Vés al contingut

Direcció de Comptes

Titulació

Publicitat i Relacions Públiques

Assignatura

Direcció de Comptes

Tipologia

Obligatoris (OB)

Curs

3

Crèdits

6,0

Semestre

1r

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, tardaespanyolLorena Guillen Agudo
Maria Teresa Llopis Maté

Objectius

  • Conèixer el dia a dia del departament de comptes d'una agència. Què és la direcció de comptes?
  • Familiaritzar-se amb les eines de treball del departament i entendre la relació agència-client. Com és el dia a dia en una agència? Què implica aquesta relació professional?
  • Descobrir el rol del professional anomenat «director de comptes». Qui és aquest professional? Què fa? Quines tasques desenvolupa?
  • Saber resoldre briefings plantejats pel client.

Resultats d'aprenentatge

  • Identificar les teories, els processos, les estructures i les tècniques publicitàries i de relacions públiques que donen lloc a les funcions dels diferents departaments d'una agència de publicitat, d'una boutique creativa, d'una consultora o d'una central de mitjans en els entorns convencionals, virtuals i emergents.
  • Examinar la informació de l'entorn des del coneixement i l'anàlisi de les fonts i dels sistemes de cerca i recuperació d'informació.
  • Exercir les responsabilitats de l'àrea de comunicació d'una empresa o d'una institució des de la mateixa empresa o des d'una agència externa, mitjançant el coneixement de la teoria i la pràctica dels processos i de les estructures de les relacions públiques i la comunicació. Aquestes responsabilitats han d'incloure una gestió i un desenvolupament eficaç tenint en compte l'avaluació de les relacions amb els públics de l'organització de forma interna i externa, amb una actitud i aptitud proactives i de cognició en l'àmbit de les relacions des d'una perspectiva constructiva i d'obertura mental.
  • Aplicar les diferents tècniques de comunicació publicitària convencional i no convencional per fer arribar amb el nivell més alt d'eficàcia el missatge construït sota els paràmetres de la creativitat i la innovació en un context respectuós amb la diversitat lingüística i amb realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques diverses.

Continguts

Bloc 1. Introducció a la direcció de comptes

  • Agència. Bases, fonaments i gestió
  • Revisió històrica al sector professional de la comunicació

Bloc 2. Aspectes bàsics de la direcció de comptes

  • El principi universal del director de comptes
  • Funcions d'un director de comptes
  • L'enfoc de màrqueting
  • De la visió global a la delegació de funcions
  • La doble gestió del director de comptes
  • Les relacions internes amb altres departaments

Bloc 3. La planificació de comptes

  • Fases i desenvolupament d'un pla de comunicació

Avaluació

Avaluació continuada

  • Participació (10 %). S'avalua a partir d'un cas d'estudi presentat en grup a la resta de companys. No recuperable.
  • Activitats de seguiment (15 %). Aquest 15 % es distribueix en tres exercicis amb un valor del 5 % cadascun, en què els estudiants apliquen i vinculen els conceptes de l'assignatura de forma pràctica. Aquests exercicis són grupals i es porten a terme amb tutories de seguiment a l'aula. Posteriorment es presenten a classe. Es permet la recuperació de dos de tres exercicis, en cas que s'hagin qualificat inicialment amb nota inferior a 5.
  • Prova específica (25 %). Es fa un examen de tipus test del contingut de l'assignatura. Recuperable. Aquesta prova s'ha de superar amb una nota mínima de 5. Si no, l'alumne s'ha de presentar a repesca.
  • Treballs (50 %). Aquest 50 % es divideix en dues pràctiques d'un 30 % i d'un 20 % en les quals els estudiants aprofundeixen de manera pràctica la teoria de l'assignatura simulant en grups una agència. El professor lliura el briefing fictici que han de resoldre.

Qualsevol activitat d'avaluació no feta, no lliurada o lliurada fora de termini consta amb un 0. No s'accepten lliuraments fora de termini.

Metodologia

  • El professor explica els coneixements teòrics dels diferents temes en les sessions amb tot el grup classe i posteriorment es resolen els casos pràctics corresponents. Tot i tenir una part teòrica molt important que ha de permetre adquirir els conceptes bàsics correctament, aquesta assignatura té un enfocament molt pràctic.
  • Com a seguiment de les diferents activitats d'avaluació que ho requereixen, el professor o professora fa diverses tutories a l'aula.
  • Cal que l'alumne dediqui cada setmana unes hores de treball individual a l'assignatura per poder consolidar els coneixements adquirits en els diferents temes. És un procés de creixement i seguiment continu. La majoria d'activitats d'avaluació requereixen una presentació oral a l'aula davant de la resta de companys. No s'accepten exercicis fora de termini (si no és per causa major i se n'informa abans el professor).
  • Cal fer un mínim d'un workshop amb professionals invitats del sector per poder desenvolupar casos reals a l'aula.

Bibliografia

Bàsica

  • Medina, Pablo; Ferrer, Ignasi (2014). De director de Cuentas a director de agencia: 50 casos prácticos sobre Agencias de Publicidad. Dykinson.
  • Medina, Pablo; Ferrer, Ignasi (2014). Dirección empresarial para publicitarios. Dykinson.
  • Solanas, Isabel, Sabaté, Joan. (2008). Dirección de cuentas: Gestión y Planificación de cuentas en publicidad. Editorial UOC.
  • Steel, Jon. (1998). Verdades, mentiras y publicidad. El arte de la planificación de cuentas. Eresma Celeste.

Complementària

El professorat facilitarà les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria al llarg del desenvolupament de l'assignatura i a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte