La informació d'aquest apartat correspon al curs acadèmic 2023-2024
Titulació
Publicitat i Relacions Públiques
Assignatura
Creativitat a Internet
Tipologia
Obligatoris (OB)
Curs
3
Crèdits
3,0
Semestre
1r
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G15, presencial, tarda | espanyol | Silvia Barrios Baena |
Objectius
L'objectiu general d'aquesta assignatura és apropar a l'alumnat a les necessitats concretes dels mitjans interactius, explorar les seves possibilitats creatives i definir nous límits de la comunicació i maneres d'arribar als públics objectius a través de la xarxa.
I, en concret:
- Fomentar processos de pensament creatiu en els alumnes.
- Entendre la importància de la notorietat creativa en les campanyes.
- Dissenyar campanyes de diferent naturalesa per a cada tipus de plataforma.
- Potenciar el pensament creatiu com a eina de desenvolupament personal.
- Explorar plegats les possibilitats creatives de nous suports i mitjans i transcendir els usos habituals en la recerca de nous llenguatges creatius.
Resultats d'aprenentatge
- Identificar les teories, els processos, les estructures i les tècniques publicitàries i de relacions públiques que donen lloc a les funcions dels diferents departaments d'una agència de publicitat, d'una boutique creativa, d'una consultora o d'una central de mitjans en els entorns convencionals, virtuals i emergents.
- Comprendre els mètodes i problemes de les diferents branques de la investigació de la psicologia, la sociologia, la comunicació i el màrqueting, en general, així com les motivacions de les audiències, l'anàlisi del comportament del consumidor i els processos de compra.
- Transmetre informació, idees, problemes i solucions adequadament i d'acord amb els cànons acadèmics, de forma creativa i innovadora, a un públic tant especialitzat com no especialitzat i ser respectuós amb la diversitat lingüística i amb realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques diverses.
- Implementar un pla de comunicació d'una organització, una marca o un producte fruit de la capacitat relacional i d'indagació per establir una interacció fluida i competent entre l'anunciant i l'agència sobre la base dels paràmetres de la creativitat i la innovació.
- Operar en diferents entorns informàtics i digitals (multidisciplinaris i complexos) vinculats a les disciplines de la comunicació en totes les seves dimensions escrites, visuals i audiovisuals (en llengua pròpia i en llengües estrangeres), a més de les que faciliten noves relacions amb els públics en entorns presencials, virtuals i emergents, amb un alt grau de creativitat i innovació en la forma i el contingut.
Continguts
- Banners i pop-ups. Noves propostes creatives de formats publicitaris estàndard
- Hashtags. Concentració conceptual en paraules clau
- MEMEs. L'humor com a eina creativa i d'imatge corporativa
- Vídeo. Viralitat i creativitat
- Àudio. Evolució de la falca de ràdio en mitjans interactius
- Newsletter. Com aconseguir millor resposta d'una newsletter amb la creativitat
- Landing page. Creativitat en la recerca de la conversió
Avaluació
- 70 % de pràctiques. S'han de lliurar obligatòriament totes les pràctiques. Cal fer l'entrega ordinària en el termini establert. També hi ha un termini extraordinari de lliurament de repesca de suspensos o millora de nota. Cal fer el lliurament en el termini decidit per la professora i obrir i tancar la tasca d'entrega a classe. No es pot lliurar ni abans ni després d'aquest moment. En cas que no es pugui fer el lliurament per malaltia o força major, cal sol·licitar l'obertura de la tasca a la professora durant la classe següent.
- 20 % d'exercicis. Es plantegen exercicis de creativitat, dinàmiques creatives i exercicis d'anàlisi de campanya o concepte que l'alumne ha de lliurar obligatòriament. S'avisa amb temps els alumnes d'aquests exercicis a classe i a través del pla de treball de l'assignatura. En cas que no es pugui fer l'exercici per malaltia o força major, cal sol·licitar un nou termini de lliurament de la tasca a la professora durant la classe següent.
- 10 % d'actitud i participació.
Metodologia
- En el moment necessari es demana als alumnes que tinguin oberts perfils en les xarxes socials que es treballin, així com a la plataforma Mailchimp i a un blog Wordpress gratuït.
- Les classes es porten a terme en una aula sense ordinadors. El disseny dels materials no es fa a classe. A classe es treballen el concepte i l'estructura i es decideix què cal desenvolupar per a l'entrega.
Bibliografia
Bàsica
- F. Osborn, Alex (1960). Imaginación aplicada. Velfex.
- de Bono, Edward. (1993). El pensamiento lateral. Ediciones Paidós.
- Lois, George (2012). Damn Good Advide (for people with talent). Phaidon Press.
- M&C Saatchi (2013). Brutal Simplicity of Thought: How It Changed the World. St. Martin's Press.
- Young, James Webb. (2003). A technique for producing ideas. A McGraw-Hill advertising classic.
Complementària
El professorat facilitarà les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria al llarg del desenvolupament de l'assignatura i a través del Campus Virtual.