Vés al contingut

Treball de Fi de Grau

Titulació

Multimèdia. Aplicacions i Videojocs

Assignatura

Treball de Fi de Grau

Tipologia

Treball de Fi de Grau (TFG)

Curs

4

Crèdits

12,0

Semestre

1r i 2n

Professorat responsable

  • Anna Maria Dalmau Roda

Objectius

El Treball de Fi de Grau és una assignatura del darrer curs dels estudis de grau indispensable per obtenir el títol de grau en qualsevol especialitat.

El TFG té com a objectiu:

  • Desenvolupar un treball acadèmic.
  • Consolidar els coneixements tecnològics rebuts en el pla d'estudis.
  • Participar en situacions pròpies d'una activitat professional.

Resultats d'aprenentatge

  1. Desenvolupa un projecte multimèdia de naturalesa professional en què aplica els seus coneixements.
  2. Consolida i interrelaciona conceptes tecnològics utilitzats en el projecte.
  3. Recopila i interpreta dades i informació sobre les quals pot fonamentar les seves conclusions, que inclouen reflexions sobre aspectes d'índole social, científica o ètica en l'àmbit del seu camp d'estudi.
  4. Comunica a tot tipus d'audiència (especialitzada o no) de manera clara i precisa coneixements, metodologies, idees, problemes i solucions.
  5. Identifica les seves pròpies necessitats formatives i és capaç d'organitzar el seu propi aprenentatge amb un alt grau d'autonomia en tot tipus de contextos (estructurats o no).
  6. Avalua de forma global els processos d'aprenentatge duts a terme d'acord amb les planificacions i objectius plantejats i estableix mesures de millora individual.
  7. Aplica procediments propis de la investigació científica en el desenvolupament de l'activitat formativa i professional.
  8. Elabora informes i documents escrits (principalment de caràcter tècnic) amb correcció ortogràfica i gramatical en català, castellà o anglès.
  9. Resol problemes mitjançant habilitats tècniques i recursos tecnològics.
  10. Adquireix coneixement i millora la pròpia formació en l'activitat professional.

Competències

Generals

  • Combinar el coneixement científic amb les habilitats tècniques i els recursos tecnològics per resoldre les dificultats de la pràctica professional.
  • Tenir disposició per superar les adversitats ocorregudes en l'activitat professional i aprendre dels errors per integrar coneixement i millorar la pròpia formació.

Específiques

  • Organitzar, dissenyar i implementar projectes de l'àmbit multimèdia que garanteixin la consecució d'unes especificacions prèvies a partir de necessitats i recursos disponibles.
  • Portar a terme un exercici original que consisteixi en un projecte de l'àmbit multimèdia de naturalesa professional, en el qual se sintetitzin i integrin les competències adquirides durant l'ensenyament del Grau. Redactar, presentar i defensar l'exercici davant d'un tribunal universitari.

Bàsiques

  • Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un grau alt d'autonomia.
  • Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.
  • Tenir la capacitat de recollir i interpretar dades rellevants (normalment dins de l'àrea d'estudi pròpia) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes importants de caràcter social, científic o ètic.

Transversals

  • Actuar amb esperit i reflexió crítics davant el coneixement en totes les seves dimensions. Mostrar inquietud intel·lectual, cultural i científica i compromís cap al rigor i la qualitat en l'exigència professional.
  • Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
  • Interactuar en contextos globals i internacionals per identificar necessitats i noves realitats que permetin transferir el coneixement cap a àmbits de desenvolupament professional actuals o emergents, amb capacitat d'adaptació i d'autodirecció en els processos professionals i de recerca.

Continguts

  • Mètodes d'investigació orientats al disseny d'experiments o projectes aplicats a l'àmbit de la multimèdia, aplicacions i videojocs
  • Resolució de problemes, anàlisi de dades i presa de decisions
  • Cerca de informació: eines, emmagatzematge, citacions...
  • Redacció d'informes i elaboració de presentacions
  • Defensa i comunicació de projectes

Avaluació

L'avaluació del TFG és individual i està basada en diferents elements en funció de la tipologia de TFG:

  • Procés per elaborar el TFG (proposta i seguiment): 10 %
  • Memòria escrita o projecte
    • TFG de desenvolupament / mitjans / innovació: 70 %
    • TFG experimental / de revisió bibliogràfica: 65 %
  • Defensa pública
    • TFG de desenvolupament / mitjans / innovació: 20 %
    • TFG experimental / de revisió bibliogràfica: 25 %

Metodologia

L'estudiant té la responsabilitat d'escollir el tema del seu treball de fi de grau. Però el tema tant pot provenir de la iniciativa de l'estudiant com de les propostes suggerides pels professors dels departaments de la Universitat.

Hi ha 5 tipologies de TFG:

  • TFG experimental
  • TFG de desenvolupament
  • TFG de mitjans
  • TFG d'innovació
  • TFG de revisió bibliogràfica

Tots els treballs de fi de grau han de tenir un tutor acadèmic que imparteixi docència a la UVic, que guia el procés d'elaboració, la presentació i defensa. També poden tenir, si es considera necessari, un tutor extern.

Els criteris d'assignació de tutors als treballs es basen en la coherència acadèmica entre la proposta del treball de l'estudiant, en l'especialitat del docent i en la seva disponibilitat.

1. Proposta del treball de fi de grau

Formalment és el primer pas del procés d'elaboració d'un treball de fi de grau. Abans de fer la matrícula del TFG s'ha d'entrar a l'aplicació informàtica específica del TFG la "Proposta de realització del treball de fi de grau (TFG)", que és una descripció del projecte que es vol desenvolupar. La proposta ha d'incloure:

  • títol i nom de l'estudiant
  • breu descripció
  • objectius del treball
  • metodologia...

Els treballs de fi de grau es poden elaborar de forma conjunta entre diversos estudiants si la proposta ho exigeix així. En aquest cas, els estudiants es complementen per dur a terme el projecte. Aquests equips poden ser interdisciplinaris o no, i es formen amb alumnes provinents d'un o de diversos graus de la Universitat.

2. Tutor/director del treball

El tutor/director del treball és un professor, investigador, professional que té la responsabilitat d'orientar l'estudiant durant tot el procés d'elaboració, de donar-li suport i de fer-ne un seguiment fins que se'n faci la defensa davant d'un tribunal constituït expressament.

En el cas que el tutor/director del treball sigui una persona externa a la universitat, també s'adjudica a l'alumne un tutor acadèmic / avalador del treball per orientar l'estudiant en tots els aspectes més acadèmics d'elaboració de la proposta, de la memòria i de la defensa.

Les funcions dels tutors són:

  • Establir conjuntament amb l'estudiant un pla de treball i de tutories.
  • Fer el suport i seguiment de l'estudiant en els terminis previstos de forma individual o en grup.
  • Acompanyar l'estudiant en l'exposició i defensa del treball davant del tribunal.
  • Participar en l'avaluació i propostes de millora dels TFG.

3. Presentació de la memòria

La memòria s'ha de presentar dins dels terminis establerts en el calendari de TFG. Per facilitar la confecció de la memòria, la Facultat ha fixat unes pautes i models que l'estudiant pot trobar a l'aula Moodle de TFG.

La memòria es pot escriure en qualsevol de les llengües oficials a Catalunya i en anglès. L'extensió de la memòria no pot ser superior a 50 pàgines (amb l'excepció de la modalitat de TFG innova).

4. Defensa del treball

L'estudiant ha de defensar el seu treball davant del tribunal en un acte públic (o tancat, en el cas que hi hagi compromisos de confidencialitat específics, si el treball s'ha elaborat per a una empresa).

L'estudiant disposa de 20 minuts per fer l'exposició sense interrupcions. En cas de demostració, l'estudiant disposa de 10 minuts extra en els quals els membres del tribunal sí que poden demanar aclariments. Els membres del tribunal disposen, a continuació, de 20 minuts per fer el torn de preguntes a l'estudiant. Un cop finalitzats, el president demana la sortida de l'estudiant i del públic assistent perquè el tribunal pugui deliberar. El tribunal té un màxim de 15 minuts per fer la resolució.

Seguidament es convida l'estudiant i el públic assistent a conèixer la qualificació del treball.

Bibliografia

Bàsica

  • Coromina, E; Casacuberta, X; Quintana, D (2000). El treball de recerca: Procés d'elaboració, memòria escrita, exposició oral i recursos. Eumo editorial.
  • Ferrer, V; Carmona, M; Sòria V (2012). El trabajo de Fin de Grado: Guia para estudiantes, docentes y agentes colaboradores. Mc Graw Hill.
  • Rigo, A; Gesnescà, G (2000). Tesis i treballs: Aspectes formals. Eumo Editorial.
  • Sancho, J. (2014). Com escriure i presentar EL MILLOR TREBALL ACADÈMIC: Guia pràctica per estudiants i professors. Eumo Editorial.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte