Vés al contingut

Campanyes Globals de Comunicació

Titulació

Màrqueting i Comunicació Empresarial

Assignatura

Campanyes Globals de Comunicació

Tipologia

Optativa (OP)

Crèdits

3,0

Semestre

1r

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, tardaespanyolJesica Ana Menendez Signorini
Santiago Jordán Ávila

Objectius

  • Conèixer la comunicació des d'una visió de 360 graus de forma integrada, des del concepte de comunicació i la seva declinació a les diferents eines de comunicació.
  • Revisar les principals eines de comunicació.
  • Treballar mitjançant casos pràctics, si bé basats en una formació acadèmica que transmet el professor.

Resultats d'aprenentatge

  • Desenvolupa un pla de comunicació integral de 360 º.
  • Declina el concepte comunicatiu en la totalitat de missatges i mitjans utilitzats per la marca.
  • Determina el concepte de marca global versus marca local.
  • Integra el concepte global en la gestió d'un pla de comunicació en línia.
  • Resol problemes i situacions pròpies de l'acompliment professional amb actituds emprenedores i innovadores.

Competències

Generals

  • Desenvolupar habilitats per a la innovació i la creació d'empreses.
  • Posseir capacitat per a la comunicació oral i escrita a les llengües pròpies de la comunitat.
  • Posseir habilitats per a treballar en un context internacional.
  • Tenir aptitud crítica i autocrítica.
  • Tenir capacitat d'anàlisi i de síntesi.
  • Tenir capacitat i habilitat per a treballar en equip i en xarxa de forma multidisciplinària.
  • Tenir destresa amb l'ús de les TIC: ser autònoms i competents per a ser capaç de funcionar en diferents entorns tecnològics amb programari específic.
  • Tenir destresa per a utilitzar satisfactòriament i amb finalitats acadèmiques i professionals la llengua anglesa.
  • Tenir un compromís ètic a les actuacions professionals, respectant els principis i valors democràtics.

Específiques

  • Saber comprendre i ser capaç de transmetre la importància de que l'empresa/organització s'orienti al mercat i a la relació amb el client.
  • Saber dissenyar i implementar iniciatives de negoci adequades pels mercats globals.
  • Ser capaç de dissenyar i desplegar iniciatives de comunicació de màrqueting amb una visió integral.
  • Tenir capacitat per analitzar i comprendre el funcionament del mercat i la seva influència a les activitats de l'empresa.
  • Tenir capacitat per aplicar els coneixements teòrics, les habilitats i els instruments de comunicació per establir una estratègia integral de comunicació de l'empresa o organització.
  • Tenir capacitat per valorar críticament diferents situacions empresarials i per gestionar amb eficàcia i eficiència una empresa o organització.
  • Tenir habilitat per definir i implementar estratègies i models de negoci amb un ús intensiu de les TIC, i particularment d'internet, les xarxes socials i els sistemes d'e-business.

Bàsiques

  • Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.
  • Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.
  • Tenir la capacitat de recollir i interpretar dades rellevants (normalment dins de l'àrea d'estudi pròpia) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes importants de caràcter social, científic o ètic.

Transversals

  • Projectar els valors de l'emprenedoria i la innovació en l'exercici de la trajectòria personal acadèmica i professional, a través del contacte amb diferents realitats de la pràctica i amb motivació envers el desenvolupament professional.

Continguts

  • Metodologia brand positioning statement
  • Metodologia oceans vermells versus oceans blaus
  • Metodologia copy strategy
  • Sistemes d'avaluació estratègics

Avaluació

  • Prova teòrica: 30 %
  • Casos pràctics: 30 %
  • Projecte: 40 %

Metodologia

  • Contingut magistral
  • Mètode de cas
  • Pràctiques a l'aula

Bibliografia

Complementària

El professorat facilitarà les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria al llarg del desenvolupament de l'assignatura i a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte