Nanotecnologia mèdica: imitar l'acció dels virus per curar malalties

Descripció

En aquesta conferència es parlarà de com utilitzem el que hem après dels virus per desenvolupar noves eines terapèutiques i tractar diferents malalties. La conferència anirà a càrrec de la Dra. Patrícia Resa Infante, investigadora post-doctoral del grup de recerca en Retrovirologia i Estudis Clínics (GREC) de l'Institut de Recerca de la Sida (IrsiCaixa).

La doctora Resa va iniciar la seva carrera investigant el virus de la grip realitzant dues estades postdoctorals a l’estranger. La primera va ser a Hamburg (Alemanya), al Heinrich Pette Institute / Leibniz Institute for Experimental Virology, amb una beca de la fundació Humboldt. A continuació va treballar a l’estació de Grenoble de l’European Molecular Biology Laboratory (EMBL). A més, ha realitzat estades més curtes a altres centres internacionals, incloent-hi la University of Oxford (UK) i la Harvard Medical School (USA). A IrsiCaixa continua la seva recerca sobre els processos de replicació dels virus, orientada a dissenyar noves estratègies per combatre els processos infecciosos.

Eulàlia Grau, Càtedra de la Sida i Malalties Relacionales de la UVic-UCC.

Facultat de Medicina de la UVic-UCC.

Divendres 16 de novembre.

De 15:15 a 16 hores.

Durada Aproximadament 45 minuts.

Destinataris

Estudiants universitaris

Objectius

Divulgar part de la recerca desenvolupada en el grup de investigació del Dr. Javier Martínez-Picado.  El Dr. Martínez-Picado és investigador de l’Institut Català de Recerca i Estudis Avançats (ICREA) i dirigeix el grup de recerca en Retrovirologia i Estudis Clínics (GREC) a l'Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa. També és professor i investigador de la Càtedra de la Sida i Malalties Relacionades de la UVic-UCC.

Es va doctorar a la Universitat de Barcelona, on posteriorment va esdevenir professor associat i impartia classes de diferents àrees relacionades amb la microbiologia. El 1996 va començar a treballar al Massachusetts General Hospital amb una beca postdoctoral de la Harvard Medical School, i es va iniciar en la recerca sobre el VIH. L’any 2000 va ser designat investigador biomèdic de l’Hospital Universitari Germans Trias i Pujol (Badalona) pel Ministeri de Sanitat.

Actualment lidera un programa de recerca centrat a entendre la progressió del VIH en persones recentment infectades, i explora les millors estratègies de tractament antiretroviral i les resistències del virus als fàrmacs. Col·labora activament en projectes internacionals de desenvolupament de vacunes contra el VIH/sida i és membre de diversos consells assessors governamentals, acadèmics i empresarials. Ha publicat molts articles a revistes internacionals sobre estratègies de tractament i patogènesi del VIH.

Places

Fins a completar aforament de la sala.

Idioma d'impartició

Català

Si tens algun dubte, tenim la resposta