Vés al contingut

Nou de cada deu graduats a la UVic treballen mig any després d’acabar els estudis

Estudiants de la UVic. Imatge d'arxiu

Nou de cada deu graduats a la UVic treballen mig any després d’acabar els estudis

El 88 % d’estudiants graduats a la UVic estan treballant abans que es compleixin sis mesos de la finalització dels seus estudis, xifra que significa nou de cada deu. Els estudiants de l’àmbit de les Enginyeries són, amb un 95 %, els que troben feina més ràpidament, seguits dels de Ciències Socials, amb un 90 %. Aquesta immediatesa d’inserció en el mercat de treball es manté de forma sostinguda els últims cinc cursos, i és una de les dades que es desprèn de l’enquesta que, un any després de graduar-se, ha dut a terme la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) als estudiants de la promoció 2020-2021 del seu Campus Vic.

Dotze mesos després d’haver acabat els estudis la taxa d’ocupabilitat es manté igual d’alta, entorn del 87 %, i és dos punts superior a la del curs anterior. Per graus, tenen un 100 % d’ocupabilitat els estudiants del grau en Multimèdia. Aplicacions i Videojocs, d’Enginyeria de l’Automoció, d’Infermeria i de Teràpia Ocupacional. També és especialment rellevant l’ocupabilitat dels estudiants de la UVic graduats en Periodisme (90 %), Fisioteràpia (90 %), Comunicació Audiovisual (88 %), Mestre d’Educació Infantil (87 %), Enginyeria Mecatrònica (86 %), Màrqueting i Comunicació Empresarial (83 %), Publicitat i Relacions Públiques (83 %) i Biotecnologia (83 %).

8 de cada 10, en feines directament relacionades amb el grau

A més, vuit de cada deu graduats estan treballant en feines directament relacionades amb el que han estudiat. Més en concret, l’adequació del lloc de treball amb els estudis cursats és del 85 %, i són els estudiants d’Enginyeries (95 %) i els de les Ciències Socials (84 %) i de Ciències de la Salut (84 %) els que més estan desenvolupant tasques vinculades amb la formació rebuda.

Pel que fa al tipus de contracte, gairebé la meitat (50 %) del total de graduats el curs 2020-2021 tenen un contracte indefinit. Tot i que el tipus de contractació varia molt d’una branca de coneixement a l’altra, és a les Enginyeries on es fan més contractes indefinits (71 %). A les titulacions de Ciències, la contractació indefinida ha experimentat un augment de 36 punts en un sol curs, i se situa en el 65 % el 2020-2021.

Resposta a les necessitats reals del mercat de treball

Jordi Baiget, director general de la Fundació Universitària Balmes, posa en valor aquestes xifres i comenta que “reflecteixen l’aposta que la UVic fa per uns estudis molt focalitzats en les necessitats reals de l’estudiant i en una formació personalitzada”. A més a més, segons ell, “aquestes dades també mostren l’encert de la Universitat a l’hora de donar resposta a les necessitats reals del mercat de treball i a la demanda de perfils professionals que reclama avui l’entorn laboral”.

En la mateixa línia s’expressa Àngels Pinyana, vicerectora d’Ordenació Acadèmica de la UVic-UCC: “Vetllem perquè totes les titulacions s’ajustin als criteris de capacitació professional que els futurs ocupadors necessiten”, diu. I afegeix: “Per saber quins són aquests criteris mantenim converses amb empreses de diferents sectors per tal que ens informin d'allò que realment necessiten els graduats i nosaltres intentem, en la mesura del que és possible, incorporar-ho als plans d'estudis”.

Satisfacció amb el lloc de treball, els estudis i la UVic-UCC

L’enquesta també analitza la satisfacció dels estudiants amb el lloc de treball, amb els estudis cursats i amb la mateixa UVic-UCC. En general, els titulats posen notes altes a tots els ítems, i no s’aprecien diferències significatives respecte als cursos anteriors. De fet, vuit de cada deu estudiants afirma que tornaria a fer els mateixos estudis i que triaria altra vegada la mateixa universitat. 

