Objectiu 15 - Vida terrestre

Objectiu 15.

Protegir, restaurar i promoure l’ús sostenible dels ecosistemes terrestres, gestionar els boscos de ma· nera sostenible, combatre la desertificació, aturar i revertir la degradació del sòl, i aturar la pèrdua de la biodiversitat.

Custòdia del territori i serveis ambientals

Tant en la formació dels futurs graduats i graduades en Biologia com a partir de les activitats de sensibilització ambiental, custòdia del territori i recerca de la Càtedra de l’Aigua, Natura i Benestar i del Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis, la Universitat promou la protecció, la restauració i l’ús sostenible dels ecosistemes terrestres. Ho fa a través de múltiples iniciatives i accions, com ara signant acords voluntaris de custòdia fluvial amb propietaris i gestors o engegant projectes pilot de recuperació de rius, aiguamolls i boscos de ribera. La voluntat és aportar el major nombre possible de serveis ambientals, per als humans i per a la resta d’éssers vius.

Altres projectes i iniciatives

• Cens anual d’ocells aquàtics a l’Alt Ter
  • Sortides naturalistes
  • Projecte Life Alnus, de conservació de les vernedes mediterrànies
  • Congrés anual sobre biologia de la conservació d’estudiants de Biologia

Protagonista

Carme Casas

Professora de la Facultat de Ciències i Tecnologia

"La gestió sostenible dels ecosistemes terrestres és fonamental per garantir el funcionament del planeta, la conservació de la biodiversitat i la continuïtat de la vida a la terra. Tant en l’àmbit docent, com en el de la recerca, a la UVic-UCC es fomenta el coneixement de la biodiversitat i dels ecosistemes terrestres i aquàtics d’aigua dolça i l’ús sostenible dels recursos naturals.»

Si tens algun dubte, tenim la resposta