Vés al contingut

Projectes Integrats I

Titulació

Multimèdia. Aplicacions i Videojocs

Assignatura

Projectes Integrats I

Tipologia

Obligatoris (OB)

Curs

1

Crèdits

6,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, matícatalàJonathan Gómez Berengueras
Núria Yebra Cunill
Sergi Grau Carrión

Objectius

En l'assignatura Projectes Integrats I es desenvolupen les capacitats per gestionar projectes, equips, temps i costos en l'àmbit multimèdia. Es revisen les metodologies de desenvolupament àgil.

Aquesta assignatura és la primera de tres assignatures amb l'objectiu de consolidar i interrelacionar conceptes tecnològics i comunicatius de les diverses matèries impartides al llarg del curs. Es volen integrar els coneixements adquirits i noves eines per desenvolupar projectes multimèdia en equip.

Resultats d'aprenentatge

  • Desenvolupa projectes en els quals integra coneixements de diferents àmbits multimèdia.
  • Aplica recursos creatius per solucionar problemes en la fase de desenvolupament d'un projecte integral.
  • Optimitza l'ús dels recursos en el desenvolupament del programari i maquinari d'un projecte multimèdia.
  • Comunica a tot tipus d'audiències (especialitzades o no) de manera clara i precisa coneixements, metodologia, idees, problemes i solucions.
  • Avalua de forma global els processos d'aprenentatge duts a terme d'acord amb les planificacions i objectius plantejats i estableix mesures de millora individual.
  • Assumeix diferents responsabilitats en el treball individual i col·laboratiu i avalua els resultats obtinguts.
  • Demostra capacitat per a la comunicació i difusió de projectes multimèdia utilitzant el llenguatge audiovisual i els seus diferents recursos en català, espanyol o anglès.
  • Coneix les eines de desenvolupament àgil de projectes.

Competències

Generals

  • Actuar amb voluntat d'harmonitzar l'autonomia i la iniciativa personal amb el treball en equip en activitats multidisciplinàries.

Específiques

  • Organitzar, dissenyar i implementar projectes de l'àmbit multimèdia que garanteixin la consecució d'unes especificacions prèvies a partir de necessitats i recursos disponibles.
  • Portar a terme un exercici original que consisteixi en un projecte de l'àmbit multimèdia de naturalesa professional, en el qual se sintetitzin i integrin les competències adquirides durant l'ensenyament del Grau. Redactar, presentar i defensar l'exercici davant d'un tribunal universitari.

Bàsiques

  • Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.

Transversals

  • Actuar amb esperit i reflexió crítics davant el coneixement en totes les seves dimensions. Mostrar inquietud intel·lectual, cultural i científica i compromís cap al rigor i la qualitat en l'exigència professional.
  • Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.

Continguts

  • Estructura i contingut d'un projecte
  • Gestió de projectes multimèdia
  • Desenvolupament de projectes multimèdia reals que tenen en compte les diferents fases i integren les diferents eines treballades en les assignatures del curs: la programació, el disseny, la gestió i la comunicació gràfica i audiovisual

Avaluació

L'avaluació es basa en un seguiment continu del treball acadèmic de l'estudiant al llarg del curs. S'avaluen l'assistència activa a l'aula, la participació en el treball en equip, la presentació i exposició de treballs o informes individuals o de grup.

L'avaluació de cada estudiant consta de les notes següents:

  • Desenvolupament del projecte: 40 %; recuperable
  • Proves específiques d'avaluació (documentació del projecte): 20 %; recuperable
  • Presentació dels resultats (defensa del projecte): 20 %; recuperable
  • Aportació individual al projecte (seguiment i participació): 20 %; no recuperable

Metodologia

L'assignatura es basa en unes sessions grupals en què es presenten conceptes i metodologies de treball que marquen les pautes del desenvolupament del projecte. La major part de les sessions són eminentment pràctiques, de treball en equip, i s'hi elaboren treballs o projectes en grup dels quals el professorat fa el seguiment i tutorització de forma periòdica. També té un paper important la presentació parcial i final d'aquests projectes de forma oral i/o audiovisual.

Bibliografia

Bàsica

  • Bierut, M. (2021). How to use graphic design to sell things, explain things, make things look better, make people laugh, make people cry, and (every once in a while) change the world. Thames and Hudson Ltd.
  • Crook, I. & Beare, P. (2017). Fundamentos del motion graphics: Principios y prácticas de la animación pràctica. Promopress.
  • Ken Schwaber & Jeff Sutherland (2020). La Guía Scrum: La Guía Definitiva de Scrum: Las Reglas del Juego. Recuperat de https://scrumguides.org/docs/scrumguide/v2020/2020-Scrum-Guide-Spanish-European.pdf

Complementària

El professorat facilitarà les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria al llarg del desenvolupament de l'assignatura i a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte