardaespanyolJulio Manuel Panizo Alonso

Objectius

El protocol empresarial és una eina bàsica en la comunicació de les organitzacions dels nostres dies i fonamental per aconseguir un bon resultat en tots els actes institucionals que s'hi organitzen. La imatge que generen les organitzacions i la de les persones que les representen és una eina per al desenvolupament de les relacions públiques i genera un bon posicionament davant dels seus públics.

Actualment és fonamental la presència de professionals del protocol a les empreses per gestionar els seus actes.

Coneixements

  • Conèixer els fonaments del protocol a l'empresa i els seus actes principals. Conèixer i aplicar de manera correcta la terminologia i les eines que hi ha en aquest àmbit.
  • Desenvolupar les eines per a la planificació d'un regal de protocol per a l'empresa i un projecte de planificació d'un acte institucional.

Habilitats

  • Saber moure's amb desimboltura a l'hora de desenvolupar un acte protocol·lari a l'àmbit de l'empresa.

Resultats d'aprenentatge

  • Identificar les teories, els processos, les estructures i les tècniques de relacions públiques que donen lloc a les funcions dels diferents departaments d'una agència, d'una boutique creativa, d'una consultora o d'un gabinet de premsa en els entorns convencionals, virtuals i emergents.
  • Transmetre informació, idees, problemes i solucions adequadament i d'acord amb els cànons acadèmics, de forma oral, escrita i audiovisual, a un públic tant especialitzat com no especialitzat i ser respectuós amb la diversitat lingüística i amb realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques diverses.
  • Tenir la capacitat de recollir i interpretar dades rellevants (normalment de l'àrea pròpia d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científic o ètic.
  • Exercir les responsabilitats de l'àrea de comunicació d'una empresa o d'una institució des de la mateixa empresa o des d'una agència externa, mitjançant el coneixement de la teoria i la pràctica dels processos i de les estructures de les relacions públiques i la comunicació. Aquestes responsabilitats han d'incloure una gestió i un desenvolupament eficaç tenint en compte l'avaluació de les relacions amb els públics de l'organització de forma interna i externa, amb una actitud i aptitud proactives i de cognició en l'àmbit de les relacions des d'una perspectiva constructiva i d'obertura mental.

Continguts

  1. El protocol en l'àmbit de l'empresa
  2. La gestió de convidats
  3. Presidències en l'àmbit de l'empresa
  4. Organització de banquets
  5. Actes principals en l'àmbit de l'empresa

Avaluació

Per aprovar l'assignatura cal aprovar les tres parts: treball final, prova teòrica i pràctiques de classe.

La nota fina és la mitjana ponderada de les tres parts: el treball final, un 50 %; la prova teòrica, un 30 %; i les pràctiques de classe, un 20 %.

Si la mitjana no supera el 5, només es pot recuperar o el treball final o la prova teòrica. En cas que hi hagi dues parts suspeses, ja no es pot recuperar l'assignatura.

Metodologia

Es fa servir una metodologia activa en què es compaginen els continguts teòrics amb exercicis pràctics en què s'apliquen els coneixements teòrics presentats a classe i que culmina amb el desenvolupament d'un treball final que gira al voltant d'un acte empresarial.

Bibliografia

Bàsica

  • Cuadrado Esclapez, C. (2005). Protocolo y comunicación en la empresa y en los negocios (4 ed.). Fund. Confemetal.
  • Jiménez Morales, M., Panizo Alonso, J. (2017). Eventos y protocolo: la gestión estratégica de actos corporativos e institucionales. UOC.
  • LLamazares García-Lomas, O. (2014). Protocolo empresarial internacional. SL Global Marketing Strategies.
  • Martínez Guillem, M. (20132). Manual básico de protocolo empresarial y social. Díaz de Santos.
  • Pulido Polo, M. (2016). Manual de organización de actos oficiales y empresariales. Síntesis.

Complementària

El professorat facilitarà les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria al llarg del desenvolupament de l'assignatura i a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte