Vés al contingut

Un doctorand basc que dissenya una eina per ajudar a joves amb dislèxia fa una estada de recerca a la UVic-UCC

El doctorand de l’Institut de Cultura i Societat de la Universitat de Navarra i del Basque Center on Cognition Brain and Language (BCBL), Mikel Ostiz, ha participat en una estada de recerca a la UVic-UCC per desenvolupar una eina que ajudarà a millorar les capacitats cognitives dels nens i nenes que tenen dislèxia. Ostiz ha treballat durant quatre mesos al Departament d’Enginyeria i Informàtica de la Universitat per formar-se en l’àmbit dels videojocs aplicats a l’ensenyament.

Ostiz està llicenciat en enginyeria i filosofia, i treballa al grup de recerca Mente-cerebro del BCBL investigant la percepció rítmica que tenen els infants amb dislèxia. El seu objectiu és desenvolupar una nova eina educativa en forma de videojoc que millori les capacitats d’aquests joves. Per confeccionar el giny, el doctorand necessitava conèixer noves solucions tecnològiques i, per aquest motiu, ha treballat al costat del professor de la UVic-UCC Sergi Grau, que dirigeix el Departament d’Enginyeria Informàtica i és expert en videojocs educatius. Durant la seva estada, Ostiz ha explorat diversos sistemes d’interacció i ha conegut aplicacions multimèdia i jocs que l’ajudaran a dissenyar la seva pròpia eina.

Comparteix a les xarxes:

Si tens algun dubte, tenim la resposta