Vés al contingut

Pràctiques en Empresa

Titulació

Multimèdia. Aplicacions i Videojocs

Assignatura

Pràctiques en Empresa

Tipologia

Pràctiques Acadèmiques Externes (PAE)

Curs

4

Crèdits

6,0

Semestre

1r i 2n

Professorat responsable

  • Anna Maria Dalmau Roda

Objectius

L'assignatura Pràctiques en Empresa té com a objectius:

  • Conèixer l'estructura organitzativa d'una empresa o entitat.
  • Identificar les tasques pròpies d'un professional de multimèdia, aplicacions i videojocs.
  • Aplicar el coneixement a la pràctica professional.
  • Consolidar i relacionar conceptes tecnològics de diverses matèries.
  • Participar i reflexionar en les situacions pròpies d'una activitat professional.

Resultats d'aprenentatge

  • Participa activament en el desenvolupament de projectes de l'àmbit multimèdia.
  • Aplica correctament les diferents tècniques per a la consecució de les especificacions requerides.
  • Desenvolupa correctament les tasques assignades a l'empresa.
  • Coneix l'estructura organitzativa de l'empresa.
  • Aplica els seus coneixements a la resolució de problemes en àmbits laborals complexos o professionals i especialitzats que requereixen l'ús d'idees creatives i innovadores.
  • Recopila i interpreta dades i informacions sobre les quals pot fonamentar les seves conclusions, que inclouen reflexions sobre assumptes d'índole social, científica o ètica en l'àmbit del seu camp d'estudi.
  • Actua amb compromís i responsabilitat en les situacions habituals i les que són pròpies de la professió.
  • Avalua pràctiques professionals en contextos emergents i globals, i proposa línies d'intervenció ajustades a les diferents realitats.
  • Elabora informes i documents escrits (principalment de caràcter tècnic) amb correcció ortogràfica i gramatical en català, espanyol o anglès.
  • Mostra iniciativa personal en el treball en equip en activitats multidisciplinàries.
  • Analitza les capacitats personals i professionals pròpies en relació amb diferents àmbits de la pràctica professional.

Competències

Generals

  • Actuar amb voluntat d'harmonitzar l'autonomia i la iniciativa personal amb el treball en equip en activitats multidisciplinàries.
  • Tenir disposició per superar les adversitats ocorregudes en l'activitat professional i aprendre dels errors per integrar coneixement i millorar la pròpia formació.

Específiques

  • Portar a terme un exercici original que consisteixi en un projecte de l'àmbit multimèdia de naturalesa professional, en el qual se sintetitzin i integrin les competències adquirides durant l'ensenyament del Grau. Redactar, presentar i defensar l'exercici davant d'un tribunal universitari.

Bàsiques

  • Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.
  • Tenir la capacitat de recollir i interpretar dades rellevants (normalment dins de l'àrea d'estudi pròpia) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes importants de caràcter social, científic o ètic.

Transversals

  • Actuar amb esperit i reflexió crítics davant el coneixement en totes les seves dimensions. Mostrar inquietud intel·lectual, cultural i científica i compromís cap al rigor i la qualitat en l'exigència professional.
  • Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
  • Interactuar en contextos globals i internacionals per identificar necessitats i noves realitats que permetin transferir el coneixement cap a àmbits de desenvolupament professional actuals o emergents, amb capacitat d'adaptació i d'autodirecció en els processos professionals i de recerca.

Continguts

  • Aspectes organitzatius d'una empresa o entitat
  • Funcions pròpies d'un professional en multimèdia, aplicacions i videojocs i el seu entorn professional
  • Metodologies per treballar amb equips interdisciplinaris de professionals
  • Recursos tècnics per desenvolupar projectes d'oficina tècnica
  • Processos desenvolupats a l'empresa o entitat
  • Comunicació amb professionals de la mateixa o de diferent disciplina

Avaluació

A l'Annex del conveni cal especificar els tutors o tutores associats a l'estudiant en aquesta assignatura de pràctiques, tant de l'empresa o entitat com de la Universitat.

El tutor de l'entitat externa és la persona designada per l'empresa que manté un contacte constant amb l'estudiant i l'acompanya en tot el període de pràctiques. El tutor de l'entitat ha d'emplenar el formulari d'avaluació que li proporciona el tutor acadèmic de la UVic-UCC, en el qual s'avaluen:

  • Aspectes generals de l'activitat de l'estudiant
  • Assoliment dels resultats d'aprenentatge associats a les competències
  • Desenvolupament de les tasques encomanades a l'empresa o entitat
  • Valoració global de l'activitat de l'estudiant en l'estada de pràctiques
  • Punts forts per destacar i aspectes per millorar

El tutor acadèmic de la UVic-UCC vetlla pel compliment del programa de pràctiques, en fa el seguiment i demana a l'empresa o entitat una valoració de les pràctiques fetes per l'estudiant. El tutor acadèmic és la persona responsable de corregir i avaluar la memòria.

L'avaluació final de l'assignatura la fa el tutor acadèmic de la UVic-UCC, que calcula la nota final tenint en compte els ítems següents:

  • Valoració del tutor extern: 60 %
  • Memòria de pràctiques: 20 %
  • Valoració del tutor acadèmic: 20 %

Són motiu de "suspens" en les pràctiques curriculars:

  • L'incompliment de les hores corresponents a l'estada de pràctiques a l'empresa o institució
  • El no lliurament de la memòria de pràctiques en els terminis i amb els requisits establerts
  • L'incompliment de les tasques assignades a l'estudiant (en el marc de les pràctiques) a l'empresa o institució
  • Faltes de disciplina, incompliment del codi ètic o de vulneració de la confidencialitat

Metodologia

L'any que es vol fer pràctiques, s'ha de fer la matricula de pràctiques conjuntament amb la de les altres assignatures del curs en la data de juliol.

1. Notificar que es vol fer pràctiques

A l'inici del curs en què un estudiant vol fer pràctiques, cal notificar-ho omplint els formulari "Notificació d'intenció de fer pràctiques durant el curs", que es troba a l'aula de centre, apartat de pràctiques.

Un cop la coordinació de pràctiques sap quins estudiants volen fer pràctiques aquell any, es planifiquen unes sessions d'orientació i formació obligatòries per ajudar l'estudiant a elaborar el currículum vitae i les cartes de presentació i aprendre a fer una entrevista.

La coordinació de pràctiques i el Servei de Carreres Professionals acompanyen l'estudiant en la cerca del seu lloc de pràctiques.

2. Sol·licitud de conveni de pràctiques

Quan l'estudiant ja s'ha posat en contacte amb una empresa o entitat externa i l'han acceptat, ha d'omplir el formulari "Sol·licitud de conveni de pràctiques", que es troba a l'aula de centre, a l'apartat de pràctiques.

Un cop emplenat el formulari online s'ha d'enviar una còpia del DNI i el CV per correu electrònic a carreres.professionals@uvic.cat.

3. Signatura de l'annex del conveni

Un cop omplert el formulari de sol·licitud de conveni, el Servei de Carreres Professionals elabora l'annex al conveni per a l'estudiant en qüestió. El conveni entre l'empresa o entitat i la UVic-UCC ja ha d'estar signat (si no fos així, se signa aleshores).

Aquest annex al conveni s'envia per correu electrònic a l'empresa o entitat i a l'estudiant i al tutor de la UVic. D'aquesta manera totes les parts implicades tenen tota la informació associada a aquesta plaça de pràctiques (el tutor de la UVic-UCC, el tutor de l'empresa, el període de pràctiques...).

4. Realització de les pràctiques

  • És imprescindible que abans de començar les pràctiques s'hagin signat el conveni i l'annex, per tenir vigent la cobertura de les assegurances (l'assegurança escolar obligatòria, l'assegurança d'accidents i l'assegurança de responsabilitat civil).
  • En començar les pràctiques l'alumne s'ha de posar en contacte amb el tutor de la UVic per establir com es farà el seguiment, per conèixer com s'avaluarà i com ha de ser la memòria.
  • No es pot estar a l'empresa a partir de la data final que consta a l'annex del conveni.

5. Lliurament de la memòria

Un cop finalitzat el període de pràctiques cal lliurar una memòria de pràctiques a l'espai corresponent de l'aula de pràctiques en un termini màxim de 10 dies després d'haver acabat les pràctiques. En les pràctiques que acaben a finals de gener, a principis de juny o a finals d'agost, la memòria s'ha d'anar elaborant durant el període de les pràctiques i s'ha d'entregar com a molt tard el 30 de gener, el 5 de juny o el 5 de setembre. Així és poden avaluar abans del tancament de les actes.

Cal recordar que cada assignatura de pràctiques té associada una memòria, encara que es facin assignatures consecutives i a la mateixa empresa o entitat. A més a més de fer arribar la memòria al tutor de la UVic, s'ha de penjar a la tasca corresponent de l'aula Moodle de pràctiques.

6. Avaluació

A partir del seguiment fet a l'estudiant, de la memòria de pràctiques rebuda i de l'informe fet per la tutora o tutor extern, el tutor de la UVic fa l'avaluació de les pràctiques.

Altres

  • El conveni és el document que regula la col·laboració entre l'empresa o entitat i la Universitat. L'annex al conveni és el document específic per a un estudiant concret en el qual s'especifiquen tots els detalls de les pràctiques (dades de l'alumne, tutors, període, tasques, competències...).
  • Cal tenir present que la realització de pràctiques en una empresa o entitat no comporta cap relació laboral (Reial decret 1791/2010, de 30 de desembre).
  • Cap annex no pot sobrepassar la data de 14 de setembre, dia oficial de l'acabament del curs acadèmic. A més a més, per facilitar l'avaluació de les pràctiques, només es fan convenis fins al 15 d'agost.
  • En cas que qualsevol de les dues parts, estudiant o empresa, vulgui finalitzar les pràctiques abans del termini establert, cal notificar-ho al tutor de la UVic i emplenar l'imprès de rescissió de l'annex.

Pràctiques extracurriculars (PEC)

En el cas que es vulguin fer pràctiques extracurriculars, cal que l'alumne es posi en contacte amb l'empresa on vol fer les pràctiques i ompli el "Formulari de sol·licitud de conveni" amb totes les dades. El pot trobar a l'aula de centre. Un cop enviat, el Servei de Carreres Professionals prepara la documentació per poder signar el conveni entre la Universitat i l'empresa i per poder assignar un tutor a l'estudiant. A partir d'aquí el procediment és el mateix que en les pràctiques curriculars.

A UAcadèmic (accessible des de la pàgina principal del campus virtual de la UVic) es poden consultar les ofertes de PEC que té la Universitat per al grau.

L'avaluació de les PEC segueix el mateix procediment que les pràctiques curriculars (PC): a partir del seguiment fet a l'estudiant, de la memòria de pràctiques rebuda i de l'informe fet per la tutora o tutor extern, el tutor de la UVic fa l'avaluació de les pràctiques. Com que no són pràctiques curriculars, la qualificació només pot ser d'apte o no apte.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte