Setmana de la Ciència 2020

Presentació

La Setmana de la Ciència és un dels esdeveniments més importants pel què fa a la comunicació social de la ciència i la tecnologia. El seu objectiu és divulgar els avenços científics i tecnològics, i la recerca en general, de manera atractiva i propera a la societat amb la finalitat d’augmentar el seu coneixement, la seva cultura i el seu interès científic.

La Setmana de la Ciència 2020 de la UVic-UCC tindrà lloc del 14 al 29 de novembre coincidint amb la 25a. Setmana de la Ciència a Catalunya (SC’20) que coordina la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi).

Un curs més, des de la UVic-UCC, s’han tornat a programar un conjunt d’actes i activitats per millorar l’apropament de la cultura científica, tecnològica i el coneixement que es genera a la universitat a la societat. Enguany però, i a conseqüencia de la situació que estem vivint degut a la COVID19, organitzem una Setmana de la Ciència adaptada a les noves circumstàncies, amb més activitats en format online.

Així doncs, la situació excepcional que estem vivint a causa de la COVID-19, fa que, com no podia ser d’una altra manera, la temàtica de l'SC'20 se centri en aquesta malaltia, la seva evolució global i l’estat de la recerca sobre el coronavirus SARS-CoV-2.

La 25a Setmana de la Ciència tindrà també altres temes centrals d’idèntica rellevància, com són, d’una banda, l’Any Internacional de la Sanitat Vegetal de la UNESCO, i de l’altra, el centenari del naixement de diferents persones que han estat referents als respectius camps de coneixement. Són el filòleg i lingüista Antoni Maria Badia i Margarit; el químic Enric Casassas i Simó; la química anglesa, Rosalind Franklin, clau en el descobriment de l’ADN; i l’escriptor i bioquímic Isaac Asimov. El meteoròleg, astrònom i sismòleg Eduard Fontserè i Riba s’afegeix als homenatjats per l’SC’20 pel 150è aniversari del seu naixement.

La SC'20 de la UVic-UCC forma part del programa UDivulga.Ciència i Societat, programa que compta amb la col·laboració de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT) - Ministerio de Ciencia e Innovación.

Inscripció

L'assistència a qualsevol activitat de la SC'20 és gratuïta però caldrà inscriure's en algunes per assistir/connectar-se.

NOTA: és necessari omplir el formulari d’inscripció per poder assistir a qualsevol de les activitats tant en les online que ho precissin com en les presencials per seguir els protocols establerts. Els horaris i les dates són els que s'ofereixen en aquest programa i no es poden canviar.

IMPORTANT: per a la impartició d'activitats adreçades a alumnes de secundària, és obligatòria la presència del professor/a o monitor/a acompanyant durant tota l'activitat.

Destinataris

Les activitats programades estan dirigides a:

• Estudiants d'Infantil i Primària.
  • Estudiants d'ESO, Batxillerat i Cicles Formatius.
  • Col·lectius amb alguna discapacitat.
  • Estudiants universitaris.
  • Alumni.
  • Comunitat universitària.
  • Col·lectius de professionals.
  • Gent gran.
  • Qualsevol persona encuriosida en general.

Novetats i notícies

Podeu seguir totes les novetats i notícies d'última hora de la SC'20 a través del twitter #SC20CAT.

Coordina

Amb el suport de

Amb la col·laboració de

Col·laboradors UVic-UCC