Vés al contingut

Healthcare Marketing

Titulació

Màrqueting i Comunicació Empresarial

Assignatura

Healthcare Marketing

Tipologia

Optativa (OP)

Crèdits

3,0

Semestre

1r

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, tardaespanyolEnric Gómez Vázquez

Objectius

La societat actual valora cada cop més la millora de la qualitat de vida. En aquest context, les empreses dedicades a la producció de productes i serveis destinats a la cura de la salut de les persones adquireixen una especial rellevància. Saber quins són els condicionants en els quals es desenvolupa la comunicació d'aquestes empreses i els codis que utilitzen ajuda a analitzar de manera crítica allò que ens transmeten per diferents canals de comunicació.

Resultats d'aprenentatge

  • Entén i domina els codis de comunicació i màrqueting sectorials.
  • Crea plans de màrqueting en l'àmbit de la salut.
  • Coneix la importància dels productes ètics i productes OTC.
  • Coneix les diferents eines per al desenvolupament de plans multicanal, d'e-mail màrqueting, de formació mèdica continuada en línia, esdeveniments, etc. que ajudaran l'alumne a optimitzar i ser més eficients en una estratègia multicanal.
  • Coneix, des d'un punt de vista legal, quines són les restriccions en el sector sanitari.
  • Es mou amb desimboltura en contextos d'interacció virtual mitjançant l'ús de les TIC.

Competències

Generals

  • Desenvolupar habilitats per a la innovació i la creació d'empreses.
  • Desenvolupar habilitats per adaptar-se a noves situacions.
  • Posseir habilitats per a treballar en un context internacional.
  • Tenir capacitat per posar els coneixements bàsics de la professió a la pràctica.
  • Tenir destresa amb l'ús de les TIC: ser autònoms i competents per a ser capaç de funcionar en diferents entorns tecnològics amb programari específic.
  • Tenir destresa per a utilitzar satisfactòriament i amb finalitats acadèmiques i professionals la llengua anglesa.
  • Tenir sensibilitat ambiental i social a les actuacions professionals.
  • Tenir un compromís ètic a les actuacions professionals, respectant els principis i valors democràtics.

Específiques

  • Saber comprendre i ser capaç de transmetre la importància de que l'empresa/organització s'orienti al mercat i a la relació amb el client.
  • Saber dissenyar i implementar iniciatives de negoci adequades pels mercats globals.
  • Ser capaç d'aplicar la teoria i els instruments d'investigació de mercats a la implementació d'estratègies empresarials.
  • Ser capaç de dissenyar i implementar plans integrals de màrqueting.
  • Tenir capacitat de lideratge en el procés de presa de decisions estratègiques en general, i especialment les relacionades amb el màrqueting i la comunicació.
  • Tenir capacitat per analitzar i comprendre el funcionament del mercat i la seva influència a les activitats de l'empresa.
  • Tenir capacitat per aprendre i saber aplicar coneixements i habilitats a la direcció estratègica del màrqueting.
  • Tenir capacitat per la planificació de les decisions necessàries a la distribució comercial i a la gestió dels productes als canals de distribució.
  • Tenir capacitat per valorar críticament diferents situacions empresarials i per gestionar amb eficàcia i eficiència una empresa o organització.
  • Tenir habilitat per definir i implementar estratègies i models de negoci amb un ús intensiu de les TIC, i particularment d'internet, les xarxes socials i els sistemes d'e-business.

Bàsiques

  • Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.

Transversals

  • Mostrar habilitats per a l'exercici professional en entorns multidisciplinaris i complexos, en coordinació amb equips de treball en xarxa, ja sigui en entorns presencials o virtuals, mitjançant l'ús informàtic i informacional de les TIC.

Continguts

  • Introduir l'alumne en el context en el qual es desenvolupa la comunicació de la salut.
  • Capacitar l'alumne per tal que conegui les particularitats i els "actors" que intervenen en la comunicació de la salut.
  • Dotar l'alumne de les eines bàsiques que li permetin identificar i establir una campanya de comunicació de productes o serveis vinculats al món de la salut.
  • Desenvolupar competències comunicatives per a la defensa de projectes i estratègies de comunicació en l'àmbit de la salut.

Avaluació

L'avaluació de l'assignatura es planteja de manera continuada i presencial. Per tant, per superar-la cal acreditar una assistència mínima al 80 % de les sessions teòriques i pràctiques.

A partir dels conceptes teòrics i la visualització de casos, cal que els alumnes resolguin 3 casos pràctics en grup i un test de coneixements individual de tipus test.

El component pràctic equival a un 75 % de la nota global (un 25 % per cadascun dels casos pràctics), mentre que el component teòric és el 25 % restant de la nota.

Per superar l'assignatura és necessari aprovar cadascun dels ítems d'avaluació (els 3 casos pràctics i el test de coneixements) amb una nota mínima de 5 (cinc). La mitjana de les quatre notes és el resultat de nota final.

Metodologia

Metodologia d'estudi de casos

Bibliografia

Bàsica

  • Asociación Española de Agencias de Publicidad y Salud (AEAPS) (2014). Publicidad y salud. Editorial Fragua.

Complementària

El professorat facilitarà les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria al llarg del desenvolupament de l'assignatura i a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte