Vés al contingut

La Càtedra de la Sida i la Facultat de Medicina estrenyen lligams

La Facultat de Medicina i la Càtedra de la Sida i Malalties Relacionades, ambdues de la UVic-UCC, han arribat a un acord per desenvolupar un marc de treball i col·laboració.
Aquest marc de treball contempla la col·laboració de la Càtedra en diverses activitats formatives de la Facultat en les diferents assignatures del Grau, fent classes magistrals, seminaris o sessions de laboratori, entre altres. També contempla la definició d’un programa de pràctiques de recerca clínica per als mesos d’estiu, per fomentar la sensibilitat i l’activitat investigadora dels futurs metges durant la seva formació en el Grau. Per altra banda, la Càtedra també dirigirà tesis doctorals en el marc dels programes de doctorat de la UVic-UCC i especialment aquells que tenen vinculació amb l’àmbit mèdic.

La Càtedra de la Sida i Malalties Relacionades es va crear l’octubre de 2013, fruit d’un conveni entre la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya, la Fundació Lluita contra la Sida i l’Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa. La Càtedra, dirigida pel Dr. Bonaventura Clotet, va néixer amb la missió de generar, difondre i transferir coneixement en l’àmbit biomèdic. Tot i considerar com a eix central l’estudi de la infecció pel VIH i la Sida, la Càtedra té definida una base de treball més àmplia, en la qual s’inclouen altres malalties relacionades com ara l’envelliment, l’hepatitis, la fatiga crònica o el càncer, entre altres. El treball col·laboratiu amb altres grups de recerca de la UVic-UCC i amb el teixit assistencial de la Catalunya interior, territori d’influència de la Universitat, és una de les prioritats de la Càtedra.

Comparteix a les xarxes:

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta