La informació d'aquest apartat correspon al curs acadèmic 2023-2024
Titulació
Publicitat i Relacions Públiques
Assignatura
Estratègies Digitals
Tipologia
Obligatoris (OB)
Curs
3
Crèdits
3,0
Semestre
2n
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G15, presencial, tarda | espanyol | Anna Tañà Solé |
Objectius
- Conèixer i aprofundir el concepte i procediment d'una estratègia digital i saber crear-la i executar-la.
- Tenir la capacitat de resoldre un briefing amb accions digitals seleccionant les millors plataformes pertinents.
Resultats d'aprenentatge
- Identificar les teories, els processos, les estructures i les tècniques publicitàries i de relacions públiques que donen lloc a les funcions dels diferents departaments d'una agència de publicitat, d'una boutique creativa, d'una consultora o d'una central de mitjans en els entorns convencionals, virtuals i emergents.
- Examinar la informació de l'entorn des del coneixement i l'anàlisi de les fonts i dels sistemes de cerca i recuperació d'informació.
- Aplicar les diferents tècniques de comunicació publicitària convencional i no convencional per fer arribar amb el nivell més alt d'eficàcia el missatge construït sota els paràmetres de la creativitat i la innovació en un context respectuós amb la diversitat lingüística i amb realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques diverses.
Continguts
- Introducció a les estratègies digitals
- Entendre què és una estratègia digital, com es configura, característiques i factors que cal tenir en compte dins del món digital; valor en alça d'internet i el seu context 2.0; tendències i actualitat. Rols digitals en una empresa i els skills necessaris.
- Estratègia digital
- Treballar els objectius 2.0, conèixer, entendre i treballar les 6W de la estratègia digital, les fases d'una estratègia digital; quins elements inclou una estratègia digital; casos d'estudi.
- «Creació de contingut»
- Desenvolupar el cas pràctic de l'assignatura. A través d'un briefing fictici es porta a terme una campanya digital, s'ideen les accions, es seleccionen les plataformes, es presenta al client, etc.
- Avaluació de l'estratègia digital
- Importància de l'avaluació i medició en l'àmbit digital: conèixer el per què i les diferents eines que existeixen, entre altres aspectes.
Avaluació
La part pràctica, repartida en exercicis al llarg de tota l'assignatura, representa un 80 % de la nota; un 10 % correspon a una pràctica d'avaluació global (no test) composta per un qüestionari que l'alumne ha de saber desenvolupar i resoldre de forma crítica segons els coneixements apresos en l'assignatura; i, per últim, el 10 % restant és la presentació d'un cas d'estudi que cal explicar en grup a la resta de companys.
Metodologia
- Tot i tenir una part teòrica molt important en que es procura que els conceptes bàsics s'adquireixin correctament, aquesta assignatura té un enfocament molt pràctic.
- En les sessions amb tot el grup classe el professor explica els coneixements teòrics dels diferents temes per resoldre posteriorment el briefing encarregat i exercicis transversals de tota l'assignatura.
- Cal que l'alumne dediqui cada setmana unes hores de treball personal a aquesta assignatura per consolidar els coneixements adquirits en els diferents temes.
- En el pla de treball de l'assignatura hi ha especificada setmanalment la previsió del que es fa en les sessions de grup classe.
Bibliografia
Bàsica
- Chaffey, Dave (2016). Digital Marketing: Strategy, implementation and practice (6 ed.). Pearson.
- Fuetterer, Stephan. (2013). Social Business, cómo la tecnología social y las personas contribuyen a la rentabilidad de las empresas. Best Relations ,S.L.
- Holiday Ryan (2014). Growth Hacker Marketing. El futuro del social media y la publicidad. Social Business.
- Maciá Domene, Fernando (2013). Marketing Online 2.0. Anaya.
- Rosales, Pere (2010). Estrategia Digital: Cómo usar las nuevas tecnologías mejor que la competencia (7 ed.). Deusto. Grupo Planeta.
Complementària
El professorat facilitarà les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria al llarg del desenvolupament de l'assignatura i a través del Campus Virtual.