Taules Periòdiques i llibres sobre els elements químics

Biblioteca del Campus de la Torre dels Frares (Novembre - Desembre 2019)

Un dels eixos conductors de la Setmana de la Ciència d’enguany és l’Any Internacional de la Taula Periòdica dels elements químics (AITP 2019), proclamat per l’Assemblea General de les Nacions Unides, amb l’objectiu de celebrar la gènesi i el desenvolupament de la Taula Periòdica des del descobriment del sistema periòdic de Dmitri Mendeléiev, ara fa cent cinquanta anys.

La Facultat de Ciències i Tecnologia i la Biblioteca han preparat l’exposició “Taules Periòdiques i llibres sobre els elements químics” per  sumar-se als actes de la Setmana de la Ciència i per commemorar l’AITP.

L'exposició ha estat organitzada conjuntament per Àngels Leiva, professora i investigadora del Departament de Biociències de la FCT i Gemma Mascaró, responsable de la Unitat de Serveis als Usuaris de la Biblioteca de la UVic-UCC i ha comptat amb la participació de Joanna Maranges, Jordi Viver, Consol Blanch i Conxi Oliveras.

En l’exposició s'hi poden trobar llibres de química, diversos models de Taules Periòdiques, utillatge de laboratori, materials que exemplifiquen alguns dels elements més comuns així com altres detalls curiosos referents a la Taula Periòdica.

La SC'19 de la UVic-UCC forma part del programa UDivulga.Ciència i Societat, programa que compta amb el finançament de la Fundación para la Ciencia y la Tecnología (FECYT) - Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades.

Notícia a l'Apunt

Si tens algun dubte, tenim la resposta