Carta a una mestra i Paulo Freire, el poder de l’educació

Biblioteca del Campus de Miramarges (Setembre-Octubre 2017)

L’exposició es fa ressò de dues efemèrides importants. Per una part els 50 anys de la publicació de Carta una mestra i per l’altra, 20 anys de la mort del pedagog brasiler Paulo Freire. Ambdues significatives per la pedagogia del segle XX.

Carta a una mestra va ser escrita pels alumnes de l’escola del petit poble de Barbiana (Itàlia) i pel seu mestre, Lorenzo Milani, l’obra descriu l'escola innovadora: sense horaris fixos, ni espais predeterminats ni assignatures compartimentades.

Paulo Freire fou un referent en el treball d’alfabetització al Brasil. La seva pedagogia ens parla de llibertat, de democràcia i del poder de la cultura. Com tants d'altres grans pedagogs, va ser home d'acció abans que escriptor.

Material gràfic exposat - Carta a una mestra

Material gràfic exposat - Paulo Freire

Si tens algun dubte, tenim la resposta