Titulació
Medicina
Assignatura
Òrgans dels Sentits. Otorinolaringologia
Tipologia
Obligatoris (OB)
Curs
5
Crèdits
5,0
Semestre
Anual
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G15, presencial, tarda | català | Francisco Javier León Vintró |
G55, presencial, tarda | català | Elena Hernandez Montero |
Francisco Javier León Vintró |
Professorat col·laborador
- Pedro Miguel Martinez Molina
- Josep Maria Ibáñez Romaguera
Objectius
Els objectius d'aquesta assignatura es defineixen específicament en el pla de treball d'acord als resultats d'aprenentatge de cada bloc de contingut.
Resultats d'aprenentatge
- Reconeix, diagnostica i orienta el maneig de les principals patologies d'oïda, nas i gola.
- Coneix la malaltia tumoral, el seu diagnòstic i maneig.
- Reconeix, diagnostica i orienta el maneig de les principals patologies infeccioses en els diferents òrgans i aparells.
- Coneix els principis de l'anatomia, fisiologia, biologia cel·lular i neurologia de l'oïda.
- Avalua de forma global els processos d'aprenentatge duts a terme d'acord amb les planificacions i objectius plantejats i estableix mesures de millora individual.
- Adquireix i demostra coneixements avançats dels aspectes teòrics i pràctics i de la metodologia de treball en l'àmbit de la medicina.
- Recopila i interpreta dades i informacions sobre les quals pot fonamentar les seves conclusions, que inclouen reflexions sobre assumptes d'índole social, científica o ètica en l'àmbit de les ciències mèdiques.
Competències
Generals
- Desenvolupar la pràctica professional amb respecte a altres professionals de la salut i adquirir habilitats de treball en equip.
- Reconèixer les pròpies limitacions i la necessitat de mantenir i actualitzar la competència professional d'un mateix i donar una importància especial a l'aprenentatge autònom de coneixements i tècniques nous i a la motivació per la qualitat.
Específiques
- Comprendre els fonaments d'acció, indicacions i eficàcia de les intervencions terapèutiques, basant-se en l'evidència científica disponible.
- Comprendre i reconèixer els agents causants i els factors de risc que determinen els estats de salut i el desenvolupament de les malalties.
- Exercir la pràctica professional amb respecte a l'autonomia del pacient, a les seves creences i cultura.
- Plantejar i proposar mesures preventives adequades a cada situació clínica.
- Tenir capacitat per elaborar un judici diagnòstic inicial i establir una estratègia diagnòstica raonada.
Bàsiques
- Demostrar posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, que se sol trobar en un nivell que, si bé se sustenta en llibres de text avançats, també inclou alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del camp d'estudi propi.
- Tenir la capacitat de recollir i interpretar dades rellevants (normalment dins de l'àrea d'estudi pròpia) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes importants de caràcter social, científic o ètic.
Transversals
- Actuar amb esperit i reflexió crítics davant el coneixement en totes les seves dimensions. Mostrar inquietud intel·lectual, cultural i científica i compromís cap al rigor i la qualitat en l'exigència professional.
Continguts
- Patologia relacionada amb l'orella externa
- Patologia relacionada amb l'orella mitjana
Patologia relacionada amb l'orella interna - Patologia tumoral
- Patologia vestibular
- Malformacions septals i vestíbul nasal
- Rinitis
- Sinusitis
- Tumoracions rinosinosals benignes i malignes
- Tumors de rinofaringe (cavum)
- Patologia de les glàndules salivals (majors i menors)
- Tumoracions de la cavitat oral
- Patologia d'urgències
- Laringitis agudes i cròniques
- Laringitis del lactant
- Patologia tumoral benigna de la laringe
- Patologia tumoral maligna de la laringe
- Patologia cervical benigna
- Patologia cervical maligna
- Anatomia
- Fisiologia
- Biologia cel·lular
- Neurologia
Avaluació
L'avaluació de l'assignatura es fa mitjançant els instruments d'avaluació següents:
- Registre dels resultats en les tasques realitzades: 30 %
- Proves específiques d'avaluació: 40 %
- Lliurament de treballs i projectes: 20 %
- Informes d'avaluació: 10 %
Metodologia
La metodologia de l'assignatura es desenvolupa d'acord amb la relació d'activitats plantejades. Inclou sessions amb tot el grup classe i també amb un grup dirigit per a la realització dels casos clínics. L'activitat docent es complementa amb una estada clínica de pràctiques.
Bibliografia
Complementària
El professorat facilitarà les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria al llarg del desenvolupament de l'assignatura i a través del Campus Virtual.