www.twitter.com
Twitter és una plataforma de micromissatgeria ideal per comunicar novetats, esdeveniments o declaracions.
També és una bona eina per generar diàleg i tenir un contacte directe amb els seguidors i seguidores. Pots utilitzar un to directe, formal o, simplement, informatiu. Twitter és molt versàtil i, sobretot, molt efímer!
Com es redacta un Tuit?
Text + Enllaç + #Hashtags |
Avui i demà I Jornada de Música per a mestres i estudiants d'educació a la @UVic_ucc. http://bit.ly/hPQqYu #UVic |
Cal que la informació sigui sintètica, rigorosa i concisa. Per això, sempre que sigui possible, és important incloure-hi un enllaç, ja que d'aquesta manera s'ofereix als usuaris la possibilitat d'ampliar el contingut.
Autor + Cita + #Hashtag |
A la @UVic_ucc sabem que ens hem d'obrir al món i la @eweekvic ens ho permet #eweekvic #uvic |
- Un tuit pot tenir un màxim de 280 caràcters.
- Estructura general del tuit: els tuits es componen d'un text, un enllaç i/o foto i etiquetes (hashtags) precedides pel símbol #.
- Estructura del tuit durant la cobertura d'esdeveniments: si publiques opinions, declaracions o actualitzacions d'informació durant una conferència, inauguració, o esdeveniment, no cal que utilitzis enllaços, però si que és gairebé indispensable usar el hashtag oficial perquè els lectors no perdin el fil.
Autor + Cita + #Hashtag |
@JVillaFreixa A la @UVic_ucc sabem que ens hem d'obrir al món i la @eweekvic ens ho permet #eweekvic #uvic |
@RBesa: necessitem refer-nos, recuperar la credibilitat i les ganes de ser periodista #dhc_RBesa |
Com s'utilitzen les etiquetes (hashtags)?
- Les etiquetes ajuden els teus lectors a identificar el tema de què estàs parlant, a recopilar informació i a saber quins temes són d'actualitat.
- L'etiqueta ha de ser curta, clara i concisa.
- Abans d'incloure-la, assegura't que ja existeix a Twitter i que s'utilitza (pots saber-ho buscant-la a 'Tots els tuits' del cercador de Twitter). Si vols crear-la, abans parla'n amb el teu equip per escollir-la bé i per utilitzar-la conjuntament.
- Etiquetes utilitzades a la UVic:
- Institucionals:
#uvic
, #uvic-ucc
, #uviclife
- D'estudis:
#uvicnomdelgra
u ex: #uvicmecatronica
- De recerca:
#udivulga
, #recercauvic
Com i quan es fan retuits (RT)?
- Els retuits són tuits d'altres persones usuàries que tornem a publicar per compartir les seves opinions.
- Continguts d'interès per retuitar:
- Provinents de fonts de confiança
- Provinents d'usuaris de prestigi reconegut
- Informacions oficials
- No cal retuitar-ho tot. L'ideal és buscar l'equilibri entre tuits propis i retuits.
- Si el text és massa llarg, difícil o té errades, està permès modificar-lo, sempre que s'hi afegeixi la fórmula /via @nomdusuari al final.
Text + Enllaç + #Hashtag + /via @nomdelperfilretuitejat |
Com elaborar un Social Media Plan http://bit.ly/g2tHua #UVic #socialmediaplan /via @afabregasbadia |
Quina previsió de continguts utilitzo?
- És important preveure els continguts que publicarem, però Twitter també ens permet improvisar segons els esdeveniments del dia.
- A Twitter el contingut és més efímer que en qualsevol altra xarxa social:
- Si ho creus necessari, pots publicar més d'un tuit sobre el mateix tema durant alguns dies consecutius o en diferents horaris. Recomanem que cada piulada es plantegi de maneres diferents.
- Excepte durant la retransmissió d'un esdeveniment en directe, no has d'abusar de fer publicacions. Com a màxim, fes d'1 a 10 tuits diaris.
- L'eina Hootsuite és molt útil per promoure tuits.
Com s'enriqueixen els continguts?
- Fotografies: a més de generar més clics pel fet d'afegir-hi un element visual, podràs mencionar comptes en les fotografies, la qual cosa és útil quan les mencions no ens caben en el text del tuit.
- Vídeos o gifs: la durada màxima permesa és d'1 minut i és el contingut amb més interacció. És recomanable que afegeixis l'arxiu de vídeo al tuit, ja que es reprodueix sol. Si copies l'enllaç de Youtube, Vimeo o d'altres serveis, l'usuari/a haurà de sortir de Twitter per veure'l!
- Enquestes: l'editor de text de Twitter et permet crear enquestes que els seguidors/es podran respondre de forma anònima.
- Mencions: escriu @nomdusuari de les persones a qui saps que pot interessar una informació o que vols que la retuitin. No n'abusis.
- Fil: quan es parla d'un sol tema en diversos tuits o s'està cobrint un acte, és convenient generar un fil de tuits i no crear tuits nous. D'aquesta manera el contingut queda agrupat i es pot recuperar tot junt.
- Fixar un tuit: quan es tracta d'un tuit molt rellevant i amb certa permanència en el temps, es pot destacar i quedarà sempre visible a la part superior del compte.
- Cerca avançada: Twitter permet fer cerques per data, compte, paraula clau, etc. per facilitar la recuperació de continguts d'una temàtica concreta.
Com creo xarxa?
- Com en totes les xarxes socials, és important seguir usuaris relacionats amb el teu àmbit de treball, temàtica, etc.
- A Twitter és molt important la interacció que rebràs dels seguidors i la que pots aportar tu.
- Comentaris. És important llegir els comentaris que t'envien i respondre'ls, com també comentar activament en aquells comptes que t'interessin o amb els quals tinguis algun tipus de vincle.
- Etiquetatge. Quan des d'un altre compte t'etiqueten, si el contingut és interessant, val la pena compartir-lo. És important que també etiquetis en les fotos i publicacions pròpies els comptes relacionats amb el contingut, ja que així el poden compartir i s'ampliarà la difusió.
- Likes. Pots premiar als usuaris que facin like regularment a les publicacions institucionals. De la mateixa manera és positiu que facis like als comptes afins i d'interès per fer més visible el compte institucional.
- Missatges privats. És molt important respondre'ls sempre. En la configuració de les notificacions del perfil hauràs d'escollir l'opció de rebre notificacions quan t'arribi un missatge; si no, et passarà tan desapercebut que és fàcil que no el vegis!
- L'AdM pot donar suport en la definició d'estratègies per captar seguidors.
Altres recursos
- Vídeos en directe: Twitter també permet transmetre vídeo en directe que els seguidors/es poden visualitzar a Twitter i Periscope alhora.
- Llistes: pots agrupar els usuaris que segueixes de la forma que vulguis (per exemple, per àrees de coneixement) i, així, podràs veure el timeline amb els últims tuits de la temàtica que et convingui més en cada moment.
- Twitter Ads: si ho desitges, podràs contractar publicitat i fer una campanya o promocionar un tuit. La publicitat a través de Twitter et pot ajudar a guanyar seguidors/es al compte o a promocionar un acte, estudi, curs, etc.