La informació d'aquest apartat correspon al curs acadèmic 2023-2024
Titulació
Màrqueting i Comunicació Empresarial
Assignatura
Campanyes Globals de Comunicació
Tipologia
Optativa (OP)
Crèdits
3,0
Semestre
1r
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G15, presencial, tarda | espanyol | Jesica Ana Menendez Signorini |
Santiago Jordán Ávila |
Objectius
- Conèixer la comunicació des d'una visió de 360 graus de forma integrada, des del concepte de comunicació i la seva declinació a les diferents eines de comunicació.
- Revisar les principals eines de comunicació.
- Treballar mitjançant casos pràctics, si bé basats en una formació acadèmica que transmet el professor.
Resultats d'aprenentatge
- Desenvolupa un pla de comunicació integral de 360 º.
- Declina el concepte comunicatiu en la totalitat de missatges i mitjans utilitzats per la marca.
- Determina el concepte de marca global versus marca local.
- Integra el concepte global en la gestió d'un pla de comunicació en línia.
- Resol problemes i situacions pròpies de l'acompliment professional amb actituds emprenedores i innovadores.
Competències
Generals
- Desenvolupar habilitats per a la innovació i la creació d'empreses.
- Posseir capacitat per a la comunicació oral i escrita a les llengües pròpies de la comunitat.
- Posseir habilitats per a treballar en un context internacional.
- Tenir aptitud crítica i autocrítica.
- Tenir capacitat d'anàlisi i de síntesi.
- Tenir capacitat i habilitat per a treballar en equip i en xarxa de forma multidisciplinària.
- Tenir destresa amb l'ús de les TIC: ser autònoms i competents per a ser capaç de funcionar en diferents entorns tecnològics amb programari específic.
- Tenir destresa per a utilitzar satisfactòriament i amb finalitats acadèmiques i professionals la llengua anglesa.
- Tenir un compromís ètic a les actuacions professionals, respectant els principis i valors democràtics.
Específiques
- Saber comprendre i ser capaç de transmetre la importància de que l'empresa/organització s'orienti al mercat i a la relació amb el client.
- Saber dissenyar i implementar iniciatives de negoci adequades pels mercats globals.
- Ser capaç de dissenyar i desplegar iniciatives de comunicació de màrqueting amb una visió integral.
- Tenir capacitat per analitzar i comprendre el funcionament del mercat i la seva influència a les activitats de l'empresa.
- Tenir capacitat per aplicar els coneixements teòrics, les habilitats i els instruments de comunicació per establir una estratègia integral de comunicació de l'empresa o organització.
- Tenir capacitat per valorar críticament diferents situacions empresarials i per gestionar amb eficàcia i eficiència una empresa o organització.
- Tenir habilitat per definir i implementar estratègies i models de negoci amb un ús intensiu de les TIC, i particularment d'internet, les xarxes socials i els sistemes d'e-business.
Bàsiques
- Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.
- Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.
- Tenir la capacitat de recollir i interpretar dades rellevants (normalment dins de l'àrea d'estudi pròpia) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes importants de caràcter social, científic o ètic.
Transversals
- Projectar els valors de l'emprenedoria i la innovació en l'exercici de la trajectòria personal acadèmica i professional, a través del contacte amb diferents realitats de la pràctica i amb motivació envers el desenvolupament professional.
Continguts
- Metodologia brand positioning statement
- Metodologia oceans vermells versus oceans blaus
- Metodologia copy strategy
- Sistemes d'avaluació estratègics
Avaluació
- Prova teòrica: 30 %
- Casos pràctics: 30 %
- Projecte: 40 %
Metodologia
- Contingut magistral
- Mètode de cas
- Pràctiques a l'aula
Bibliografia
Complementària
El professorat facilitarà les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria al llarg del desenvolupament de l'assignatura i a través del Campus Virtual.