Objectiu 1 - Fi de la pobresa

Objectiu 1.

Erradicar la pobresa a tot el món i en totes les seves formes

Beques a l'abast de tothom

L'ampli ventall de beques amb què compta la UVic-UCC, tant públiques com de la mateixa Universitat, permet que un de cada tres estudiants tingui algun tipus d'ajut a l’estudi. Bona part d'aquestes beques tenen un component social important, pensat per garantir l’accés i l’obtenció d’estudis superiors per part de persones amb pocs recursos econòmics. És el cas de la beca social Modolell-Calderó, fruit del llegat de Victoria Modolell, que cada any facilita l’entrada a la Universitat i la continuació dels estudis a nois i noies de la comarca d'Osona. També és el cas del programa de beques "Universitat a l'abast de tothom" de la UVic-UCC, que des del curs 2021-2022 ajudarà estudiants amb bona trajectòria escolar però amb baixes expectatives de fer una carrera universitària.

Altres projectes i iniciatives

• Participació al projecte solidari Uniraid
  • Màster en Igualtat i equitat en el desenvolupament de cooperació
  • Activitats de voluntariat
  • Suport a entitats socials per oferir oportunitats a col·lectius vulnerables

Protagonista

Paula Lopez Ribera

Estudiant del campus Vic implicada en projectes de voluntariat

La UVic-UCC em va donar l’oportunitat de fer pràctiques de Psicologia al Nepal, al centre Dididai de Katmandú, que acull menors amb diversitat funcional.

Això em va permetre treballar amb les desigualtats socials en què es veuen immersos aquests nens i nenes.

Acabades les pràctiques, he continuat aquest tipus de voluntariat a Vic amb Options Catalunya Nepal.

Si tens algun dubte, tenim la resposta