Titulació
Màrqueting i Comunicació Empresarial
Assignatura
Healthcare Marketing
Tipologia
Optativa (OP)
Crèdits
3,0
Semestre
1r
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G15, presencial, tarda | espanyol | Enric Gómez Vázquez |
Objectius
La societat actual valora cada cop més la millora de la qualitat de vida. En aquest context, les empreses dedicades a la producció de productes i serveis destinats a la cura de la salut de les persones adquireixen una especial rellevància. Saber quins són els condicionants en els quals es desenvolupa la comunicació d'aquestes empreses i els codis que utilitzen ajuda a analitzar de manera crítica allò que ens transmeten per diferents canals de comunicació.
Resultats d'aprenentatge
- Entén i domina els codis de comunicació i màrqueting sectorials.
- Crea plans de màrqueting en l'àmbit de la salut.
- Coneix la importància dels productes ètics i productes OTC.
- Coneix les diferents eines per al desenvolupament de plans multicanal, d'e-mail màrqueting, de formació mèdica continuada en línia, esdeveniments, etc. que ajudaran l'alumne a optimitzar i ser més eficients en una estratègia multicanal.
- Coneix, des d'un punt de vista legal, quines són les restriccions en el sector sanitari.
- Es mou amb desimboltura en contextos d'interacció virtual mitjançant l'ús de les TIC.
Competències
Generals
- Desenvolupar habilitats per a la innovació i la creació d'empreses.
- Desenvolupar habilitats per adaptar-se a noves situacions.
- Posseir habilitats per a treballar en un context internacional.
- Tenir capacitat per posar els coneixements bàsics de la professió a la pràctica.
- Tenir destresa amb l'ús de les TIC: ser autònoms i competents per a ser capaç de funcionar en diferents entorns tecnològics amb programari específic.
- Tenir destresa per a utilitzar satisfactòriament i amb finalitats acadèmiques i professionals la llengua anglesa.
- Tenir sensibilitat ambiental i social a les actuacions professionals.
- Tenir un compromís ètic a les actuacions professionals, respectant els principis i valors democràtics.
Específiques
- Saber comprendre i ser capaç de transmetre la importància de que l'empresa/organització s'orienti al mercat i a la relació amb el client.
- Saber dissenyar i implementar iniciatives de negoci adequades pels mercats globals.
- Ser capaç d'aplicar la teoria i els instruments d'investigació de mercats a la implementació d'estratègies empresarials.
- Ser capaç de dissenyar i implementar plans integrals de màrqueting.
- Tenir capacitat de lideratge en el procés de presa de decisions estratègiques en general, i especialment les relacionades amb el màrqueting i la comunicació.
- Tenir capacitat per analitzar i comprendre el funcionament del mercat i la seva influència a les activitats de l'empresa.
- Tenir capacitat per aprendre i saber aplicar coneixements i habilitats a la direcció estratègica del màrqueting.
- Tenir capacitat per la planificació de les decisions necessàries a la distribució comercial i a la gestió dels productes als canals de distribució.
- Tenir capacitat per valorar críticament diferents situacions empresarials i per gestionar amb eficàcia i eficiència una empresa o organització.
- Tenir habilitat per definir i implementar estratègies i models de negoci amb un ús intensiu de les TIC, i particularment d'internet, les xarxes socials i els sistemes d'e-business.
Bàsiques
- Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.
Transversals
- Mostrar habilitats per a l'exercici professional en entorns multidisciplinaris i complexos, en coordinació amb equips de treball en xarxa, ja sigui en entorns presencials o virtuals, mitjançant l'ús informàtic i informacional de les TIC.
Continguts
- Introduir l'alumne en el context en el qual es desenvolupa la comunicació de la salut.
- Capacitar l'alumne per tal que conegui les particularitats i els "actors" que intervenen en la comunicació de la salut.
- Dotar l'alumne de les eines bàsiques que li permetin identificar i establir una campanya de comunicació de productes o serveis vinculats al món de la salut.
- Desenvolupar competències comunicatives per a la defensa de projectes i estratègies de comunicació en l'àmbit de la salut.
Avaluació
L'avaluació de l'assignatura es planteja de manera continuada i presencial. Per tant, per superar-la cal acreditar una assistència mínima al 80 % de les sessions teòriques i pràctiques.
A partir dels conceptes teòrics i la visualització de casos, cal que els alumnes resolguin 3 casos pràctics en grup i un test de coneixements individual de tipus test.
El component pràctic equival a un 75 % de la nota global (un 25 % per cadascun dels casos pràctics), mentre que el component teòric és el 25 % restant de la nota.
Per superar l'assignatura és necessari aprovar cadascun dels ítems d'avaluació (els 3 casos pràctics i el test de coneixements) amb una nota mínima de 5 (cinc). La mitjana de les quatre notes és el resultat de nota final.
Metodologia
Metodologia d'estudi de casos
Bibliografia
Bàsica
- Asociación Española de Agencias de Publicidad y Salud (AEAPS) (2014). Publicidad y salud. Editorial Fragua.
Complementària
El professorat facilitarà les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria al llarg del desenvolupament de l'assignatura i a través del Campus Virtual.