Emergència climàtica: reinici del sistema

L'exposició "Emergència climàtica: reinici del sistema" es va presentar a mitjans de febrer de 2024 en el marc del Programa d’activitats del curs 2023-2024 per l’emergència climàtica a la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya.

L'objectiu de la mostra bibliográfica és el de fer reflexionar sobre el canvi climàtic, el seu impacte i la urgència d'actuar.

La setmana del 4 al 10 de març de 2024, la biblioteca va participar en el programa d’actes que la UVic-UCC va organitzar amb motiu de la celebració del dia internacional de les dones amb tres activitats:

• La cinquena edició de la Setmana Lila a la #bibliouvic.
  • Una girada de cartel·les dins l'exposició Emergència climàtica: reinici del sistema amb la participació de diverses persones vinculades a la universitat.
  • La participació en un pòdcast a l'aire lliure organitzat per la Comissió de Gènere de la colla castellera de la UVic, els Emboirats.

Biblioteca del Campus de Miramarges (Febrer 2024)

Quina pot ser la causa de la manca de reacció davant del perill?:

No percebre'l?
No poder-se moure?
La por?
La incredulitat?...

Els grans reptes no solen tenir solucions senzilles; tot i així, podríem assegurar que el primer pas, en moltes ocasions, és saber que s'està davant d'un desafiament. En el cas de l’emergència climàtica, més enllà de discursos i reunions d’alt nivell i tenint en compte els resultats obtinguts, no hem començat a caminar.

Són moltes les ficcions apocalíptiques a les quals acaba apareixent un heroi o un avenç científic per resoldre la situació. És això el que estem esperant?

Ens toca fer d'heroïnes i mobilitzar-nos en cos i pensament per tal d’evitar el desastre. Tapar-nos els ulls amb les mans no ens farà invisibles per molt que hi hagi qui ho assegura.

Els títols que presentem aquí poden ajudar-nos.

Aquesta mostra bibliogràfica es presenta en el marc del Programa d’activitats del curs 2023-2024 per l’emergència climàtica a la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya.

Fotografies de l'exposició

El 6 de març a les 12:45h es va celebrar l'acció de gir de cartel·les de l'exposició "Emergència climàtica: reinici del sistema". Les frases seleccionades extretes de cada llibre van girar i canviar de color, del verd al lila. Les noves frases vinculaven ecologia amb feminisme, quedant d’aquesta manera integrades com a extensió de l'exposició de la Setmana Lila a la #Bibliouvic.

En aquesta acció reivindicativa hi van participar diverses persones relacionades amb les dues temàtiques, que van llegir les frases de les cartel·les i van compartir amb nosaltres diverses reflexions personals sobre la temàtica de l'exposició:

Si tens algun dubte, tenim la resposta