Més en concret, el 86 % dels estudiants afirma que tornaria a cursar el mateix grau, xifra que ha crescut 3 punts els últims 5 anys. Els estudiants que més asseguren, amb un 90 %, que repetirien els mateixos estudis són els de Ciències. En l’enquesta de satisfacció, alguns dels graus que reben millor nota (un 4 o més sobre 5) són els de Mestre d’Educació Infantil, Infermeria,  Mestre d’Educació Infantil / Primària amb Menció Llengua Anglesa, Biologia, Mestre d’Educació Primària, Psicologia, Biotecnologia, Educació Social, Enginyeria de l’Automoció, Enginyeria Mecatrònica, Multimèdia. Aplicacions i Videojocs, Administració i Direcció d’Empreses, Nutrició Humana i Dietètica, i Teràpia Ocupacional.

A l’hora de decidir si tornarien a triar la mateixa universitat, el curs 2020-2021 han respost afirmativament el 83 % dels graduats, mentre el curs 2018-2019 ho van fer el 69 %. Destaca la branca de Ciències de la Salut, en la qual la xifra se situa en el 90 %. Pel que fa a la satisfacció més gran amb el lloc de treball, amb una puntuació de 5 sobre 5, encapçalen la llista els estudiants de Teràpia Ocupacional.

La vicerectora d’Ordenació Acadèmica, Àngels Pinyana, apunta que la satisfacció dels estudiants i la voluntat de voler tornar a estudiar a la UVic-UCC no només s’explica per una oferta de títols atractiva per al seu futur professional. “Una de les raons de pes per confiar en nosaltres és perquè perceben que a la nostra universitat no són un ‘número’ més, sinó que, davant d’algun problema o dificultat personal, som al seu costat per ajudar-los”. Segons Pinyana, la UVic-UCC va guanyant cada vegada més prestigi gràcies a la feina ben feta que s'ha anat fent al llarg dels anys: “És per això que les persones de l'entorn més proper cada vegada ens tenen més en compte a l'hora de triar el lloc on volen estudiar”, subratlla.

Share in social networks:

Notícies

Javier Jerez amb altres investigadors del projecte KOKU Bladder

El projecte KOKU Bladder, liderat per la UVic-UCC, crearà una solució digital per millorar la incontinència urinària

Amb la finalitat de millorar la salut vesical de les persones a partir de 50 anys, el projecte de recerca KOKU Bladder pretén desenvolupar i provar una solució digital basada en l’evidència que inclourà, entre altres recursos, la cocreació d’una aplicació mòbil adaptada a les...

La intel·ligència artificial protagonitza el programa transversal d’activitats de la UVic-UCC

La intel·ligència artificial protagonitza el programa transversal d’activitats de la UVic-UCC

Tres anys després de la irrupció del ChatGPT en la mirada pública, què en sabem de la intel·ligència artificial (IA) i de com la utilitzem? Amb l’objectiu de conèixer més a fons la IA i, més concretament, el seu impacte en les diferents esferes de...

La UVic-UCC inaugura oficialment el curs aquest dimecres des del Campus UManresa

La UVic-UCC inaugura oficialment el curs aquest dimecres des del Campus UManresa

La UVic-UCC inaugurarà el curs acadèmic 2024-2025 el pròxim 16 d’octubre, a les 11 h, a la sala d’actes FUB1 del Campus UManresa de la Universitat (av. Universitària 4-6, Manresa). En l’obertura institucional del curs, hi serà present Laura Román, secretària general del Consell Interuniversitari...

Núria Homs, Josep Eladi Baños i Núria Simó

El Laboratori d’Innovació Social i Digital de la UVic-UCC ha promogut actuacions per a la inclusió digital de seixanta persones del barri del Remei de Vic

Al barri del Remei de Vic, un 22,9 % de població enquestada no té telèfon mòbil propi i, malgrat que el 92 % disposa de connexió a Internet, tant amb dades de connexió fixa com dades mòbils, només un 56,9 % afirma tenir una bona...

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte