Vés al contingut

Màrqueting de Luxe

Titulació

Màrqueting i Comunicació Empresarial

Assignatura

Màrqueting de Luxe

Tipologia

Optativa (OP)

Crèdits

6,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, tardaespanyolMaria Teresa Llopis Maté

Objectius

Formar a futuros profesionales en herramientas, habilidades y capacidades aplicadas al sector de lujo para que sean capaces de desarrollar su trabajo con autonomía, eficacia y creatividad.

La asignatura presta especial atención al ámbito práctico, tanto desde el análisis como de la ejecución de proyectos, para sumergir al alumno en un entorno lo más parecido al ámbito profesional.

Resultats d'aprenentatge

  • Asimilar e interiorizar los conceptos teóricos para ser capaces de aplicarlos en una situación práctica
  • Ser capaces de extraer conclusiones sobre hechos objetivos y construir hipótesis de trabajo sobre ellas
  • Desarrollar recursos que permitan la creación de estrategias
  • Introducirse en la realidad profesional a través de casos prácticos y escenarios simulados
  • Desarrollar habilidades de defensa y argumentación de los proyectos
  • Alcanzar un nivel de competencia alto en el desarrollo de proyectos estratégicos generales
  • Adquirir un nivel de competencia suficiente en el desarrollo de proyectos estratégicos específicos
  • Sentar las bases de un criterio propio que permita construir estrategias diferenciales
  • Conocer a tus públicos objetivo

Competències

Generals

  • Posseir capacitat per a la comunicació oral i escrita a les llengües pròpies de la comunitat.
  • Tenir capacitat d'anàlisi i de síntesi.
  • Tenir capacitat d'organització i planificació.
  • Tenir habilitat en l'ús de la informació: buscar, analitzar, seleccionar, organitzar i utilitzar la informació eficaçment.

Específiques

  • Ser capaç d'aplicar la teoria i els instruments d'investigació de mercats a la implementació d'estratègies empresarials.
  • Ser capaç de dissenyar i implementar plans integrals de màrqueting.
  • Tenir capacitat per analitzar i comprendre el funcionament del mercat i la seva influència a les activitats de l'empresa.
  • Tenir capacitat per aplicar els coneixements teòrics, les habilitats i els instruments de comunicació per establir una estratègia integral de comunicació de l'empresa o organització.

Bàsiques

  • Demostrar posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, que se sol trobar en un nivell que, si bé se sustenta en llibres de text avançats, també inclou alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del camp d'estudi propi.
  • Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un grau alt d'autonomia.
  • Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.
  • Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.
  • Tenir la capacitat de recollir i interpretar dades rellevants (normalment dins de l'àrea d'estudi pròpia) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes importants de caràcter social, científic o ètic.

Transversals

  • Actuar amb esperit i reflexió crítics davant el coneixement en totes les seves dimensions. Mostrar inquietud intel·lectual, cultural i científica i compromís cap al rigor i la qualitat en l'exigència professional.
  • Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
  • Esdevenir l'actor principal del propi procés formatiu amb l'objectiu d'aconseguir una millora personal i professional i d'adquirir una formació integral que permeti aprendre i conviure en un context respectuós amb la diversitat lingüística, amb realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques diverses.
  • Exercir la ciutadania activa i la responsabilitat individual amb compromís amb els valors democràtics, de sostenibilitat i de disseny universal, a partir de pràctiques basades en l'aprenentatge i servei i en la inclusió social.
  • Interactuar en contextos globals i internacionals per identificar necessitats i noves realitats que permetin transferir el coneixement cap a àmbits de desenvolupament professional actuals o emergents, amb capacitat d'adaptació i d'autodirecció en els processos professionals i de recerca.
  • Mostrar habilitats per a l'exercici professional en entorns multidisciplinaris i complexos, en coordinació amb equips de treball en xarxa, ja sigui en entorns presencials o virtuals, mitjançant l'ús informàtic i informacional de les TIC.
  • Projectar els valors de l'emprenedoria i la innovació en l'exercici de la trajectòria personal acadèmica i professional, a través del contacte amb diferents realitats de la pràctica i amb motivació envers el desenvolupament professional.

Continguts

Primeros conceptos para la ireflexión sobre el concepto de marrketing, los nuevos paradigmas comunicativos, el contexto económico y el profesional.

  • Comparativa del trabajo del departamento de marketing, de comunicación corporativa y publicidad
  • Mercado de lujo, el sector convencional y la digitalización
  • Definición de públicos objetivos
  • El lujo y la precripción
  • Construcción de estrategias de marketing y comunicación de lujo.
  • Estrateguas de lanzamiento y estrategias de consolidación
  • Marketing de lujo por segmentos de actividad

Avaluació

El objetivo de esta asignatura es conseguir que el alumno alcance las competencias suficientes para poder desarrollar una estrategia de comunicación y marketing de lujo y este aprendizaje comprende una parte teórica y una práctica.

La evaluación será continua y presencial.

Para aprobar la asignatura, es condición imprescindible:

1) Asistencia a todas las clases. Sólo se excusará la asistencia por temas de salud o fuerza mayor, con presentación de un justificante que lo acredite

2) Aprobar tanto la parte teórica como la práctica con una nota mínima de un 5 (Cinco). No se hará media matemática si no están aprobadas ambas partes

a. Se realizará un único examen teórico tipo test el 6 de Mayo

De suspenderse este examen, se podrá recuperar el viernes 15 de Mayo por la tarde (en un horario por determinar). La nota máxima que se podrá obtener en caso de repesca es un 5.

Esta parte equivale al 50% de la nota promedio final

b. Se elaborará y presentará un proyecto final de asignatura el 13 de Mayo. Es obligatorio realizar una presentación pública y presencial del proyecto.

Esta parte equivale al 50% de la nota promedio final.

3) Realizar todas las prácticas de clase y las entregas parciales del proyecto final.

Si el alumno cumple con todas las entregas recibirá 1 punto más en la nota media procedente del examen teórico y el proyecto final (ambos aprobados)

Metodologia

La metodología de trabajo se desarrolla entre sesiones teóricas y prácticas. En las sesiones teóricas se brindarán los contenidos básicos para poder seguir el curso, en forma de clase magistral y debates de aula con todo el grupo haciendo énfasis en los diversos aspectos de la planificación de campañas. En las sesiones prácticas o working progress, los grupos de trabajo desarrollarán, junto al profesor, las diversas etapas del briefing presentado. No son sesiones de tutoría, sino sesiones de trabajo práctico en la que deben discutirse los avances de cada etapa. La distribución horaria semanal se divide entre parte teórica (2 horas) y working progress (2 horas).

Bibliografia

Complementària

El professorat facilitarà les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria al llarg del desenvolupament de l'assignatura i a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte