Vés al contingut

Treball de Fi de Grau

Titulació

Infermeria

Assignatura

Treball de Fi de Grau

Tipologia

Treball de Fi de Grau (TFG)

Curs

4

Crèdits

9,0

Semestre

Anual

Professorat responsable

  • Judit Bort Roig

Objectius

Tal com estableix la normativa vigent, el Treball de Fi de Grau (TFG) forma part de tots els estudis universitaris de grau de totes les universitats. Els aspectes relacionats amb el TFG estan regulats en la Normativa acadèmica dels estudis de grau de la UVic-UCC.

El Treball de Fi de Grau és el resultat de la formació i experiència adquirides en el decurs dels ensenyaments del grau i ha de permetre a l'estudiant mostrar el nivell d'adquisició de les competències de la titulació i dels principis que fonamentaran la seva tasca professional futura. El TFG té una sola convocatòria per matrícula.

Objectius

  • Desenvolupar i presentar un projecte basat en l'evidència, centrat en un problema de la disciplina de la infermeria.

Resultats d'aprenentatge

  • Recopila i interpreta dades i informacions sobre les quals pot fonamentar les seves conclusions, que, si és necessari i pertinent, inclouen reflexions sobre assumptes de caire social, científic o ètic en l'àmbit de la infermeria.
  • Comunica coneixements, idees, problemes i solucions en l'àmbit d'infermeria a tot tipus d'audiències (especialitzades o no) de manera clara i precisa.
  • Identifica les seves necessitats formatives en el camp d'estudi propi i en l'entorn laboral o professional, i organitza el seu propi aprenentatge amb un alt grau d'autonomia en tot tipus de contextos.
  • Mostra habilitats per la reflexió crítica en els processos vinculats a l'exercici de la professió.
  • Resol problemes i situacions pròpies del desenvolupament professional amb actituds emprenedores i innovadores.
  • Elabora informes i documents escrits (principalment de caràcter tècnic) amb correcció ortogràfica i gramatical en les llengües pròpies o en anglès.
  • Utilitza el llenguatge audiovisual i els seus diferents recursos per expressar i presentar continguts vinculats al coneixement específic de l'àmbit.
  • Mostra habilitats per a l'anàlisi de situacions des d'una perspectiva global i integral, i posa en relació elements socials, culturals, econòmics i polítics segons correspongui.

Competències

Generals

  • Atendre les necessitats de salut de la població i els reptes del propi col·lectiu professional mitjançant actituds innovadores i dinàmiques.
  • Demostrar compromís amb la professió, amb els seus valors i amb la millora de la pràctica i buscar l'excel·lència en l'atenció a les persones, les famílies i la comunitat.

Específiques

  • Desenvolupar una actuació professional d'acord amb els valors inherents a la pròpia professió i explicitar-los al codi ètic d'infermeria.
  • Donar una atenció professional adequada a les necessitats de salut de les persones, tot basant les intervencions en l'evidència científica i en els recursos disponibles, d'acord amb els nivells de seguretat i de qualitat que s'estableixen en les normes legals i ètiques.

Bàsiques

  • Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un grau alt d'autonomia.
  • Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.
  • Tenir la capacitat de recollir i interpretar dades rellevants (normalment dins de l'àrea d'estudi pròpia) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes importants de caràcter social, científic o ètic.

Transversals

  • Actuar amb esperit i reflexió crítics davant el coneixement en totes les seves dimensions i mostrar compromís pel rigor i la qualitat en l'exigència professional.
  • Adquirir estratègies per promoure i intervenir en la igualtat de gènere i l'equitat entre les persones.
  • Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
  • Esdevenir l'actor principal del propi procés formatiu amb l'objectiu d'aconseguir una millora personal i professional i d'adquirir una formació integral.
  • Projectar els valors de l'emprenedoria i la innovació en l'exercici de la trajectòria personal acadèmica i professional.

Continguts

En el Treball de Fi de Grau l'activitat principal és relacionar entre ells els coneixements que l'alumne ha assolit durant els seus estudis de grau i integrar-los.

Avaluació

Segons la Normativa dels estudis de grau de la UVic-UCC, aprovada per Consell de Govern de la Universitat, només hi ha una convocatòria per matrícula del Treball de Fi de Grau i no hi ha avaluació complementària.

Període únic d'avaluació

L'avaluació del TFG és individual i està basada en els elements de qualificació següents:

  1. Procés d'elaboració o informe de seguiment (25 %): en aquest procés l'estudiant rep el suport d'un tutor o tutora que l'orienta i li dona suport. El tutor o tutora i l'estudiant han d'establir un pla de treball i un pla de tutories, en els quals cal especificar la periodicitat de les trobades, de manera que el tutor pugui seguir el procés d'elaboració del treball i orientar l'estudiant en la redacció de la memòria escrita, en l'elaboració de la exposició oral i en la defensa pública. Al final del primer semestre es fa una avaluació intermèdia i aquesta qualificació aporta el 50 % de la nota final de seguiment.
  2. Memòria escrita (55 %): en aquest document escrit l'estudiant elabora tot el projecte i és el resultat final de tot el procés. La memòria ha d'estar redactada seguint les pautes que l'alumne pot trobar a l'aula virtual. Aquestes indicacions s'han establert per poder avaluar un projecte tal com es fa en el context real i per poder equilibrar el nivell d'exigència d'aquest treball amb el context acadèmic i, per tant, amb les competències que s'han d'avaluar.
  3. Presentació oral i defensa (20 %): la defensa pública dels TFG es fa presencialment a la UVic. L'estudiant ha de presentar el seu treball davant d'un tribunal format per tres membres (president, secretari i vocal) que prèviament han llegit la memòria escrita i valoren la presentació oral. És un acte acadèmic de caràcter públic. La durada és de 30 minuts com a màxim que es reparteixen de la manera següent: 7 minuts per a l'exposició oral i un màxim de 10 minuts per a les preguntes del tribunal i les respostes de l'estudiant.

Per superar l'assignatura de TFG cal aprovar totes les seves parts (seguiment, memòria escrita i presentació oral i defensa) per separat i de manera consecutiva.

Important

El plagi o la còpia de treball aliè es penalitzen a totes les universitats i, segons la Normativa de drets i deures dels estudiants de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya, constitueixen faltes greus. És per això que en el transcurs d'aquesta assignatura qualsevol indici de plagi o apropiació indeguda de textos o idees d'altres persones (siguin autors, Internet o companys de classe) es tradueix de manera automàtica en un suspens.

Per citar de manera apropiada textos i materials cal consultar les orientacions i pautes de citació acadèmica disponibles a la pàgina web de la Biblioteca de la UVic.

Metodologia

El TFG s'ha de realitzar de forma individual. L'estudiant presenta la proposta del tema que l'interessa a finals de 3er perquè la Comissió de Treball de Fi de Grau l'aprovi i la Facultat li assigni un tutor o tutora. Durant el procés de realització del TFG l'estudiant rep suport i orientació per part de professor tutor o professora tutora. El procés de tutorització s'inicia amb un seminari que serveix per explicar de forma general les estratègies útils en el procés de selecció del tema, elaboració, tutorització, seguiment i avaluació del treball. En les tutories es combina el format de grup reduït i les tutories individuals, segons el criteri del tutor. El procés consisteix a elaborar el disseny d'un projecte de recerca i desenvolupar-lo segons la memòria proposada. Finalment es porta a terme la presentació i defensa oral del TFG, que avalua un tribunal.

L'estudiant pot trobar el pla docent i els documents amb les orientacions, normes i criteris d'avaluació relacionats amb el TFG a l'aula virtual de l'assignatura.

Bibliografia

Bàsica

  • Argimon Pallás, J.M., i Jiménez Villa, J. (2012). Métodos de investigación: Clínica y epidemiológica (4 ed.). Elsevier.
  • Benito, R. (2020). Guia per elaborar citacions bibliogràfiques en format APA 7a edició: Basada en el Publication manual of the American Psycological Association. Recuperat de http://hdl.handle.net/10854/6275
  • Lumbreras, B., Ronda, E. Riuz-Cantero, M.T. (2018). Cómo elaborar un proyecto en ciencias de la salud. Recuperat de https://www.esteve.org/ca/libros/como-elaborar-un-proyecto-en-ciencias-de-la-salud
  • Verd, J.M., i Lozares, C. (2016). Introducción a la investigación cualitativa: Fases, métodos y técnicas. Sintesis.

Complementària

El professorat facilitarà les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria al llarg del desenvolupament de l'assignatura i a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte