Objectiu 10 - Reducció de les desigualtats

Objectiu 10.

Reduir la desigualtat en i entre els països.

Escriptura creativa i inclusió a les aules

L’escola ha de ser un espai on els infants convisquin amb la diversitat de forma natural i on tots comptin amb les mateixes oportunitats de creixement i aprenentatge. Els conflictes que impedeixen la inclusió hi poden ser latents i no manifestar-se obertament fins més endavant. És per això que els i les mestres han de disposar d’eines per fer sorgir problemes ocults i prevenir futures situacions d’exclusió. Aquest és l’objectiu del projecte europeu WIN (Writing for Inclusion), liderat per personal investigador de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes, que desenvolupa recursos i eines per a la inclusió a través de l’escriptura creativa a les aules de primària.

Altres projectes i iniciatives

• Inequity. Joc sobre les desigualtats en salut
  • Cursos de llengua de signes
  • Organització i participació en activitats solidàries
  • Participació a Aprentik-IN, projecte de robòtica terapèutica

Protagonista

Montse Alonso

Alumna de la primera promoció d’extensió universitària per a persones amb discapacitat intel·lectual UniversiMés del campus Manresa

"Participar a l’UniversiMés m’ha servit per pensar més, per tenir un pensament més crític i per incorporar nous coneixements. Recordo especialment les classes de cultura i economia. Hi he après coses que m’han sorprès molt, però, sobretot, m’ha permès fer realitat un somni: anar a la universitat.»

Si tens algun dubte, tenim la resposta