Vés al contingut

Animació Avançada

Titulació

Multimèdia. Aplicacions i Videojocs

Assignatura

Animació Avançada

Tipologia

Optativa (OP)

Crèdits

6,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, tardacatalàArnau Millet Altarriba

Objectius

Aquesta assignatura té com a objectiu completar un curt d'animació narrativa, en què l'estudiant aprèn a desenvolupar una història narrativa, generar idees inicials, crear el concept art, dissenyar storyboards i produir l'animació final. A més l'estudiant aprèn a aplicar l'estil visual adient al contingut que s'ha de comunicar, amb la qual cosa reforça els coneixements adquirits en assignatures anteriors (Animació Digital, Fonaments d'Animació, Modelització en 3D).

Resultats d'aprenentatge

  • Coneix noves tècniques de representació artística.
  • Implementa projectes audiovisuals complexos.
  • Desenvolupa interfícies de comunicació creatives i innovadores.
  • Adquireix coneixement i millora la pròpia formació en l'activitat professional.

Competències

Generals

  • Combinar el coneixement científic amb les habilitats tècniques i els recursos tecnològics per resoldre les dificultats de la pràctica professional.
  • Mostrar actitud positiva per aprendre permanentment, innovar, crear valor i adquirir nous coneixements.

Específiques

  • Dissenyar, modelar i animar personatges i ambients en 2D i 3D mitjançant l'ús d'eines digitals.
  • Organitzar, dissenyar i implementar projectes de l'àmbit multimèdia que garanteixin la consecució d'unes especificacions prèvies a partir de necessitats i recursos disponibles.

Bàsiques

  • Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.

Transversals

  • Esdevenir l'actor principal del propi procés formatiu amb l'objectiu d'aconseguir una millora personal i professional i d'adquirir una formació integral que permeti aprendre i conviure en un context respectuós amb la diversitat lingüística, amb realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques diverses.
  • Interactuar en contextos globals i internacionals per identificar necessitats i noves realitats que permetin transferir el coneixement cap a àmbits de desenvolupament professional actuals o emergents, amb capacitat d'adaptació i d'autodirecció en els processos professionals i de recerca.

Continguts

  1. Tècniques d'il·lustració i storyboard
  2. Tècniques avançades d'animació en 2D i 3D
  3. Tècniques de renderització de vídeo

Avaluació

L'avaluació de l'assignatura es fa de manera continuada, principalment a través d'exercicis presencials i de tutorització. Els lliuraments queden programats a l'aula del Campus Virtual.

L'avaluació final s'obté de la mitjana ponderada de les diferents activitats previstes durant el curs. La ponderació és la següent:

  • Projecte final: 50 %
  • Proves d'avaluació: 30 %
  • Participació i seguiment: 10 %
  • Exposicions orals: 10 %

Els projectes es fan individualment, tret que el professor indiqui el contrari. No es preveu cap fase de recuperació.

Metodologia

Les sessions són pràctiques i dinàmiques, amb exercicis que es desenvolupen dins de l'aula en els quals s'apliquen els conceptes i mètodes explicats pels professors.

Per altra banda el professor fa el seguiment de totes les pràctiques que es van fent a mesura que avança el curs.

Per garantir l'aprenentatge de l'estudiant, les tutories són personalitzades.

Bibliografia

Bàsica

  • Richard Williams (2009). The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion and Internet Animators (3 ed.). Faber and Faber.

Complementària

El professorat facilitarà les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria al llarg del desenvolupament de l'assignatura i a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte