Som dones, som lingüistes, som moltes i diem prou

Lectures en conversa

Som dones, som lingüistes, som moltes i diem prou / M. Carme Junyent (ed.)

7 d'abril de 2022 de 13:30h a 15:00h
Aula de coworking M005 de la Masia de la Torre dels Frares

Inscripcions del 5 de març al 5 d'abril (biblioteca@uvic.cat)

Les Lectures en conversa del mes d’abril, emmarcades en els actes de Sant Jordi, comentarem el llibre Som dones, som lingüistes, som moltes i diem prou. A la sessió hi participarà l’editora del llibre M. Carme Junyent, lingüista i  professora de la Universitat de Barcelona i directora del Grup d’Estudi de Llengües Amenaçades (GELA). El llibre, publicat per Eumo Editorial, recull l’opinió d’una setantena de lingüistes que aporten coneixement i arguments sobre el llenguatge i el gènere des dels àmbits de l’administració, l’educació, la universitat, la correcció i la traducció, la informació i l’entreteniment. Algunes de les autores estan vinculades amb la UVic-UCC.

“Què significa incorporar la perspectiva de gènere en la manera d’expressar-nos? Sovint només emmascara una realitat que continua sent sexista i discriminatòria, contribueix a crear confusió en el discurs i, cada vegada més, és una imposició política que ningú no gosa discutir”.

Ell llibre, de temàtica ben actual, ha generat polèmica i debats encesos a les xarxes socials, sobretot a propòsit de la conveniència dels desdoblaments o l’ús del tercer gènere, a més d’una gran expectació entre el públic. La mostra d’això són les quatre edicions que se n’ha fet i els més de 8.000 exemplars venuts.

Notícia a l’Apunt

Si tens algun dubte, tenim la resposta