Vés al contingut

Integrated Project II

Titulació

Biomedicina

Assignatura

Integrated Project II

Tipologia

Obligatoris (OB)

Curs

1

Crèdits

6,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G11, presencial, matíanglèsCristina Moreta Moraleda
Beatriz Candas Estebanez
Mireia Pérez Verdaguer
Rodrigo Muñoz Díaz

Objectius

Aquesta assignatura forma part d'un conjunt d'assignatures, Projecte Integrat I-VI, del grau en Biomedicina que culminen la feina feta cada semestre des del primer fins al tercer curs. L'objectiu comú d'aquest conjunt d'assignatures és treballar a la pràctica els coneixements que l'estudiant ha adquirit en altres assignatures durant el semestre i, alhora, facilitar l'adquisició de competències relacionades amb la recerca biomèdica. La metodologia d'ensenyament és l'aprenentatge basat en problemes o projectes.

En particular, Projecte Integrat II persegueix que els estudiants aprenguin tècniques en la separació, mesurament i anàlisi de la bioquímica clínica, en l'anàlisi i discussió de dades, i que adquireixin les primeres nocions relacionades amb les normes de bioseguretat, tenint en compte que han de manipular mostres biològiques.

Resultats d'aprenentatge

  • RA1. Coneix i utilitza els instruments de laboratori rutinaris per desenvolupar correctament les pràctiques.
  • RA2. Treballa de manera adequada en un laboratori amb material biològic, tenint en consideració les mesures de seguretat, manipulació i eliminació de residus biològics, així com el registre de les activitats.
  • RA3. Comprèn de manera oral i escrita la llengua anglesa en l'àmbit científic.
  • RA4. Coneix i aplica les pautes principals per estructurar presentacions, projectes, publicacions en l'àmbit de comunicacions científiques.
  • RA5. Resol problemes i situacions pròpies de l'exercici professional amb actituds emprenedores i innovadores.
  • RA6. Dissenya intervencions que atenen necessitats de l'àmbit de manera multidisciplinària.
  • RA7. Mostra habilitats per a la reflexió crítica en els processos vinculats a l'exercici de la professió.
  • RA8. Utilitza adequadament el llenguatge oral (verbal i no verbal) en la interacció personal i professional en català, espanyol i anglès.
  • RA9. Aplica estratègies per a la promoció de la igualtat de gènere i l'equitat entre les persones en l'àmbit professional.
  • RA10. Elabora informes i documents escrits (principalment de caràcter tècnic) amb correcció ortogràfica i gramatical en català, espanyol i anglès.

Competències

Generals

  • Mostrar una actitud positiva per innovar, crear valor i integrar el coneixement científic i millorar la pròpia formació.

Específiques

  • Analitzar dades biomèdiques i seqüències biològiques mitjançant l'ús de l'estadística i la computació.
  • Formular hipòtesis i dissenyar experiments en l'àmbit de la recerca biomèdica.
  • Interpretar amb esperit crític els resultats i conclusions d'un estudi científic.
  • Reconèixer l'aplicabilitat dels mètodes d'enginyeria genètica i de les tecnologies òmiques en l'investigació preclínica i clínica.
  • Sortir-se'n amb habilitat tècnica en un laboratori d'investigació amb mostres de cèl·lules i teixits i amb animals d'experimentació.

Bàsiques

  • Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un grau alt d'autonomia.
  • Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.
  • Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.

Transversals

  • Actuar amb esperit i reflexió crítics davant el coneixement en totes les seves dimensions i mostrar compromís pel rigor i la qualitat en l'exigència professional.
  • Adquirir estratègies per promoure i intervenir en la igualtat de gènere i l'equitat entre les persones.
  • Exercir la ciutadania activa i la responsabilitat individual amb compromís pels valors democràtics i de desenvolupament sostenible.
  • Interactuar en contextos globals i internacionals per transferir el coneixement a àmbits de desenvolupament professional actuals o emergents i de recerca.

Continguts

  1. Bioseguretat
  2. Tècniques de bioquímica clínica centrades en:
    • Anàlisi
    • Separació
    • Mesurament
  3. Cerca d'informació sobre protocols
  4. Consells per redactar protocols i informes (incloent-hi l'anàlisi i la discussió de dades)
  5. Treball sobre les habilitats de comunicació oral

Avaluació

L'assignatura s'avalua de la manera següent:

  • Elaboració de protocols científics: 20 % (avaluació individual: 10 % + avaluació grupal: 10 %)
  • Proves en línia: 10 %
  • Competències en el seguiment de protocols tècnics: 10 %
  • Informe científic escrit: 25 % (avaluació individual: 12,5 % + avaluació grupal: 12,5%)
  • Presentació científica al laboratori: 25 % (avaluació individual: 12,5 % + avaluació grupal: 12,5%)
  • Participació activa: 10 % (participació, actitud, assistència)

Les avaluacions individuals en el treball en grup es fan a partir de les fites assolides al llarg del projecte, de les quals el professor fa un seguiment.

L'assistència és obligatòria. Les absències no estan permeses, però es pot faltar a 1 o 2 sessions per causes justificades. Més de 2 absències no justificades impliquen suspendre tota l'assignatura.

Les absències justificades no exclouen a l'alumnat de fer el treball derivat de la sessió a la qual no ha assistit.

Es consideren absències justificades:

  • Ingrés hospitalari
  • Citació judicial
  • Mort d'un familiar de 1r o 2n grau de consanguinitat o afinitat
  • Malaltia diagnosticada mèdicament que impossibiliti l'assistència a la sessió
  • Assistència a una visita programada a l'hospital, que no es pot ajornar i que impliqui diagnòstic, seguiment i/o tractament mèdic

En cas d'una absència justificada cal que:

  • Si hi ha opció, l'estudiant recuperi la classe en un altre grup.
  • Si no es pot recuperar la classe, l'estudiant ha de fer un treball (que proposa el professorat) que permet recuperar, total i parcialment, el contingut de la sessió a la qual ha falta. L'elaboració d'aquest treball és obligatòria i la no presentació del treball implica una penalització equivalent a la reducció d'un 5 % de la nota final de l'assignatura.

En el cas d'absència no justificada:

  • No es pot recuperar la classe i s'aplica una penalització equivalent a la reducció del 10 % de la nota final de l'assignatura per cada sessió a la qual es falta (per tant, una falta suposa una reducció del 10 % de la nota final i dues, una del 20 %).
  • L'absència a 3 sessions o més implica suspendre l'assignatura.
  • L'estudiant pot fer un treball recomanat per recuperar, total o parcialment, el contingut de la sessió a la qual ha faltat, però no és obligatori. Si fa el treball satisfactòriament es pot recuperar un 5 % de la penalització imposada per l'absència.

Metodologia

Aquesta assignatura es basa en la metodologia d'aprenentatge basat en problemes (ABP), que implica un treball individual i grupal per respondre a un repte, generar un protocol i executar-lo al laboratori, i en l'anàlisi, presentació i discussió dels resultats en els àmbits escrit i oral.

Bibliografia

Complementària

El professorat facilitarà les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria al llarg del desenvolupament de l'assignatura i a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte