Vés al contingut

Motors de Joc

Titulació

Multimèdia. Aplicacions i Videojocs

Assignatura

Motors de Joc

Tipologia

Optativa (OP)

Crèdits

3,0

Semestre

1r

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, tardacatalàEnrique Vergara Carreras

Objectius

L'objectiu d'aquesta assignatura és ampliar els coneixements sobre motors de joc, i per poder dur-ho a terme, el que es fa és una revisió de bona part de la funcionalitat que ens ofereix el motor comercial de jocs Unreal. El fet de conèixer un altre motor de joc, a banda de Unity, ens ajuda a generalitzar els mòduls comuns de la majoria de motors de videojocs i tenir una visió més crítica dels beneficis i mancances d'un nou motor de joc.

Per fer una revisió general del motor Unreal i, al mateix, temps entrar una mica en detall en les seves funcionalitats principals, s'ha descartat estudiar com es programa, mitjançant l'ús de C++, ja que requereix molta dedicació. Per això la revisió de la part de programació es fa mitjançant l'ús dels Blueprints. Aquesta eina de gestió de la lògica del joc està molt evolucionada i, malgrat que no permeti programar tot el que es vol, sí que permet desenvolupar perfectament quasi tota la lògica que s'ha d'implementar en un videojoc.

L'assignatura se centra en la programació d'un joc en 3D en primera persona, amb una mecànica senzilla. L'objectiu és fer des de zero tot el desenvolupament del joc amb la finalitat de familiaritzar-se amb aquest nou motor de joc.

Resultats d'aprenentatge

  • Integra principis dels jocs en el desenvolupament d'aplicacions.
  • Implementa projectes en Unreal.
  • Resol problemes mitjançant habilitats tècniques i recursos tecnològics.
  • Mostra una actitud de motivació i compromís per a la millora personal i professional.

Competències

Generals

  • Combinar el coneixement científic amb les habilitats tècniques i els recursos tecnològics per resoldre les dificultats de la pràctica professional.

Específiques

  • Avaluar i utilitzar motors de jocs tot aplicant els conceptes de física mecànica en el desenvolupament de videojocs.
  • Conceptualitzar, dissenyar, implementar i avaluar interfícies i esquemes d'interacció que responguin a models estàndard d'avaluació.
  • Desenvolupar i gestionar programari i maquinari en l'àmbit multimèdia.
  • Organitzar, dissenyar i implementar projectes de l'àmbit multimèdia que garanteixin la consecució d'unes especificacions prèvies a partir de necessitats i recursos disponibles.

Bàsiques

  • Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.

Continguts

  1. Instal·lació i configuració d'Unreal
  2. Introducció a la il·luminació i maquetació
  3. Introducció al Marketplace i al disseny del videojoc
  4. Programació amb Blueprints
  5. Art i disseny d'entorns
  6. Blueprints per fer el heads-up display (HUD)
  7. Gestió de sons
  8. Disseny avançat d'entorns
  9. Menú principal i GameLoop
  10. Intel·ligència artificial i empaquetar/compilar un projecte

Avaluació

La nota del curs es calcula a partir d'un seguit de lliuraments (en grups de com a màxim 2 persones):

  • Entrega 1: 5 %
    • Escena de cova interior
    • Lliurament individual
  • Entrega 2: 5 %
    • Escena de cova millorada
    • Lliurament individual
  • Entrega 3: 10 %
    • Maquetació del gameplay del nivell 3 i programació de les dues portes
    • Lliurament grupal
  • Entrega 4: 25 %
    • Desenvolupament de tots els nivells del joc, només amb el gameplay i amb ús del mapa (nivell) template
    • Lliurament grupal: cada alumne del grup ha de fer 2 nivells.
  • Entrega 5: 25 %
    • Maquetació del tots els nivells cuidant al màxim el detall gràfic
    • Lliurament grupal: cada alumne del grup ha d'encarregar-se de dos nivells.
  • Entrega 6: 30 %
    • Presentació final del joc: joc finalitzat, amb dues mecàniques més
    • Lliurament grupal: cada alumne del grup ha d'encarregar-se d'una nova mecànica.

Important

En cas de no mantenir una assistència mínima del 70 % és necessari fer un examen pràctic final.

Si la mitjana dels projectes queda suspesa, s'ha de fer un examen pràctic final.

Bibliografia

Complementària

El professorat facilitarà les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria al llarg del desenvolupament de l'assignatura i a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte