Vés al contingut

Estratègies de Comunicació Digital

Titulació

Màrqueting i Comunicació Empresarial

Assignatura

Estratègies de Comunicació Digital

Tipologia

Obligatoris (OB)

Curs

2

Crèdits

6,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, tardaespanyolClara E. de Uribe Gil
Zahaira F. González Romo

Objectius

Capacitar l'alumne per elaborar un pla de màrqueting digital en totes les fases i posar en pràctica les eines de comunicació digital que ha après i desenvolupat.

Resultats d'aprenentatge

  • Identifica les variables que afecten les decisions estratègiques de màrqueting i coneix l'ús de les eines que ajudaran a gestionar l'entorn actual i futur.
  • Analitza i reflexiona sobre les tendències de futur a partir de pràctiques i de casos concrets.
  • Coneix els processos de comunicació 2.0 i sap integrar-los a les comunicacions en línia de l'empresa.

Competències

Generals

  • Posseir capacitat per a la comunicació oral i escrita a les llengües pròpies de la comunitat.
  • Posseir habilitats per a treballar en un context internacional.
  • Tenir aptitud crítica i autocrítica.
  • Tenir capacitat d'anàlisi i de síntesi.
  • Tenir capacitat d'organització i planificació.
  • Tenir capacitat i habilitat per a treballar en equip i en xarxa de forma multidisciplinària.
  • Tenir capacitat per a realitzar exposicions raonades i coherents.
  • Tenir capacitat per posar els coneixements bàsics de la professió a la pràctica.
  • Tenir destresa per a utilitzar satisfactòriament i amb finalitats acadèmiques i professionals la llengua anglesa.
  • Tenir habilitat en l'ús de la informació: buscar, analitzar, seleccionar, organitzar i utilitzar la informació eficaçment.
  • Tenir un compromís ètic a les actuacions professionals, respectant els principis i valors democràtics.

Específiques

  • Saber comprendre i ser capaç de transmetre la importància de que l'empresa/organització s'orienti al mercat i a la relació amb el client.
  • Saber dissenyar i implementar iniciatives de negoci adequades pels mercats globals.
  • Tenir capacitat per analitzar i comprendre el funcionament del mercat i la seva influència a les activitats de l'empresa.
  • Tenir capacitat per aplicar els coneixements teòrics, les habilitats i els instruments adequats per a la creació de valor de marca i d'imatge corporativa.
  • Tenir capacitat per aplicar els coneixements teòrics, les habilitats i els instruments de comunicació per establir una estratègia integral de comunicació de l'empresa o organització.

Bàsiques

  • Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.
  • Tenir la capacitat de recollir i interpretar dades rellevants (normalment dins de l'àrea d'estudi pròpia) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes importants de caràcter social, científic o ètic.

Continguts

  1. Briefing
    • Descripció
    • Aspectes que contempla de manera general
  2. Antecedents
    • Visió del conjunt de l'empresa
    • Visió de conjunt del producte o servei
    • Visió de conjunt del mercat
    • Visió de conjunt de la competència
  3. Benchmarking
    • Anàlisi dels principals competidors
  4. DAFO
    • Debilitats
    • Amenaces
    • Fortaleses
    • Oportunitats
  5. Objectius
    • Estructura dels objectius
    • Característiques dels objectius
    • Tipologia
  6. Públics
    • Definició de públic objectiu
    • Característiques del públic objectiu
  7. Estratègia
    • USP
    • Imatge de marca
    • Posicionament
    • Corrents de pensament i autors
    • Estratègies comparatives
    • Alt preu
    • Baix preu
    • Sexe
    • Edat
    • Moment del dia
    • Distribució
  8. Estratègies publicitàries
    • Estratègies competitives
    • Estratègies de creixement
    • Estratègies de fidelització
  9. Estratègies digitals
    • Definició
    • Eines
    • Tipologies
      • Estratègia basada en la marca (branding)
      • Estratègia basada en la generació de trànsit web
      • Estratègies basades en la generació de contextos o oportunitats de negoci
      • Estratègia basada en la conversió a vendes
    • El generador de leads
    • Conceptes clau en l'estratègia de comunicació

Avaluació

Pràctiques setmanals/quinzenals

Totes les entregues han de penjar-se a Moodle i fer-se per equips.

