La informació d'aquest apartat correspon al curs acadèmic 2023-2024
Titulació
Publicitat i Relacions Públiques
Assignatura
Creativitat en Relacions Públiques
Tipologia
Obligatoris (OB)
Curs
2
Crèdits
6,0
Semestre
2n
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G15, presencial, tarda | espanyol | Anna Grané Escalé |
Objectius
- Aplicar la creativitat en relacions públiques mitjançant pràctiques d'orientació professional.
- Resoldre amb èxit briefings de casos plantejats en l'àmbit de les relacions públiques.
- Familiar-se amb les eines de treball d'un relacions públiques des d'un punt de vista creatiu.
Resultats d'aprenentatge
- Identificar les teories, els processos, les estructures i les tècniques publicitàries i de relacions públiques que donen lloc a les funcions dels diferents departaments d'una agència de publicitat, d'una boutique creativa, d'una consultora o d'una central de mitjans en els entorns convencionals, virtuals i emergents.
- Transmetre informació, idees, problemes i solucions adequadament i d'acord amb els cànons acadèmics, de forma creativa i innovadora, a un públic tant especialitzat com no especialitzat i ser respectuós amb la diversitat lingüística i amb realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques diverses.
- Implementar un pla de comunicació d'una organització, una marca o un producte fruit de la capacitat relacional i d'indagació per establir una interacció fluida i competent entre l'anunciant i l'agència sobre la base dels paràmetres de la creativitat i la innovació.
- Operar en diferents entorns informàtics i digitals (multidisciplinaris i complexos) vinculats a les disciplines de la comunicació en totes les seves dimensions escrites, visuals i audiovisuals (en llengua pròpia i en llengües estrangeres), a més de les que faciliten noves relacions amb els públics en entorns presencials, virtuals i emergents, amb un alt grau de creativitat i innovació en la forma i el contingut.
Continguts
- El pensament creatiu en relacions públiques
- La creativitat aplicada a les tècniques i tàctiques de relacions públiques
- Creativitat en la gestió i planificació d'esdeveniments
- Creativitat en les relacions amb la premsa (publicity, notes de premsa, media kits, publireportatges, etc.)
- Creativitat en les relacions públiques internes
- Creativitat en les relacions amb la comunitat
Avaluació
Sistema d'avaluació continua
- Elaboració de treball de curs: 65 %
- 4 pràctiques del bloc A: 32,5 % (cadascuna 8,12 %)
- 4 pràctiques del bloc B: 32,5 % (cadascuna 8,12 %)
- Observació de la participació individual i seguiment del treball realitzat: 15 %
- Cada estudiant ha de publicar almenys un comentari al fòrum que analitzi críticament una campanya de creativitat en relacions públiques diferent de la dels seus companys. També es valora l‟assistència i el nivell d'implicació dins del grup de treball.
- Prova específica d'avaluació (activitat individual): 20 %
Mesures de recuperació
Només poden fer una prova de recuperació els estudiants que en acabar el semestre tinguin una nota mitjana superior a 4 sobre 10. Aquesta prova els permet arribar com a molt a l'aprovat final (màxim un 5 sobre 10).
Metodologia
- Activitats formatives: exposició magistral del professor, visualització de vídeos i conferències, simulacres i roleplays, confecció de presentacions, confecció de vídeos o materials audiovisuals, estudi de cas, exposicions orals i defenses de projectes, lectura i comprensió de textos, exàmens i proves, cerca d'informació bibliogràfica i investigació documental, activitats pràctiques d'aplicació, confecció de projectes.
- Tipus de sessions: sessions de treball amb tot el grup classe amb el professor o professora; sessions de tutoria en grup amb el professor o professora; sessions de treball autònom en grup.
- Contextos en què es desenvolupa l'activitat: a l'aula i a casa.
- Altres canals d'interacció: fòrum del Campus Virtual.
- Tècniques concretes que cal destacar: tècniques d'estimulació de la creativitat. Tècniques de relacions públiques.
- Formes d'agrupament estudiades: segons la iniciativa individual dels estudiants.
- Altres canals d'interacció: Campus virtual.
Bibliografia
Bàsica
- Fraser, Seitel (2020). The Practice of Public Relations. Recuperat de https://www.pearson.com/us/higher-education/program/Seitel-The-Practice-of-Public-Relations-RENTAL-EDITION-14th-Edition/PGM2504750.html
- Green, A. (2010). Creativity in Public Relations (PR in Practice). Kogan Page.
- Johnston, J., & Glenny, L. (2020). Strategic Communication. Public relations at work. Recuperat de https://www.routledge.com/Strategic-Communication-Public-relations-at-work/Johnston-Glenny/p/book/9781760876432
- Smith, R. (2019). Becoming a Public Relations Writer: Strategic Writing for Emerging and Established Media. Recuperat de https://doi.org/10.4324/9781315649092
- Xifra, J. (2014). Manual de relaciones públicas e institucionales. Anaya.
Complementària
El professorat facilitarà les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria al llarg del desenvolupament de l'assignatura i a través del Campus Virtual.