Vés al contingut

Activitat Física i Esport en l'Àmbit de l'Oci

Titulació

Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport / Mestre d'Educació Primària amb Menció en Educació Física

Assignatura

Activitat Física i Esport en l'Àmbit de l'Oci

Tipologia

Obligatoris (OB)

Curs

4

Crèdits

6,0

Semestre

1r

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G11, presencial, matícatalàLluís Franch Expósito

Objectius

L'assignatura se situa en l'itinerari de lleure de les Ciències de l'Activitat Física i l'Esport i, com a tal, pretén guiar l'alumnat interessat en aquest camp per donar-li la màxima potencialitat en el món professional.

L'objectiu general de l'assignatura és que l'alumnat estigui capacitat per reflexionar, planificar, crear, gestionar i realitzar iniciatives d'activitat física i esport en l'àmbit del lleure i la recreació.

Com a objectius més específics entenem que en acabar l'assignatura els alumnes:

  1. tenen una visió general i un posicionament crític envers l'oci, les seves dimensions, els conceptes que s'hi involucren, els actors que s'hi impliquen i les tendències actuals, etc.
  2. coneixen suficientment els àmbits d'aplicació i tenen els diferents recursos per involucrar-s'hi
  3. han tingut la possibilitat de realitzar activitats pràctiques relacionades amb els diferents àmbits d'aplicació
  4. tenen les eines necessàries per continuar la recerca i l'aprofundiment de continguts
  5. tenen els recursos per poder fer el primer pas en els diferents projectes escollits

Resultats d'aprenentatge

  1. Planifica i programa de forma ajustada diferents activitats físiques recreatives a l'àmbit de l'oci 
  2. Mostra les habilitats necessàries per al treball en diferents contexts d'oci 
  3. Detecta interessos, desitjos, necessitats d'activitat física recreativa a partir de l'anàlisi de l'entorn
  4. Utilitza amb rigor les eines i el vocabulari específic
  5. Dissenya amb criteris innovadors i segurs activitats físiques en els moments / espais d'oci
  6. Adquireix coneixements avançats demostrant una comprensió dels aspectes teòrics i pràctics i de la metodologia de treball en el camps dels esports, deports i l'activitat física
  7. Assumeix diferents responsabilitats en el treball individual o de col·laboració i avalua els resultats obtinguts 
  8. Dissenya intervencions que atenen a necessitats de l'àmbit de forma multidisciplinari 

 

Continguts

Bloc I: Bases teòriques de l'oci
Tema 1. Concepte de Lleure i Oci. Importància i actualitat de l'oci. L'experiència recreativa. Educació de l'oci.

Bloc II: L'Activitat Física Recreativa, particularitats, execució i àmbits d'actuació
Tema 2. Particularitat de les Activitats Físiques Recreatives. Diferents experiències.
Tema 3. L'execució de les Activitats Físiques Recreatives.
Tema 4. Àmbits d'intervenció de les Activitats Físiques Recreatives: Com es desenvolupa la intervenció socioesportiva recreativa en diferents àmbits. Poblacions i entorns específics.

Avaluació

Convocatòria de juny

  • L'examen teòric compta pel 30% de la nota
  • Les activitats no presencials i semidirigides compten el 40% de la nota. Un 30 % seran activitats individuals, de les quals un 10% seran coavaluades. Un 10% serà una activitat en grup. Les sessions pràctiques seran obligatòries. Les activitats no presencials lliurades faran mitjana. Una activitat no presencial no lliurada compta com a zero.
  • El treball en grup compta el 30% de la nota. Un 20 % serà avaluat pel professor: 10% activitat pràctica, 6% treball teòric, 4% presentació a l'aula. un 10 % serà coavaluat per la resta dels companys/es: un 4% presentació a l'aula, un 6% sessió pràctica.
  • Cal aprovar les tres parts: l'examen teòric, les activitats no presencials i el treball en grup.

Recuperació

  • Examen suspès: Recuperació amb examen escrit.
  • Treball  en grup suspès: Recuperació amb un treball.
  • Activitats semipresencials i dirigides suspeses: Recuperació amb un treball.
  • Dues de les tres parts suspeses fan que l'assignatura estigui suspesa.

Metodologia

Els objectius docents s'aconseguiran mitjançant la transmissió de continguts a partir de les explicacions del professor, de conferenciants convidats i de vosaltres mateixos, la participació en experiències pràctiques i la realització de treballs. Per al desenvolupament de continguts pràctics s'utilitzarà el debat i la dinàmica de grups i en el cas de realitzar treballs, la tasca tutorial. A l'aula es discutiran articles, es compartiran experiències i exercicis de resolució de casos. Durant el curs s'encarregaran sis activitats no presencials o semidirigides per reforçar els continguts ensenyats a classe. Aquestes activitast comptaran un 3%, en total comptaran un 18% com activitats semidirigides.
Els estudiants hauran de completar els continguts amb la bibliografia donada així com altre material de consulta (pàgines web, entrevistes, etc.)

Durant el curs es realitzarà una activitat en grup  realitzades per companys/es de classe a les quals també cal assistir. Aquesta activitat aportarà una aproximació a temes específics i d'interès per l'alumnat. Aquesta activitat serà avaluada en un 10 % amb coavaluació i un 20% pel professor. La participació a aquestes classes és obligatòria per a  la resta del grup doncs permet l'adquisició de coneixements a través d'una metodologia experiencial. L'assistència a aquestes classes comptarà un 6% com activitat semidirigida.

Es farà una visita d'interès per a l'assignatura. D'aquesta visita es demanarà un treball que comptarà com activitat semidirigida i que comptabilitzarà un 6% d'aquesta part.

Bibliografia

Bàsica

  • BACH, E. i DARDER, P. (2002). Sedueix-te per seduir. Paidos.
  • BAUMAN, Z. (2011). Temps líquids: Viure en una època d'incertesa. Viena.
  • FREIRE, P. (2006). Pedagogia de la indignación (2 ed.). Morata.
  • PUJOLÀS, P. (2003). Aprendre junts alumnes diferents: Els equips d’aprenentatge cooperatiu a l’aula. Eumo.
  • WAGENSBERG, Jorge (2006). A más cómo, menos porqué. Metatemas.

Complementària

El professorat facilitarà les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria al llarg del desenvolupament de l'assignatura i a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte