Vés al contingut

Òrgans dels Sentits. Otorinolaringologia

Titulació

Medicina

Assignatura

Òrgans dels Sentits. Otorinolaringologia

Tipologia

Obligatoris (OB)

Curs

5

Crèdits

5,0

Semestre

Anual

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, tardacatalàFrancisco Javier León Vintró
G55, presencial, tardacatalàElena Hernandez Montero
Francisco Javier León Vintró

Professorat col·laborador

  • Pedro Miguel Martinez Molina
  • Josep Maria Ibáñez Romaguera

Objectius

Els objectius d'aquesta assignatura es defineixen específicament en el pla de treball d'acord als resultats d'aprenentatge de cada bloc de contingut.

Resultats d'aprenentatge

  • Reconeix, diagnostica i orienta el maneig de les principals patologies d'oïda, nas i gola.
  • Coneix la malaltia tumoral, el seu diagnòstic i maneig.
  • Reconeix, diagnostica i orienta el maneig de les principals patologies infeccioses en els diferents òrgans i aparells.
  • Coneix els principis de l'anatomia, fisiologia, biologia cel·lular i neurologia de l'oïda.
  • Avalua de forma global els processos d'aprenentatge duts a terme d'acord amb les planificacions i objectius plantejats i estableix mesures de millora individual.
  • Adquireix i demostra coneixements avançats dels aspectes teòrics i pràctics i de la metodologia de treball en l'àmbit de la medicina.
  • Recopila i interpreta dades i informacions sobre les quals pot fonamentar les seves conclusions, que inclouen reflexions sobre assumptes d'índole social, científica o ètica en l'àmbit de les ciències mèdiques.

Competències

Generals

  • Desenvolupar la pràctica professional amb respecte a altres professionals de la salut i adquirir habilitats de treball en equip.
  • Reconèixer les pròpies limitacions i la necessitat de mantenir i actualitzar la competència professional d'un mateix i donar una importància especial a l'aprenentatge autònom de coneixements i tècniques nous i a la motivació per la qualitat.

Específiques

  • Comprendre els fonaments d'acció, indicacions i eficàcia de les intervencions terapèutiques, basant-se en l'evidència científica disponible.
  • Comprendre i reconèixer els agents causants i els factors de risc que determinen els estats de salut i el desenvolupament de les malalties.
  • Exercir la pràctica professional amb respecte a l'autonomia del pacient, a les seves creences i cultura.
  • Plantejar i proposar mesures preventives adequades a cada situació clínica.
  • Tenir capacitat per elaborar un judici diagnòstic inicial i establir una estratègia diagnòstica raonada.

Bàsiques

  • Demostrar posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, que se sol trobar en un nivell que, si bé se sustenta en llibres de text avançats, també inclou alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del camp d'estudi propi.
  • Tenir la capacitat de recollir i interpretar dades rellevants (normalment dins de l'àrea d'estudi pròpia) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes importants de caràcter social, científic o ètic.

Transversals

  • Actuar amb esperit i reflexió crítics davant el coneixement en totes les seves dimensions. Mostrar inquietud intel·lectual, cultural i científica i compromís cap al rigor i la qualitat en l'exigència professional.

Continguts

  1. Patologia relacionada amb l'orella externa
  2. Patologia relacionada amb l'orella mitjana
    Patologia relacionada amb l'orella interna
  3. Patologia tumoral
  4. Patologia vestibular
  5. Malformacions septals i vestíbul nasal
  6. Rinitis
  7. Sinusitis
  8. Tumoracions rinosinosals benignes i malignes
  9. Tumors de rinofaringe (cavum)
  10. Patologia de les glàndules salivals (majors i menors)
  11. Tumoracions de la cavitat oral
  12. Patologia d'urgències
  13. Laringitis agudes i cròniques
  14. Laringitis del lactant
  15. Patologia tumoral benigna de la laringe
  16. Patologia tumoral maligna de la laringe
  17. Patologia cervical benigna
  18. Patologia cervical maligna
  19. Anatomia
  20. Fisiologia
  21. Biologia cel·lular
  22. Neurologia

Avaluació

L'avaluació de l'assignatura es fa mitjançant els instruments d'avaluació següents:

  • Registre dels resultats en les tasques realitzades: 30 %
  • Proves específiques d'avaluació: 40 %
  • Lliurament de treballs i projectes: 20 %
  • Informes d'avaluació: 10 %

Metodologia

La metodologia de l'assignatura es desenvolupa d'acord amb la relació d'activitats plantejades. Inclou sessions amb tot el grup classe i també amb un grup dirigit per a la realització dels casos clínics. L'activitat docent es complementa amb una estada clínica de pràctiques.

Bibliografia

Complementària

El professorat facilitarà les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria al llarg del desenvolupament de l'assignatura i a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte