Vés al contingut

El projecte Alliance3, que lluita contra l’abandonament escolar prematur, completa el seu primer any

El projecte Alliance3, que lluita contra l’abandonament escolar prematur, completa el seu primer any

El projecte Alliance 3, amb participació d’investigadores i investigadors de la UVic-UCC, va concloure el passat setembre el seu primer any de funcionament, amb dos més encara per endavant. Crear sinergies entre les organitzacions que imparteixen ensenyament acadèmic i no acadèmic (escoles, comunitats locals, famílies i alumnes) és el principal objectiu del projecte, que ha de fomentar que l’abandonament escolar prematur disminueixi les seves xifres als diferents països implicats. L’estudi, que coordina Université Catholique de l’Ouest (França), compta també amb la implicació de la Nyborg Youth School, de Dinamarca i la University of Eötvös Loránd, d’Hongria. Per part de la UVic-UCC hi participen el vicerector de Recerca i Transferència del Coneixement i professor de la FETCH, Jordi Collet, i les professores de la mateixa facultat, Mila Naranjo i Mar Beneyto. Collet i Beneyto formen part del Grup de Recerca Educativa de la Universitat de Vic (GREUV) mentre que Naranjo es troba al Grup de Recerca sobre Atenció a la Diversitat (GRAD). El projecte s’emmarca en el programa Erasmus+ Strategic Partnership.

Aquesta suma d’esforços respon a la constatació que les repercussions de l’abandonament escolar prematur dificulta la integració social i professional dels afectats, joves de diversos països amb diverses dificultats d’aprenentatge. L’eix vertebral del projecte passa per proporcionar instruments i pràctiques als col·lectius implicats per què cada un pugui desenvolupar la seva col·laboració en la lluita contra l’abandonament escolar prematur. El resultat final serà la creació d’un programa comú de formació, validat pels col·lectius acadèmics, i que s’aplicaran a cada territori segons les seves necessitats. A més, aquest contingut es complementarà amb una guia dirigida a mestres i a treballadors juvenils.

 

Més d’un any de treball en equip

Durant el primer any de l’Alliance 3, els investigadors han treballat en l’elaboració d’un recull de bones pràctiques i d’estadístiques sobre l’abandonament escolar a cada un dels territoris implicats en el projecte. Aquesta feina s’ha traduït en el disseny del programa de formació conjunt, que ara, en el transcurs del segon any, s’ensenya als mestres i treballadors de forma híbrida -amb sessions presencials combinades amb altres de virtuals-  i on hi tenen accés 15 professionals de cada país implicat. Les famílies també prenen protagonisme durant el segon any de projecte, quan s’inicien les sessions d’instrucció i de sensibilització sobre l’acompanyament escolar dels infants.

El tercer any de l’Alliance 3, el curs 2021-2022, servirà per posar en pràctica la col·laboració entre tots els agents, desenvolupant i avaluant noves pràctiques que permetin atendre les necessitats dels grups més desfavorits i investigant els resultats d’aprenentatge lligats a les desigualtats geogràfiques i socioeconòmiques. Per això mateix, precisament, els investigadors de la UVic-UCC expliquen que “s’utilitzaran com a casos d’estudi els territoris amb més presència de desigualtats: zones urbanes amb una elevada proporció de joves d’origen migratori, zones rurals aïllades, ciutats en decadència industrial o llocs amb gran presència de joves víctimes de problemes socials o delinqüència”.

Comparteix a les xarxes:

Notícies

Gent corrents

La UVic acull per primera vegada el campionat d’Espanya universitari d’orientació

La Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) acollirà, per primera vegada, el Campionat d’Espanya Universitari d’Orientació. Es tracta d’un esdeveniment esportiu que reunirà els millors orientadors i orientadores de les universitats espanyoles i que, en aquesta edició, organitza el Servei d’Esports...

Jornada PRO-FEM 2024

La jornada PRO-FEM 2024 se centrarà en la recuperació de nutrients per produir biofertilitzants

La jornada tècnica PRO-FEM d’aquest any estarà dedicada als biofertilitzants i als reptes que es plantegen per a una recuperació de nutrients real i efectiva. L’acte, que es durà a terme els dies 16 i 17 de maig al Paranimf de la Universitat de Vic...

Xavier Sala i Martín en la conferència dels 10 anys d'UAlumni

Xavier Sala i Martín: “No tenim intel·ligència artificial sinó models estadístics de predicció”

L’economista Xavier Sala i Martín, professor a la Universitat de Colúmbia (Estats Units), considera que la intel·ligència artificial (IA) exemplifica “el gran repte que tenim amb les noves tecnologies”, davant de les quals l’actitud més encertada és “abraçar el canvi amb precaució”. Segons va explicar...

hector bazan a la competició

Hector Bazán, estudiant de Fisioteràpia, aconsegueix dues medalles d’or al Campionat d’Espanya Universitari

L’estudiant de la UVic-UCC Hector Bazán va aconseguir posicionar-se com a vencedor de les dues competicions del Campionat d’Espanya Universitari d’Escalada. Bazán, que estudia el grau en Fisioteràpia de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar (FCSB), va aconseguir dues medalles d’or...

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte