Vés al contingut

Experts en tecnologies digitals debaten a la UVic sobre la transició digital de les universitats

jornada de treball a la sala Mecenes

Una trentena de professionals i experts en tecnologies digitals de diferents àmbits han participat, aquest dijous a Casa Convalescència, en una sessió de treball sobre els principis conceptuals i l’enfocament ètic amb què els centres d’ensenyament superior han d’abordar la digitalització. La trobada ha estat el darrer colofó de la quinzena edició de l’e-week, el programa d’activitats sobre tecnologia digital que organitza anualment la UVic-UCC, i tenia com a objectiu darrer elaborar un document de proposta per a la UVic-UCC sobre com avançar i superar la transició digital. Aquest document es treballarà a partir de les reflexions exposades en la matinal d’avui i es farà públic en el transcurs dels propers mesos.

La mesa de debat l’ha conduit Geni de Vilar, adjunta a la direcció de mitjans digitals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA). Per una banda ha reunit diversos professors i investigadors de la UVic, com ara la degana i el vicedegà de la Facultat d’Empresa i Comunicació, Elisenda Tarrats i Xavier Ginesta, el degà de la Facultat de Ciències i Tecnologia (FCT), Sergi Grau, la coordinadora del Centre d’Estudis Sanitaris i Socials (CESS), Marina Geli, la responsable de projectes de recerca, Xat Capellas, i el director de la Unitat de Suport a la Docència, Richard Samson.

Per una altra banda, ha aplegat professionals que han participat a l’e-week al llarg de les seves quinze edicions. Entre altres hi han intervingut Josep Ribas, subdirector general d’Universitats de la Generalitat de Catalunya; Pere Vila, director d’estratègia i innovació digital de RTVE; Lluís Ramírez, subdirector de tecnologies i sistemes corporatius i responsable de desenvolupament de sistemes d’informació de la Diputació de Barcelona, i Manel Arroyo, director general de Dorna.

El vicerector de Recerca i Transferència de Coneixement, Jordi Collet, ha presidit l’acte que també ha comptat amb la intervenció de Montse Casas, directora de la e-week, i d’Eulàlia Massana, coordinadora del projecte SIGMA i el projecte Diversity, que han contextualitzat la sessió just a l’inici. Casas ha explicat que un dels objectius de l’e-week ha estat sempre fer “una reflexió ètica de la tecnologia, que ha de servir a les persones” i ha recordat que actualment “hi ha moltes formes de coneixement possibles” a les quals ens aproximem “de forma col·laborativa i amb itineraris personalitzats, però en un món global”. Massana ha explicat el procés de digitalització de la UVic i els reptes del projecte Diversity.

Distributed Intelligence en la darrera taula rodona de l’e-week
Més enllà d’aquesta sessió de treball, l’e-week va cloure dijous passat amb una taula rodona titulada “Distributed Intelligence: Smarter together”, a la sala Segimon Serrallonga i amb un públic format sobretot per estudiants de Periodisme i ADE. L’acte va comptar amb la presència del CIO i director de 5G del Mobile World Capital, Eduard Martín, i amb les directives de Telefónica, Gemma Oliver i Marta Simelio. Tots tres van debatre sobre el futur del 5G i les potencialitats de la tecnologia per poder fer ciutats “més aptes per als seus ciutadans amb una millor la qualitat de vida”.

Comparteix a les xarxes:

Si tens algun dubte, tenim la resposta