  • Pràctica 1
    • Selecció de l'empresa per analitzar, definició d'aquesta empresa, anàlisi de producte/servei, definició i detall de les eines de comunicació digital
    • Valor sobre la nota: 5 %
  • Pràctica 2
    • Anàlisi de l'entorn, mercat, PESTEL
    • Valor sobre la nota: 15 %
  • Pràctica 3
    • Anàlisi de la competència, benchmarking complet sobre totes les accions de comunicació i descripció reflexiva
    • Valor sobre la nota: 20 %
  • Pràctica 4
    • Desenvolupament de l'anàlisi DAFO i dels objectius del pla de comunicació digital
    • Valor sobre la nota: 5 %
  • Pràctica 5
    • Desenvolupament dels públics objectius del pla de comunicació digital
    • Valor sobre la nota: 5 %
  • Pràctica 6
    • Desenvolupament de l'estratègia del pla de comunicació digital
    • Valor sobre la nota: 5 %
  • Pràctica 7
    • Primera proposta d'accions per fases del pla de comunicació digital
    • Valor sobre la nota: 5 %
  • Pràctica 8
    • Desenvolupament d'accions per fases del pla de comunicació digital
    • Valor sobre la nota: 10 %
  • Pràctica 9
    • Desenvolupament d'accions per fases del pla de comunicació digital
    • Valor sobre la nota: 10 %
  • Pràctica 10
    • Desenvolupament d'accions per fases del pla de comunicació digital
    • Valor sobre la nota: 10 %
  • Pràctica 11
    • Lliurament final de projecte
    • Valor sobre la nota: 10 %

Criteris generals

  • Cap pràctica no és recuperable.
  • En cas de suspendre la convocatòria ordinària s'han de lliurar totes les pràctiques fetes durant el curs.

Metodologia

  • L'assignatura té una part teòrica i una part pràctica. L'alumne elabora de manera grupal un pla de màrqueting digital mitjançant els conceptes teòrics dictats pel professor i de l'aplicació pràctica del projecte.
  • L'assignatura es divideix en 11 pràctiques (una setmanal) que l'alumne desenvolupa gradualment fins que completa un pla de màrqueting digital en què es tenen en compte els aspectes teòrics i estratègics dictats pel professor.

Bibliografia

Bàsica

  • Arroyo, Saray. (2011). Con la idea mas simple e imaginación se puede lograr mucho más que con una costosa campaña publicitaria: Con la idea mas simple e imaginación se puede lograr mucho más que con una costosa campaña publicitaria. El periódico de la Publicidad (13 a 20 de mayo de 2011. pág. 14).
  • Dans, Enrique (2010). Todo va a cambiar: Tecnología y evolución: adaptarse o desaparecer. Deusto.
  • G. Bermejo, Estefanía (2011). La aplicación móvil pemite a 100 Montaditos abrir un nuevo restaurante vía smartphone: La aplicación móvil pemite a 100 Montaditos abrir un nuevo restaurante vía smartphone. El Periódico de la Publicidad (3 al 10 de junio pág 19).
  • G. Bermejo, Estefanía. (2011). IAB Spain cifra en 90 millones la inversión en publicidad 'display' en el primer trimestre: IAB Spain cifra en 90 millones la inversión en publicidad 'display' en el primer trimestre'. El periódico de la Publicidad(13 al 20 de mayo pá. 18).
  • Sainz de Vicuña Ancín, J.M. (2021). El Plan de Marketing Digital en la práctica (23 ed.). ESIC.

Complementària

El professorat facilitarà les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria al llarg del desenvolupament de l'assignatura i a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte