Vés al contingut

Physical Activity, Sport and Health

Titulació

Medicina

Assignatura

Physical Activity, Sport and Health

Tipologia

Optativa (OP)

Crèdits

5,0

Semestre

Anual

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G11, presencial, matíanglèsAnna Maria Puig Ribera

Objectius

L'exercici físic és el paradigma perfecte dels hàbits saludables. Practicar-ne regularment pot ajudar a minvar el risc de patir malalties greus (cardiovasculars, diabetis, càncer, etc.), alhora que redueix molt significativament la probabilitat de morir prematurament.

L'exercici no només és un element preventiu important, sinó que també representa un generador de salut de primera línia, que permet incloure el benestar integral de la persona dins del concepte de salut, en les dimensions biològica, psicològica i social.

Malgrat tot, tot i que és un «tractament» gratuït, accessible, autònom i d'efecte ràpid, sovint en negligim la pràctica.

Els objectius d'aquesta assignatura són:

  • Consolidar la comprensió de l'activitat física i l'esport com a elements principals de la prescripció mèdica en tots els seus components (preventiu, curatiu i pal·liatiu).
  • Capacitar els estudiants per a prescriure l'exerici físic en l'activitat clínica diària.

Resultats d'aprenentatge

  • Comprèn la rellevància de l'exercici físic com a hàbit saludable principal.
  • Incorpora la prescripció de l'activitat física com una estratègia terapèutica de primer ordre.
  • Es capacita per fer una prescripció fonamentada i adequada de l'exercici en les prinpials morbiditats poblacionals.

Competències

Generals

  • Garantir el coneixement adequat de la llengua anglesa oral i escrita tenint en compte les especificitats del registre mèdic per poder-se comunicar amb eficàcia en la comunitat internacional científica i professional.

Específiques

  • Dur a terme un examen físic i una valoració mental.
  • Obtenir i elaborar una història clínica que contingui tota la informació rellevant.
  • Reconèixer els elements essencials de la professió mèdica, inclosos els principis ètics, les responsabilitats legals i l'exercici professional centrat en el pacient.
  • Tenir capacitat per elaborar un judici diagnòstic inicial i establir una estratègia diagnòstica raonada.

Bàsiques

  • Demostrar posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, que se sol trobar en un nivell que, si bé se sustenta en llibres de text avançats, també inclou alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del camp d'estudi propi.
  • Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un grau alt d'autonomia.
  • Tenir la capacitat de recollir i interpretar dades rellevants (normalment dins de l'àrea d'estudi pròpia) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes importants de caràcter social, científic o ètic.

Transversals

  • Actuar amb esperit i reflexió crítics davant el coneixement en totes les seves dimensions. Mostrar inquietud intel·lectual, cultural i científica i compromís cap al rigor i la qualitat en l'exigència professional.
  • Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
  • Mostrar habilitats per a l'exercici professional en entorns multidisciplinaris i complexos, en coordinació amb equips de treball en xarxa, ja sigui en entorns presencials o virtuals, mitjançant l'ús informàtic i informacional de les TIC.

Continguts

  • Activitat física i salut
  • Activitat fisica en els problemes de salut més prevalents
  • Salut esportiva
  • Nutrició i esport
  • Valoració de la condició física
  • Prescrició d'activitat fisica
  • Promoció comunitària de l'activitat física

Avaluació

L'avaluació final consta de tres elements:

  • Lliurament dels treballs: 30 %
  • Participació activa a les sessions: 20 %
  • Examen final recuperable: 50 %

En cas de suspens, s'ofereix una activitat de recuperació durant els 15 dies posteriors a la finalització de l'assignatura.

Per accedir a l'avaluació cal un mínim d'assistència del 80 %.

Metodologia

La metodologia és fonamentalment participativa i es basa en una combinació dels instruments docents següents:

  • Aprenentatge basat en casos clínics
  • Tallers o seminaris
  • Classes magistrals

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte